ראשי חדשות הכרזות מוצרים פנטקס הכריזה על ה- K-r, הרפלקסית החדשה

פנטקס הכריזה על ה- K-r, הרפלקסית החדשה

0
0

חברת Pentax הכריזה הבוקר על מצלמת רפלקס חדשה העונה לשם K-r וממותגת על ידי החברה כמצלמת “Mid-Level” הממשיכה את המסורת האופנתית של קודמתה. בנוסף הכריזה החברה גם על עדשת פריים 35 מ”מ זולה.

המצלמה החדשה פותחה במטרה לשחזר את הצלחתה של ה-K-x הפופולארית שנכנסה לליבם של חובבי צילום רבים בזכות מימדיה הקטנים משקלה הנמוך, מחירה הנמוך ולא פחות חשוב –הסטייל. ה-K-x מותגה כמצלמת הרפלקס האופנתית הראשונה והוצעה במגוון צבעים שונים ובלתי שיגרתיים בעליל בעולם הרפלקס השחור. הצעד האמיץ מצדה של פנטקס התקבל בזרועות פתוחות וגרם לעלייה מתמדת במכירות הדגם. כשראתה פנטקס כי טוב, החלה החברה היפנית לשווק מוצרים נלווים ביזאריים בדמות “בובות” המתלבשות על עדשת המצלמה הגורמות למצלמה להראות ולהרגיש סטייליסטית אף יותר. כעת נראה שגם ה-K-r החדשה תמשיך את הקו האופנתי והיא מוצעת בצבעים לבן ואדום מלבד לשחור המסורתי (אפשר וצבעים נוספים יתווספו בהמשך). לעומת ה-K-x שנחשבה למצלמת כניסה, נראה כי פנטקס מנסה למתג את הדגם החדש כמצלמת רמת ביניים (Mid-Level) תוך שמירה על תג מחיר נמוך. אחת הסיבות לשדרוג מבחינה מיתוגית היא כנראה “ארגון מחדש” של רמות הדגמים השונות לקראת כניסתה של המצלמה חסרת המראה הצפוייה להיות מוכרזת בשבועות הקרובים (כנראה במסגרת תערוכת פוטוקינה) וצפויה לתפוס את משבצת “מצלמות הכניסה” במקום מצלמות הרפלקס הקונבציונאליות.

בכל הנוגע לנתונים הטכניים, ה-K-r כוללת גוף קומפקטי וקל משקל (אם כי כבד במקצת מה-K-x), חיישן בעל גודל ורזולוציה דומים APS-C, ברזולוציה 12.4 מגה פיקסל (לא ברור אם מדובר באותו חיישן בדיוק), מעבד משופר המאפשר צילום תמונות בקצב של עד 6 פריימים לשנייה (לעומת 4.7 ב- K-x) ומסך LCD בגודל 3.0 אינץ’ וברזולוציה משופרת של 921,000 פיקסלים. כמו כן, כוללת ה- K-r יכולת צילום וידאו באיכות HD ברזולוציה של 1280 על 720 פיקסלים בקצב צילום של 24 פריימים לשנייה. המצלמה מופעלת בעזרת סוללת ליתיום ייעודית ומסופקת גם עם מתאם נשלף מיוחד המאפשר עבודה באמצעות ארבע סוללות מסוג AA.

Pentax K-r - White

Pentax K-r – נתונים בולטים:

  • חיישן  APS-C בטכנולוגיית CMOS בעל רזולוציה של 12.4 מגה פיקסל
  • מסך LCD בגודל 3.0 אינץ’ בעל רזולוציה של 921,000 פיקסלים.
  • מעבד משופר המאפשר צילום של עד 6 תמונות לשנייה.
  • 11 נקודות מיקוד,  9 נקודות מוצלבות.
  • צילום וידאו ברמת HD (רזולוציה של 1280 על 720 פיקסלים) בקצב של 24 פריימים לשנייה.
  • שימוש בסוללת ליתיום ייעודית (עד 470 צילומים לטעינה) או 4 סוללות מסוג AA (עד 1000 צילומים לטעינה).
  • תפריט עם 11 אפקטים מיוחדים לבחירה (כולל HDR, לומו וכד’).

נתוני המצלמה המלאים יעודכנו במאגר המפרטים באתר בהמשך. המצלמה צפויה להימכר בארה”ב בארבע ערכות שונות:

  1. גוף בלבד – 799 דולר.
  2. עם עדשת 18-55 מ”מ – 849 דולר.
  3. עם 2 עדשות 18-55 מ”מ + 50-200 מ”מ – 899 דולר.
  4. עם 2 עדשות 18-55 מ”מ + 55-300 מ”מ – 999 דולר.

בנוסף, הכריזה החברה גם על עדשת “פריים” (עדשה בעלת אורך מוקד קבוע) קומפקטית בעלת אורך מוקד של 35 מ”מ (מקבילה ל- 50 מ”מ בפורמט 35 מ”מ) ומפתח צמצם של f/2.4.  העדשה נועדה לספק את הצורך בטווח “נורמאלי” למצלמות עם חיישן APS-C ומסתמנת כפיתרון אטרקטיבי ביותר לכל בעל מצלמת פנטקס בשל משקלה הקל במיוחד ומחירה הנמוך (220 דולר בלבד).

Pentax 35mm f/2.4

SMC PENTAX-DA 35mm F2.4 AL – נתונים עיקריים:

  • אורך מוקד 35 מ”מ (מקביל ל-50 מ”מ – טווח אקוויולנטי ב-35 מ”מ).
  • צמצם f/2.4.
  • משקל: 124 גרם.
  • טווח מיקוד מינימאלי: 0.3 מטר.

המפרט המלא יופיע במאגר הנתונים באתר בהמשך.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *