ראשי חדשות כרטיסי SD מהירים פי 3 ב-2012

כרטיסי SD מהירים פי 3 ב-2012

0
0

גוף התקינה של זיכרונות ה-SD (המכונה גם ה-SD Association) הודיע בסוף השבוע שעבר כי הוא סיים לקבוע תקן חדש לכרטיסי SD בעלי שתי שורות של חיבורים אשר יאפשר מהירות העברה של עד 300 מגה בייט לשנייה וכרטיסים המבוססים עליו יגיעו לשוק בעוד פחות משנתיים. ללא קשר הכריזה חברת טושיבה על השקת דור חדש כרטיסי SD התומכים בתקן ה-UHS-I החדש וצפויים להיות המהירים בעולם עד כה ויגיעו לשוק כבר בחודש נובמבר הקרוב.

התקן הצפוי של ה-SD Association יהווה מרכיב מרכזי באפיון התקן הבא של כרטיסי ה-SD (המכונה גם SD 4.0) וצפוי להיות מוכרז בראשית 2011. הוא יותאם לכרטיסים מסוג SDHC ו-SDXC וכן לגרסאות הזעירות שלהם micro SD והגרסה הזעירה החדשה micro SDXC. הכרטיסים בתקן החדש אשר יגיעו כאמור לשוק בעוד למעלה משנה יהיו בעלי תאימות לאחור (במהירות מופחתת) ובכדי לנצלם במהירות המלאה נזדקק למכשירים התומכים בתקן החדש (עניין איטי בדרך כלל – גם כיום קרוב לשנה לאחר שיצאו כרטיסי ה-SDXC הראשונים לשוק מספר המצלמות והקוראים המסוגלים לנצל אותם קטן יחסית ומחירי הכרטיסים גבוה מאד).

תמונה המציגה את מיקומם הצפוי של החיבורים החדשים (מקור: SD Association):

SD New Memory Card Design full

נראה כי לאחרונה לא עובר יום מבלי שאנו שומעים על התפתחות חדשה בתחום כרטיסי הזיכרון. רק לאחרונה הוכרז תקן ה-UHS-I לכרטיסי זיכרון ושבועות ספורים מאוחר יותר הכריזה חברת פנסוניק על הכרטיסים הראשונים התומכים בתקן החדש המגיע למהירות תיאורטית של עד 104 מגה בייט לשנייה. ימים ספורים מאוחר יותר הודיעה גם חברת טושיבה על כרטיסים התומכים בתקן החדש הצפויים להגיע לשוק החל מחודש נובמבר הקרוב בנפחים של עד 32GB ובמהירות (בפועל) של 95 מגה בייט לשנייה (קריאה) ולא פחות מ-80 מגה בייט לשנייה (כתיבה) – המהירות הגבוהה בעולם על פי הצהרת החברה. הכרטיסים החדשים צפויים להיות מוצגים בתערוכת פוטוקינה 2010 שתפתח בעוד כשבועיים בגרמניה.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *