ראשי חדשות היסטוריה קמה לתחייה דרך העדשה

היסטוריה קמה לתחייה דרך העדשה

1
0

חוקרים מאוניברסיטת MIT בארה”ב פיתחו תוכנה המחוברת למצלמה דיגיטלית ומאפשרת יצירת התאמה אוטומטית בין תמונות עתיקות המאוכסנות בזיכרון המחשב לבין תמונות חדשות המצולמות באמצעות המצלמה. באופן זה ניתן ליצור באופן מדוייק תמונה חדשה עליה “מולבשת” תמונה ישנה או להיפך.

פרויקט historypin.com המנוהל על ידי עמותת We Are What We Do בשיתוף גוגל נועד לקירוב בין דורי ולהצגת היסטוריה אנושית הנוצרת על ידי הגולשים ומשלבת ישן (תמונות עתיקות אשר צולמו במקומות שונים בעולם) עם חדש (תמונות גולשים ותמונות מ-Google Street). הסרטון הבא מסביר כיצד פועל הפרויקט:

ביצוע ההתאמות בין תמונה חדשה לעתיקה כפי שנעשה בפרויקט historypin הוא עניין מורכב. בכדי לייעל את התהליך פיתחו זוג חוקרים מאוניברסיטת MIT בשם Frédo Durand ו-Soonmin Bae תוכנה מיוחדת המופעלת ממחשב נייד יחד עם בסיס נתונים הכולל תמונות עתיקות שונות אשר צולמו באזורים אשר לא עברו שינוי עמוק מידי. התוכנה מאפשרת “לתפור” באופן אוטומטי תמונה חדשה המצולמת באותה זווית על גבי תמונה ישנה.

תוכנת ה-rephotographer אותה פיתחו השניים משווה בזמן אמת בין המידע המופיע בתמונה ישנה הקיימת במאגר הנתונים של המחשב לבין התמונה אותה “רואה” המצלמה. היא מאפשרת לצלם לבצע התאמות זעירות בנוגע לזווית המדויקת בה יש להציב את המצלמה בכדי לקבל תמונה זהה ככל הניתן (עניין מורכב למדי ללא שימוש בתוכנה בעיקר באזורים בהם התרחשו שינויים סביבתיים – צמתים הורחבו, פנסי רחוב הוזזו, בניינים שופצו וכו’).

רעיון אשר עשוי לקסום לאנשי פרויקט historypin עשוי להיות שימוש במאגר המידע שלהם בשילוב עם מצלמות קומפקטיות ייעודיות בהן תותקן התוכנה יחד עם מאגר המידע. כך יוכלו משתמשים היוצאים לטייל ברחבי העולם ומגיעים לנקודת עניין בה צולמה תמונה המופיעה במאגר לצלם תמונה חדשה שלה והתוכנה המשולבת במצלמה תבצע את ההתאמה וההדבקה בזמן אמת.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

תגובה אחת

  1. Avatar

    N_L-R

    06/09/2010 ב 11:41 AM

    רעיון מבריק עוד פרי מוחם הקודח של אנשי גוגל והעולם פשוט נראה כיום אחר מזה שקדם לגוגל וזה קרה רק לא מזמן רב….

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *