ראשי חדשות אתר פרויקט MegaPixel@Photokina 2010 יוצא לדרך

פרויקט MegaPixel@Photokina 2010 יוצא לדרך

0
0

אנו גאים לחשוף היום פרויקט מיוחד לרגל תערוכת פוטוקינה 2010 אשר תיפתח בעוד כחודש בקלן שבגרמניה. במהלך שבוע התערוכה צפוי צוות MegaPixel לערוך שורה ארוכה של ראיונות ומפגשים עם מנהלים בכירים מטעם מרבית יצרניות הציוד בעולם ואנו מזמינים את הגולשים להציע שאלות אותן נפנה לנציגי החברות.

במשך שלושת החודשים האחרונים עסק צוות האתר בארגון שורה של ראיונות עם בכירים בתעשיית הצילום העולמית ואנו מקווים לסיים את מרבית התיאומים בתקופה הקרובה. מטרתם של הראיונות המתוכננים היא ללמוד על תוכניותיהן של החברות, המגמות השולטות כיום בשוק הצילום הדיגיטלי וכן על מוצרים קיימים ועתידיים.

מצד אחד ראיונות מסוג זה עשויים ללמד לא מעט על מצב השוק, אופן החשיבה של החברות בנושאים שונים (טכנולוגיים ושיווקיים), תפיסתן את צרכי קהילת הצילום ועוד. במובן זה לראיון מוצלח עשויה להיות חשיבות רבה והוא מהווה מוקד להתעניינות רחבת היקף. מצד שני חשוב לזכור גם את המגבלות של ראיונות עיתונאיים. חברות אינן נוהגות לחשוף מוצרים חדשים במסגרת ראיונות (אם כי פליטות פה התרחשו פה ושם בעבר). גם בנושאים אחרים בעלי רגישות עסקית נדיר לקבל תשובות.

לפני שנרחיב בנוגע לפרויקט עצמו, כמה מילים על פוטוקינה. בשנת 1950 נפתחה לראשונה תערוכת פוטוקינה בעיר קלן שבגרמניה. על גדות נהר הריין מתקבצות מאז בכל שנתיים מאות חברות מתעשיית הצילום מכל רחבי העולם ולעיר נוהרים למשך שבוע ימים עשרות אלפי צלמים מקצועיים, חובבים, גורמים מתעשיית הצילום ואנשי עסקים, לצפות בחידושים האחרונים שיש לתעשיית הצילום להציג.

פוטוקינה – תערוכת הצילום הגדולה בעולם:

Photokina

במשך למעלה מ-40 שנה הייתה פוטוקינה האירוע החשוב ביותר של תעשיית הצילום העולמית, אלא שהאינטרנט ועימו יכולתן של החברות לתקשר עם הקהל הרחב באופן בלתי אמצעי הוביל לירידה מסוימת בחשיבותן של התערוכות ובניהן גם פוטוקינה. יחד עם זאת דווקא השנה ניכר כי אנו צפויים לתערוכה כמותה לא נראתה מזה שנים רבות. אחת הסיבות המרכזיות להשערה זו, לה שותפים רבים בתעשייה, נוגעת למצלמה אחת אשר הוכרזה באמצע שנת 2009, הלא היא ה-PEN E-P1 של חברת אולימפוס. מצלמה זו פתחה את הדלת בפני זן חדש של מצלמות רפלקסיות משוללות מראה (המכונות לעיתים גם EVIL). לאולימפוס הצטרפו עד מהרה: פנסוניק, סמסונג וסוני ושמועות רבות מדברות על כך שבפוטוקינה צפויות להצטרף לרשימה גם ניקון (ובגרסה שונה גם קנון ופנטקס). לראיה, רק לאחרונה התבטא נציג חברת ניקון בדנמרק ואמר כי “פוטוקינה השנה צפויה לראות את ההימור הגדול ביותר שלקחה ניקון מעולם.”

פרויקט MegaPixel@Photokina 2010 בו אנו פותחים היום נועד לרכז שאלות נבחרות אותן נעלה בפני נציגי החברות בתערוכה. החברה הראשונה אליה אנו מבקשים כי תפנו שאלות היא קנון. למטרה זו פתחנו שרשור ייעודי בפורום בו ניתן יהיה לנהל דיון פתוח בנושא. ככל שתתקרב התערוכה אנו נפתח שרשורים נוספים ונאפשר הצגת שאלות לחברות נוספות. אז קדימה כנסו ותשאלו!

לייק אחד ותהיו מחוברים לעדכונים חיים מתערוכת פוטוקינה 2010:


עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב אתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *