ראשי חדשות הכרזות מוצרים אדום אדום: פנטקס מכריזה על ה-K-x

אדום אדום: פנטקס מכריזה על ה-K-x

0
0

חברת פנטקס הכריזה היום על ה-K-x – מצלמת רפלקס דיגיטלית לצלמים מתחילים וחובבים (Entry level) אשר תחליף את דגם ה-K-m הנוכחי של החברה ותביא איתה שורה של שיפורים ושידרוגים שיאפשרו לה להתחרות בדגמים החדשים של המתחרות. בין התכונות הבולטות והשיפורים מהדגם הקודם ניתן למנות:

  • חיישן 12.4Mp CMOS (שידרוג מחיישן ה-CCD ברזולוציה 10.2 מגה פיקסל ב-K-m).
  • מעבד תמונה חדש (Prime II – זהה לזה המצוי ב-K7).
  • נתון ISO רשמי גבוה במיוחד – עד 12,800 (גבוה אף יותר מה-K7 – אם כי השימושיות האמיתית שלו מוטלת בספק).
  • תמיכה מובנית ב-HDR (בדומה ל-K7).
  • וידאו ברזולוציה 1280×720 (או 720p – יכולת שלא הייתה קיימת ב-K-m כלל, ל-K-7 לעומת זאת וידאו ברזולוציה של 1920×1080 או 1080p).
  • מהירות צילום גבוהה – 4.7 פריימים לשנייה (פי 1.5 לערך מה-K-m).
  • מייצב תמונה (Image sensor shif) בדומה לשאר דגמי פנטקס.

למצלמה גם כמה חסרונות, היא איננה כוללת חיבור HDMI (מעט מוזר למצלמה בעלת יכולת צילום ברזולוציה גבוהה), היא כוללת מסך קבוע בגודל 2.7 אינצ’ בלבד וברזולוציה נמוכה יחסית 230,000 פיקסלים (אם כי זאת עדיין נחשבת סטנדרטית למצלמות ברמת המחיר של ה-K-x). עוד עובדה מעניינת בקשר ל-K-x היא מקור הכוח שלה – המצלמה (בדומה לקודמתה) לא עושה שימוש בסוללת ליתיום איון כמקובל בכל יתר מצלמות הרפלקס המודרניות אלא דווקא ב-4 סוללות AA. היתרון הוא בזמינות של סוללות אלו, בבמחירן הנמוך ואם להאמין לנתונים אותם מפרסמת חברת פנטקס גם במספר התמונות אותה מסוגלת המצלמה לצלם בין הטענות (1100 עד 1900 תמונות בהתאם לאופי השימוש – נתון מפתיע וגבוה משמעותית ממרבית מצלמות הרפלקס הדיגיטליות הקיימות בשוק). החיסרון הוא בין היתר במשקל – הK-x ללא סוללות וכרטיס שוקלת 515 גרם ו615 גרם עם סוללות וכרטיס.

ה-K-x ממוצבת במקום טוב למדי מול מתחרותיה. תמורת 650 דולר (בארה”ב) ניתן לרכוש את ה-K-x כחלק מקיט עם עדשת 18-55 – מחיר זול בכ-150 דולר מה-D5000 של ניקון (עם עדשת קיט מקבילה) אך יקר מעט יותר מה-D3000 – המתחרה הישירה (אשר עלותה עם עדשת קיט בארה”ב נעשה סביב 600 דולר, אך היא איננה כוללת צילום וידאו ומהירות הצילום שלה נמוכה משמעותית). ה-500D של קנון למשל בעלת יכולות צילום וידאו HD מלא עם עדשת קיט מקבילה עולה סביב 900 דולר בארה”ב ולעומתה ה-A330 של סוני עם עדשת קיט דומה עולה רק 600 דולרים בארה”ב. ה-K-x ניצבת מצד אחד ברמת התימחור של מצלמות הרפלקס הזולות ביותר אך מציעה מספר תכונות (ווידאו בראשן) המקרבות אותה למצלמות מרמת תמחור גבוהה יותר.  בשורה התחתונה  למי שצילום וידאו נמצא במקום גבוה ברשימת הדרישות שלו ה-K-x עומדת כיום למעשה ללא תחרות ברמת המחיר שלה. בתחום הצילום הרגיל ישנן בשוק שורה של מצלמות ברמת תמחור דומה ויש להמתין ולראות כיצד תעמוד ה-K-x בתחרות מולן.

הפנטקס החדשה תגיע במגוון רחב למדי של צבעים ובהם אדום, כוחל ולבן (פטריוטים מקומיים היכונו) וכמובן שחור. ביפן לעומת זאת מציעה החברה ללקוחותיה (אולי לראשונה בעולם) את האפשרות להרכיב בעצמם מצלמה במגוון צבעים – ניתן לנסות זאת בקישור הבא (ביפנית כמובן).

בנוסף ל-K-x הכריזה היום פנטקס גם על עדשה זולה חדשה – smc PENTAX-DA L 55-300mmF4-5.8ED – גרסה זולה (L) לעדשת ה-55-300 הקיימת של פנטקס. העדשה תימכר כעדשת קיט שנייה (יחד עם ה-18-55) וה-K-x החדשה במחיר של 849 דולר בארה”ב (בתשובה לשאלתנו נמסר מחברת פנטקס כי בשלב זה לא תוצע העדשה למכירה בנפרד).

המפרט המלאה של ה-K-x ניתן לקריאה באתר כמו גם המפרט של ה-smc PENTAX-DA L 55-300mmF4-5.8ED.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *