ראשי חדשות סיכום יולי 2010 בצילום הדיגיטלי

סיכום יולי 2010 בצילום הדיגיטלי

0
0

בדומה לחודש יוני 2010 גם חודש יולי השנה התאפיין במספר מצומצם של הכרזות ואירועים בתחום הצילום. למרות זאת לקראת סוף החודש והתקרבותה של פוטוקינה – תערוכת הצילום הגדולה בגרמניה אשר תיפתח באמצע חודש ספטמבר – נראה כי חלה התעוררות מחודשת בשוק הצילום הדיגיטלי.

חודש יולי נפתח בהכרזה הצפויה של חברת סוני על עדכון קושחה לסדרת מצלמות ה-NEX אשר מאפשרת צילום פנוראמי תלת מימדי. ימים ספורים מאוחר יותר כבר הודיע החברה על שלושה דגמי מצלמות קומפקטיות בעלות יכולות דומות (ה-WX5, TX9 וה-T99).

פרט לסוני הכריזו שלוש חברות נוספות על מצלמות קומפקטיות החודש. חברת פנסוניק הכריזה על לא פחות מ-5 מצלמות קומפקטיות חדשות כשבראשן ה-Lumix DMC-LX5 מחליפתה של מצלמת ה-Lumix DMC-LX3 הפופולארית. במקביל לדגמים החדשים של פנסוניק שיחררה גם חברת פוג’יפילם 5 מצלמות חדשות משלה בהם שתי מצלמות אולטרה זום, מצלמה קומפקטית מתקדמת ומצלמה בעלת מסך מגע גדול במיוחד. היצרנית השלישית לשחרר מצלמות קומפקטיות חדשות בחודש יולי היא סמסונג אשר הכריזה על שלוש מצלמות קומפקטיות חדשות (אליהן הצטרפה אתמול גם מצלמה נוספת מדגם ST80 בעלת יכולות אלחוטיות מובנות), כל דגמי סמסונג החדשים יועלו למערכת המפרטים בימים הקרובים.

הידיעה המעניינת ביותר החודש (ולעניות דעתנו אולי אחת המסקרנות של השנה בכלל) קשורה ל- Wonder Camera של חברת קנון. מצלמת קונספט עתידנית זו אשר הוצגה על ידי החברה בתערוכה גדולה אשר נערכה בסין מייצגת את עתיד הצילום על פי חברת קנון – וידאו ברזולוציה סופר גבוהה ממנו נגזרות תמונות סטילס, זום גבוה במיוחד, גוף אחיד (ללא הפרדה ברורה בין עדשה לשאר המצלמה) וכן יכולות אלחוטיות מתקדמות במיוחד.

אם ביכולות אלחוטיות עסקינן במהלך החודש הבאנו דיווח שמקורו בסוכנות רויטרס על פיו ניקון עובדת אף היא במרץ מאחורי הקלעים על פיתוח דור חדש של מצלמות בעלות יכולות קישור אלחוטיות וגישה לרשת לצורך העלאת תמונות וסרטונים. אנו מרשים לעצמנו להעריך בזהירות כי כבר בתערוכת פוטוקינה הקרובה נשמע אודות הניצנים הראשונים של המהלך.

גם תחום העדשות לא הוזנח לאחרונה. בתחילת החודש הודיעה חברת טוקינה על עדשת AT-X 16-28 F2.8 PRO FX העדשה הראשונה של החברה הכוללת מנוע פוקוס פנימי מובנה (המכונה Silent Drive-Module). לקראת סוף החודש הודיעה חברת סוני על שלוש עדשות חדשות אחת מהן (Distagon T* 24mm F2 SSM) פרי פיתוח חברת זייס עבור סוני. העדשה המסקרנת ביותר אשר הוכרזה (אם כי באופן ראשוני ביותר) היא עדשת תלת מימד זעירה של חברת פנסוניק אשר מיועדת למצלמות רפלקס מבוססות פורמט המיקרו 4/3 וצפויה להגיע לשוק עד סוף השנה.

לסיום מספר עדכונים הקשורים לאתר אשר אף הם היו עימנו החודש. “זווית אישית” – טור הצילום הרשמי של MegaPixel עלה לאוויר באמצע חודש יולי ושני הטורים הראשונים אשר הופיעו בו קצרו הצלחה ועניין רב (טור שלישי במדור צפוי להתפרסם בקרוב).

החודש גם פרסמנו את המאמר השני בסדרת ה”דוקו-צלם” של MegaPixel אשר עסק בצלם העיתונות והרחוב הנודע אלכס ליבק, וכמו כן הועלתה לראשונה סקירת מצלמה אשר עסקה באולימפוס PEN E-PL1.

חודש אוגוסט וחודש ספטמבר שבעקבותיו צפויים להיות חמים במיוחד עם הכרזות רבות של חברות רבות ואנו כמובן נהיה כאן לעקוב ולדווח.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *