ראשי חדשות פנטקס מאשרת, מצלמת פורמט בינוני דיגיטלית תשוחרר ב-2010

פנטקס מאשרת, מצלמת פורמט בינוני דיגיטלית תשוחרר ב-2010

0
0

Ned Bunnell, נשיא פנטקס ארה”ב, אישר לאחרונה כי החברה תשחרר במהלך שנת 2010 את מצלמת הפורמט הבינוני הדיגיטלית הראשונה בתולדותיה שתיקרא (ככל הנראה) 645D. אבטיפוס של ה-645D הוצג לאחרונה בתערוכת ה-Photo Imaging Expo (או PIE) שנערכה בטוקיו במרץ 2009 ותמונות שלה הופיעו בהודעה לעיתונות שפורסמה באתר החברה ביפנית (תרגום באדיבות גוגל).

מבירור שערכנו עם פנטקס ארה”ב נמסר לנו כי בשלב זה אין לחברה מידע נוסף למסור בכל הנוגע ל-645D אך שמועות רבות על המצלמה מסתובבות ברשת מזה זמן. סיפורה המתוקשר של ה-645D התחיל כנראה כבר בראשית 2006 כאשר אבטיפוס מוקדם של המצלמה הוצג בתערוכת PMA. המצלמה הייתה אמור להיות ממשיכתה של מצלמת הפורמט הבינוני האנלוגית של החברה (ה-645NII) שהחלה את דרכה בשנת 2001. אלא שככל הנראה דברים לא התפתחו באופן לו ציפו בחברת פנטקס, הפיתוח הוקפא לטובת מוצרים דחופים יותר, וגם כעבור 3 שנים המצלמה לא הושקה. למעשה כבר בשנת 2007 הוצגה בתערוכת PMA גרסה נוספת של ה-645D הנראית כמעט זהה לדגם שהוצג השנה. בשונה מהדגם שהוצג ב-2006 דגם זה עשה שימוש בחיישן CCD של חברת קודק ברזולוציה גבוהה יותר ושינויים נוספים ניכרו גם בעיצוב גוף המצלמה ובתוספת של כפתורי שליטה שונים.

מן ההודעה לעיתונות של חברת פנטקס ממרץ 2009 ניתן להבין כי החיישן שיגיע עם המצלמה בסופו של דבר (אם לא יחולו עיכובים נוספים) יהיה ברזולוציה של למעלה מ-30 מגה פיקסל. אם אכן אלו הם פני הדברים אזי יש סיכוי כי מדובר בקודק KAF-31600 (ברזולוציה של 31.6 מגה פיקסל). גודלו של החיישן הוא 33.13 x 44.17 מ”מ (בדומה לחיישן במצלמת ה-S2 של לייקה אם כי האחרון הינו בעל רזולוציה גבוהה יותר של 37.5 מגה פיקסל) ומהירות הצילום שלו נמוכה למדי (ואופיינית לחיישני CCD) ועומדת על פריים אחד לשנייה. יחד עם זאת נציגים של חברת פנטקס ביפן הודו במהלך תערוכת PIE כי נושא החיישן טרם נסגר באופן סופי.

למרות שהוצגה כבר בשורה של תערוכות לא הרבה ידוע על ה-645D ובכל זאת מעוררת המצלמה עניין רב בקרב צלמים משתי סיבות עיקריות: ראשית, עד כה מלבד חברת לייקה, מצלמות פורמט בינוני היו נחלתן הבלעדית של חברות נישה זעירות והתחרות בתחום הייתה לפיכך נמוכה מאד וכך גם כמות החידושים. שנית, מחיריהן של מצלמות פורמט בינוני דיגיטליות היו עד כה גבוהים ביותר (ה-S2 עולה לצרכן למעלה מ-23 אלף דולר ללא עדשה וה-H3DII-50 של הסלבלד עולה למעלה מ-35 אלף דולר). התקווה כעת היא שה-645D תשנה את חוקי המשחק בתחום, תכניס חידושים שמקורם בניסיון של יצרן מצלמות מרכזי, תוסיף לתחרות בתחום ואף תשכנע יצרניות גדולות נוספות להיכנס למשחק, וחשוב לא פחות תוריד את מחיר הכניסה לשוק הפורמט הבינוני הדיגיטלי לרמה (מעט) סבירה יותר (הערכות מדברות על כ-10 אלפים דולר אם כי כאמור אין כל אישור רשמי לכך).

אנו נצטרך כנראה להמתין בסבלנות עד לראשית שנת 2010 ולראות האם פנטקס אכן תחולל מהפכה בתחום הפורמט הבינוני או שמה השמועות לגביה ימשכו גם בשנה הבאה.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *