ראשי חדשות מצלמות הדור הבא – תלת מימד?

מצלמות הדור הבא – תלת מימד?

2
0

פרטים חדשים מתחילים לצוץ בנוגע ליכולות צילום התלת מימד של סדרת הסוני NEX – האם אחרי מהפכת הוידאו הרפלקסי התלת מימד הוא הדבר החם הבא?

צילום סטילס תלת מימדי איננו עניין חדש, למעשה כבר בסוף שנות ה-60 עסקו האסטרונאוטים של פרויקט אפולו בצילום תלת מימדי של סלעי הירח (פירוט על סיפור פיתוח מצלמת הירח התלת מימדית ניתן למצוא בכתבה ההיסטורית הרחבה שלנו – מצלמות בחלל). אלא שבשנה האחרונה נראה כי התלת מימד חוזר לקדמת הבמה בעיקר בתחום הטלוויזיה והקולנוע הביתי, ועולם הסטילס לא יכול להרשות לעצמו להישאר מאחור.

חברת פוג’יפילם הקדימה במעט את הגל הנוכחי כששחררה במחצית השנייה של השנה שעברה את ה-FinePix REAL 3D W1 – המצלמה התלת מימדית הדיגיטלית הראשונה לשוק הרחב. אלא שה-FinePix REAL 3D W1 זכתה לביקורות צוננות למדי ונראה כי הקדימה את זמנה.

לפני מספר שבועות הודיעה חברת nVIDIA העוסקת בפיתוח וייצור כרטיסי מסך מתקדמים כי היא תשתף פעולה עם חברת סוני במטרה לאפשר צילום תלת מימד בסדרת ה-NEX החדשה של סוני.

מאז ההכרזה נחשפו פרטים מועטים יחסית על האופן בו ניתן יהיה לצלם תמונות בתלת מימד עם המצלמות של סוני. מן הפרטים שנחשפו בכל זאת עולה התמונה הבאה. מאוחר יותר השנה צפויות ה-NEX3 וה-NEX5 לקבל עדכון קושחה (Firmware) אשר יאפשר להם לצלם תמונות פנורמה (Sweep Panorama). באמצעות לחיצה על כפתור הצילום והזזת המצלמה מימין לשמאל או מלמעלה למטה יצולם רצף תמונות מהיר בזווית של עד 226 מעלות וברזולוציה כוללת של 23 מגה פיקסל (לאחר חיבור והסרת כפילויות אשר יתבצע במצלמה עצמה).

את התמונות ניתן יהיה להציג על מסכי BRAVIA של חברת סוני התומכים בטכנולוגיית תלת מימד. בשלב זה לא ברור לחלוטין היכן נכנסת חברת nVIDIA לתמונה. אחת האפשרויות היא שהדרייבר התלת מימדי המיוחד אותו פיתחה החברה יאפשר הצגה של התמונות גם על מסך המחשב. MegaPixel הפנתה שאלה לחברה בנושא ואנו ממתינים לשמוע בעניין ולעדכן.

ללא קשר דיווחנו כאן לאחרונה כי שני יוצרים אוסטרליים החליטו לחרוג מעיסוקם היום יומי בתעשיית הקולנוע ולצאת לפרויקט צילום סטילס בתלת מימד. במסגרת הפרויקט צילמו השניים שורה של יוצרים אוסטרליים באמצעות זוג מצלמות D90 של ניקון. הפרויקט הוצג לאחרונה במוזיאון לאומנות עכשווית בסידני. אם המהלך של סוני בתחום התלת מימד יצליח יותר מזה של פוג’יפילם בהחלט אפשר שפרויקטים תלת מימדיים מסוגים שונים יהפכו נפוצים בהרבה בשנים הקרובות.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

2 תגובות

  1. Avatar

    amosdor

    11/06/2010 ב 5:05 PM

    בעניין צילומים פנורמיים מצאתי את זה:
    https://microsites.lomography.com/spinner-360/

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    11/06/2010 ב 5:26 PM

    🙂 בדיוק שוחחנו על הדבר הזה במערכת. אולי נכתוב על כך משהו בשבוע הבא.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *