ראשי חדשות קושחה חלופית מציעה וידאו משופר ל-GH1

קושחה חלופית מציעה וידאו משופר ל-GH1

0
0

גרסת קושחה אשר פותחה על ידי מתכנת בשם Tester 13 הצליחה לשפר באופן דרמטי את יכולות הוידאו (הלא מביישות מלכתחילה) של הפנסוניק Lumix DMC-GH1.

גרסאות קושחה (Firmware) בלתי רשמיות המשפרות ומוסיפות יכולות למצלמות רפלקסיות (ובמקרים מסוימים גם קומפקטיות) אינן עניין חדש. כך למשל קיימות גרסאות קושחה עבור ה-EOS 5D Mark II של חברת קנון דוגמת ה-Magic Lantern משפרות את הפונקציונאליות של המצלמה (בעיקר בתחום הוידאו) ומקנות לה יכולות סאונד ותמונה משופרות.

במקרה של ה-GH1 שורת השיפורים ארוכה ומרשימה – בניהם ניתן למנות:

  • הקפצת רף הוידאו עד לרמה מקסימאלית של 50MBit לשנייה בפורמט MJPEG בעת צילום ב- 1080p (עד כה אפשרה המצלמה צילום ברזולוציה של 720p בפורמט MJPEG וקצב העברה נמוך בהרבה).
  • תוצאת צילום וידאו דחוסה פחות ובעלת רעש נמוך יותר מאשר ה-EOS 5D Mark II (כך לטענת EOSHD).
  • שיפור משמעותי ביכולת העבודה/עריכה של קבצי הוידאו (workflow) בשל השימוש בפורמט ה- MJPEG בניגוד לפורמט ה-AVCHD המשמש את המצלמה בגרסתה המקורית בעת צילום וידאו ברזולוציה גבוהה (1080p).
  • קובץ JPEG עם EXIF נשמר באופן אוטומטי לאחר צילום כל סרטון.

ניתן לראות סרטון דוגמא אשר צולם באמצעות ה-GH1 עם גרסת הקושחה המשופרת (ההמלצה היא צפייה במסך מלא או הורדה של הסרטון מאתר vimeo וצפייה על מסך טלוויזיה ברזולוציה גבוהה).

מדיווחים שונים של משתמשים ברשת אשר ניסו את הקושחה הניסיונית עולה כי איכות הוידאו המתקבלת גבוהה מאד – אלא שכמות הנתונים המועברים עשויה להיות כה גדולה עד שהיא מציפה לחלוטין את ה-buffer וה-IO controller של המצלמה (דיווחים אחרים מציינים גם כן כי אפילו כרטיסי הזיכרון המהירים בשוק אינם מסוגלים לעמוד בקצב העברת הנתונים במצבים מסוימים).

פרטים נוספים על הקושחה החדשה ניתן למצוא באתר המפתחים (ראוי לזכור כמובן כי שימוש בגרסאות קושחה בלתי רשמיות עשוי לפגוע במצלמה והאחריות לשימוש בהן חלה כמו תמיד על המשתמש בלבד).

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *