ראשי חדשות שדרוג קושחה משפר וידאו גם ב-GF1

שדרוג קושחה משפר וידאו גם ב-GF1

0
0

לא עבר שבוע מאז פרסמנו כי גרסת קושחה אשר פותחה על ידי מתכנת בשם Tester 13 הצליחה לשפר באופן דרמטי את יכולות הוידאו של הפנסוניק Lumix DMC-GH1 והינה גם אחותה הצעירה (והזולה), ה-GF1 זוכה לטיפול דומה.

אף על פי שה-Lumix DMC-GH1 וה-LUMIX DMC-GF1 חולקות לא מעט מן המשותף ישנם גם מספר הבדלים בין השתיים (ראה השוואת נתונים מלאה) בין השאר כמובן הגודל אך גם החיישן ומעבד התמונה. אלא שעבור רבים ההבדל המרכזי טמון דווקא ביכולות הוידאו. בעוד של-GH1 יכולת צילום וידאו ב- 1080×1920 – 30fps (או 1080p) ל-GF1 יכולת צילום וידאו מובנית ב- 720×1280 – 30fps (או 720p) בלבד.

אלא שמסתבר שאותו עדכון קושחה (ככל הנראה עם שינויים מסויימים) אשר איפשר את הקפצת רף הוידאו של ה-GH1 עד לרמה מקסימאלית של 50MBit לשנייה בפורמט MJPEG בעת צילום ב-1080p, עשוי לאפשר גם את הפיכת ה-GF1 לבעלת יכולת צילום וידאו ב-1080p (ובקצבים מהירים לא פחות).

בדיון מקיף שהתפתח בפורום בנושאי וידאו DVXUSER נדון הנושא ומספר משתמשים הציגו את ניסיונותיהם לצילום וידאו באמצעות ה-GF1 וגרסת הקושחה הלא רשמית (ראה דוגמאות בהמשך). מפתח העדכון המקורי (Tester 13) מסר כי בשלב הנוכחי הוא מתכוון להתרכז ב-GH1 ורק בעתיד לנסות ולבחון את יכולותיה של ה-GF1. כמו במקרה הקודם גם כאן ראוי לזכור כי שימוש בגרסאות קושחה בלתי רשמיות עשוי לפגוע במצלמה והאחריות לשימוש בהן חלה על המשתמש בלבד.

מספר דוגמאות לסרטונים אשר צולמו באמצעות ה-GF1 והעדכון החדש ב-1080p:

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *