ראשי חדשות לייזרים בהופעות עלולים לפגוע בחיישן המצלמה

לייזרים בהופעות עלולים לפגוע בחיישן המצלמה

6
0

הידיעה הבאה אולי לא תחדש לרבים מן הקוראים הרבה אבל היא צריכה לשמש תזכורת לכל צלם הנקלע לאירוע בו מתקיים מופע הכולל שימוש בלייזרים. צלם אשר השתתף באירוע שכזה גילה באמצע צילום וידאו שבוצע תוך שימוש במצלמת קנון EOS 5D Mark II כי לייזר אשר פגע במצלמה גרם לנזק בלתי הפיך לחיישן.

מזה מספר שנים מתקבלים מרחבי העולם דיווחים על מצלמות סטילס ווידאו אשר חיישניהן נפגעו כתוצאה מפגיעת לייזר תוך כדי צילום מסיבה או הופעה. מקרה דומה דווח על ידי גולש בפורום DVINFO בשנה שעברה אז נפגעו לפי הדיווח שתי מצלמות מלייזר.

באירוע מצעד הגאווה אשר התקיים במדריד בחודש שעבר גילה צלם ספרדי על בשרו מה עשוי לעולל לייזר לחיישן המצלמה כפי שניתן לראות בסרטון הבא אותו צילם בזמן האירוע (למתעניינים, העדשה אשר שימשה את הצלם הייתה EF 24-105mm f/4L IS USM):

הלקח הברור מן התקרית (ואירועים דומים אחרים), היזהרו כשאתם מצלמים בסביבה בה קיימים מקורות לייזר. אל תפנו את המצלמה לכיוונם או לקרבתם ואם קיים חשש אולי עדיף להימנע מהצילום (אם המצלמה, וכמובן גם הראיה, חשובה לכם).

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

6 תגובות

  1. Avatar

    סלבה

    11/08/2010 ב 12:01 AM

    לדעתכם פילטר ND או מקטב לא יעזור במקרה כזה?

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    11/08/2010 ב 11:16 AM

    ישנם פילטרים מיוחדים לציוד אופטי המונעים/מצמצמים מעבר לייזר באורכי גל שונים – אין לי מושג האם קיימים כאלו למצלמות דיגיטליות מסחריות – אני מעט מסופק (יש כאלו בעיקר לשימוש צבאי/תעשייתי/מדעי).

    השב

  3. Avatar

    אופיר אילוז

    11/08/2010 ב 12:24 PM

    שאלה טובה סלבה…
    לדעתי האישית פילטרND או PL לא יעזור במקרה הזה. קרן הלייזר חזקה יותר. בכל מקרה לא הייתי מנסה ולוקח סיכון…

    השב

  4. Avatar

    תומר_יפה

    11/08/2010 ב 1:04 PM

    כדאי להבהיר שהסכנה העיקרית היא בצילום וידאו, או כל צילום ב-LV, שבהם החיישן חשוף זמן ממושך.
    בצילום סטילס רגיל לדעתי הסיכון כמעט לא קיים, כי הסיכוי שהלייזר יחדור לחיישן בדיוק בזמן החשיפה הקצרה הוא די מינימלי.
    לגבי פילטרים מכהים, תזכור שמדובר על סביבה די חשוכה,פילטר מכהה יפריע מאוד לצילום (אתה הרי רוצה לצלם את האנשים, לא את הלייזר). אם קיים פילטר שמסנן רק את אורך-הגל הרלוונטי בלי להכהות, זה יכול להיות פתרון מצויין.

    בכל מקרה אם הלייזר יכול לגרום לנזק בלתי הפיך לחיישן בזמן כל-כך קצר, אותי יותר מדאיג הנזק שזה גורם לעיניים (לרשתית בפרט).
    בקיצור, אני מעדיף לשמור מרחק

    השב

  5. Avatar

    סלבה

    13/08/2010 ב 11:23 AM

    תומר, במילא אם אתה מצלם בהופעות\אירועים אתה תפעיל פלאש ככה שפילטר מכהה\מקטב לא כל כך יורגש, או שאני טועה?

    השב

  6. Avatar

    תומר_יפה

    13/08/2010 ב 3:35 PM

    בודאי שזה יורגש. פלאש זה לא פתרון קסמים, הוא משמש להשלמת התאורה, אבל השאיפה צריכה להיות להשתמש בו במינון נמוך ככל האפשר, כלומר לקבל כמה שיותר מהתאורה הטבעית של הסביבה. לכן משתמשים בעדשות עם צמצמים גדולים, ומצלמות שיכולות לעבוד ב-ISO גבוה, גם כשנעזרים בפלאש. פילטר ND/מקטב, מפחית את כמות האור הנכנס ב-2 סטופים לפחות, וזה אומר שנצטרך לצות על האובדן עם פלאש חזק בהרבה, ונקבל תאורה הרבה פחות טבעית ויפה.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *