ראשי חדשות תלת מימד עם עדשה אחת

תלת מימד עם עדשה אחת

0
0

חוקרים איטלקיים הצליחו לפתח מערכת צילום תלת מימדית בעלת עדשה אחת בלבד. בכדי להוסיף את מימד העומק עושה המערכת שימוש בלייזר מהיר במיוחד בכדי להאיר את האובייקט המצולם ובאופן זה לקבל מידע לגבי המרחק בו הוא מצוי מהמצלמה.

הטכנולוגיה החדשה פותחה על ידי צוות ממכון המחקר האיטלקי Fondazione Bruno Kessler בראשם עמד החוקר David Stoppa אשר עוסק בשנים האחרונות במחקר ופיתוח חיישני CMOS בעלי טווח דינאמי גבוה. המערכת אותה פיתחו סטופה ועמיתיו מבוססת על שילוב של חיישן ולייזר מהיר (מהירות פולס הנמדדת בסדר גודל של מילארדית השנייה). הלייזר (ליתר דיוק near-infrared LED) סורק את האזור המצולם באופן מהיר והאור הנפלט ממנו מוחזר מהאובייקט המצולם ומאפשר מדידה מדויקת של המרחק של האובייקט מהמצלמה. המידע המתקבל עובר עיבוד ומאפשר יצירת תמונות (וסרטונים) תלת ממידיים.

בשלב הנוכחי הרזולוציה בה פועלת המערכת נמוכה מאד (עד 160 על 120 פיקסלים) כפי שניתן לראות בסרטונים השונים שפרסם צוות הפיתוח (למשל הסרטון הבא המדגים תנועה של אדם במרחב). הרזולוציה הנמוכה מתאימה בשלב זה לצרכים המידיים לשמם פותחה המצלמה בניהם בטיחות תחבורתית, אבטחה, סיוע לקשישים ואף משחקים. בהנחה שהחוקרים יצליחו לפתח גרסה בעלת רזולוציה גבוהה משמעותית מזו הנוכחית, אפשר ונראה בעוד מספר שנים את הטכנולוגיה משולבת בהתקנים נוספים דוגמת פלפונים ואולי אף מצלמות של ממש.

לאחרונה פרסמנו מספר חדשות הנוגעות לצילום תלת מימדי. בין השאר הכריזה חברת nVIDIA המפתחת כרטיסי מסך מתקדמים כי היא מתכננת לשתף פעולה עם חברת סוני בכדי לאפשר צילום והצגה של תמונות פנוראמיות תלת ממדיות באמצעות מצלמות מסדרת סוני NEX החל מהקיץ הקרוב. כמו כן פרסמנו כי זוג אנשי קולנוע אוסטרליים הכריזו לאחרונה על פרויקט צילום סטילס בתלת מימד במסגרתו צילמו שורה של יוצרים אוסטרליים באמצעות זוג מצלמות D90 של ניקון. הפרויקט הוצג במוזיאון לאומנות עכשווית בסידני.

פרטים נוספים על הפרויקט האיטלקי לפיתוח מצלמה תלת מימדית ניתן למצוא באתר ה-Fondazione Bruno Kessler.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *