ראשי חדשות הכרזות מוצרים הכרזות מנפרוטו 2021: גימבל מודולארי, ראשים, מתאמים והמון תיקים

הכרזות מנפרוטו 2021: גימבל מודולארי, ראשים, מתאמים והמון תיקים

0
0

חברת מנפרוטו (יחד עם מספר חברות בת נוספות של קבוצת האם Vitec) השיקו הבוקר שורה ארוכה מאד של מוצרים חדשים לשנת 2021. בסקירה הנוכחית נביא לכם תקציר של כמה מן המוצרים המרכזיים (המספר הכולל עצום ולא ניתן לסקר הכל בידיעה אחת) הכולל פרטים ראשונים, סרטונים וכן עדכונים לגבי מחירים.

מנפרוטו 300XM גימבל מודולארי

לפני מספר חודשים נכנסה חברת מנפרוטו לתחום הגימבלים עם שני דגמים ראשונים תחת השם 460 ו-220. אנו בדקנו את דגם ה-460 (ראו ביקורת באתר הבת שלנו באנגלית LensVid) וכעת יוצאת החברה עם הדור השני של הגימבלים מתוצרתה תחת השם 300XM. החידוש המעניין בדגם שהושק היום הוא המודולאריות. הגימבל ניתן לפירוק לרכיבים שונים ולשימוש במגוון רחב של דרכים גם ללא כל החלקים שלו. הרכיבים העיקריים של ה-300XM הם ידית השליטה, רכיב הזרועות/מנועים וידית האחיזה.

שיטה מעניינת אחת אותה הציגה מנפרוטו לשימוש בגימבל הוא באמצעות מוט ה-Gimboom (מוט טלסקופי אשר הוכרז יחד עם הגימבלים הקודמים של החברה – ראו הדגמה בסרטון בביקורת שלנו בקישור למעלה) כאשר השליטה בגימבל נעשית מידית האחידה בצורה אלחוטית מתחת ל-Gimboom ורכיב המנועים נמצא בראש הגימבל (ראו תמונה למטה). ל-300XM כושר נשיאה של 3.4 ק”ג ומחירו יעמוד על כ-700 דולר.

מנפרוטו 300XM גימבל

MVG300XM gimbal parts

מנפרוטו אגב גם השיקה במקביל אביזר מסייע ל-Gimboom (לצורך חיבורים אביזרים אחרים כמו מוניטורים) וזוג רגליים אשר ניתן לחבר ל-Gimboom ולהפוך אותו לסוג של חצובה (פחות כבד ומסורבל אולי מחצובה רגילה).

ה-Gimboom על הרגליים והמתאם החדש לאביזרים

Manfrotto Gimboom

מנפרוטו Move Quick Release System

לאורך השנים מנפרוטו פיתחה רבות ממערכות ה-Quick release הפופולאריות ביותר בעולם הצילום (ה-501 לוידאו וה-RC2 לסטילס הן אולי המוכרות ביותר אבל יש עוד רבות אחרות). היום השיקה החברה מערכת QR חדשה לגמרי המיועדת לא למצלמות אלא לעזרים דוגמת ראשים, סליידרים, גמבלים ומנופים.

הרעיון ליצור התקן שיאפשר שליפה מהירה והחלפה מהירה של עזרים כאלו הוא לא חדש. לפני כשנה פרסמנו סקירה אודות ה-iFootage Seastars Q1  אשר היה הראשון להיכנס לנישה. מאז הושקו עוד מספר מוצרים דומים על ידי חברות אחרות וכעת גם מנפרוטו נכנסת פנימה עם מוצר שלה שיימכר ביחד עם פלטה וגם בנפרד (פלטה/יחידת בסיס).

מערכת ה-MOVE החדשה של מנפרוטו בסרטון של B&H

המחיר לבסיס MOVE + פלטה עומד על 100 דולרים (פלטה לבד 25 דולרים).

ראש חצובה מעודכן – MH496-Q6

בהשקה הנוכחית לא התמקדה מנפרוטו במוצרי הליבה שלה מתחום החצובות והראשים אבל השיקה בכל זאת עדכון לאחד הראשים הפופולאריים שלה תחת השם MH496-Q6 – למעשה לחברה יש כבר ראש MH496 והגרסה שהושקה היום היא פשוט גרסה של ראש זה עם Quick Release תואם Arca (במקום RC2 של מנפרוטו) עם נעילה כפולה (נעילת בורג וכפתור) ושלושה פלסים.

פלטה חדש – MH496-Q6

MH496-Q6 ballhead

המחיר ל-MH496-Q6 כ-140 דולר.

תיקים, תיקים ועוד תיקים

נתחיל מסדרת ה-Pro Light החדשה של מנפרוטו (בעלי הזיכרון ארוך הטווח בוודאי יקשרו את השם לחברת KATA ז”ל שנרכשה על ידי מנפרוטו לפני יותר מעשור וחצי). ליין תיקי ה-Pro Light החדש כולל לא פחות מחמישה תיקים עם דגמים ודגשים שונים (הסרטון למטה מציג פירוט נרחב). בין הדגמים השונים תמצאו הבדלים בגודל, צורת הכנסת הציוד (קדמי/אחורי או משתנה), צורת הנשיאה (גב או גב/כתף) ותכונות נוספות כמו אפשרויות חיבור אביזרים ועוד.

סרטון של חברת מנפרוטו המציג את חמשת התיקים החדשים מסדרת ה-PRO Light

סדרת ה-Manfrotto Pro Light מתומחרת בין 180-330 דולרים. בארץ התיקים כבר זמינים לרכישה אצל היבואן הרשמי A.B.S..

מנפרוטו השיקה בנוסף שלושה תיקי טרולי קשיחים ועמידים למים לציוד צילום ואביזרים. שניים מהם נועדו לאפשר עליה למטוס והשלישי והגדול יותר, לאחסון בבטן המטוס (לאביזרים ולא למצלמות). החידוש המרכזי בתיקים השייכים לליין ה-ProLight Reloader Tough הוא האפשרות לחיבור אביזרים חיצוניים כמו שרוול למחשב נייד או חצובה ואפילו מנשא גב המאפשר לשאת את התיק על תכולתו בהליכות (למשל בשטח או בשדה תעופה עם מדרגות וכו’ – רק זכרו כי התיק עצמו שוקל 4.5 ק”ג ריק או יותר מ-7 ק”ג בדגם הגדול).

סרטון נוסף של החברה עם מזוודות הציוד הקשיחות החדשות – אל תנסו בבית

תיקי ה-ProLight Reloader Tough 55 מתחילים ממחיר של 280 דולרים (תלוי בדגם ובגרסה – ישנה אפשרות למחלקים רגילים או Foam). דגם ה-Pro Light Reloader Tough-83 הגדול יותר נמכר תמורת 320 דולרים.

מותגים אחרים של חברת VITEC שהשיקו מוצרים לאחרונה

כאמור מנפרוטו היא אמנם המותג המוכר ביותר של חברת האם VITEC (קונצרן ענק במונחי עולם הצילום עם חברות בת מובילות רבות במגוון תחומים) אבל מלבד מנפרוטו השיקו היום (ובשקט בשקט לפני מספר ימים) שתי חברות בת נוספות של הקונצרן מוצרים חדשים ומעניינים:

לאופרו PhotoSport Pro

חברת Lowepro שנרכשה אף היא על ידי VITEC לפני מספר שנים השיקה סדרה של תיקי צילום-טיולים מקצועית – PhotoSport Pro המיועדים לכל תנאי מזג האויר. הסדרה כוללת שני תיקים בנפחים של 55 ו-70 ליטר. בשני המקרים תא ציוד הצילום ניתן להוצאה והוא מסוגל להכיל מצלמת DSLR גוף מלא עם עדשת 70-200 מ”מ, שתי עדשות נוספות ורחפן. מעבר לציוד הצילום התיק מותאם למסעות עם התאמה לנשיאה של מקלות הליכה, שקי שינה והרבה ציוד אישי.

כמו בתיקים מתקדמים אחרים של Lowepro הרבה תשומת לב ניתנה למערכת הגב והתיקים מגיעים בגרסה עם רצועות כתפיים רחבות או צרות שיוכלו להתאים למבני גוף שונים יחד עם שורה של התאמות נוספות שאפשר לבצע במערכת הנשיאה.

שני סרטונים המציגים את תיקי סדרת ה-PhotoSport Pro החדשים

המחיר של דגם ה-PhotoSport Pro בגרסת ה-55 ליטר עומד על 470 דולרים ודגם ה-70 ליטר נמכר תמורת כ-500 דולרים.

Rycote משיקה שני מיקרופוני Shotgun מתקדמים – HC-22/HC-15

כל מי ששוחה בעולם האודיו המקצועי וודאי מכיר את חברת Rycote המפתחת ומוכרת עזרים ואביזרים למיקרופונים מקצועיים מזה עשרות שנים והיא כמעט הסטנדרט למי שעוסק בתחום וזקוק ל-dead cat או Blimp בכדי להתמודד עם רעשי רוח בשטח.

לאחרונה החליטה החברה כי היא מעוניינת להיכנס לתחום התחרותי של ייצור מיקרופונים בדגש על מיקרופוני Shotgun ובחרה לפנות לנישה של המיקרופונים המתקדמים יותר בשוק (מיקרופונים הנעים סביב כ-1000 דולר) ולהציע מוצר איכותי שלטענתה לא ייפול מן הדגמים המתקדמים של חברות דוגמת זנהייזר, Shure או Rode במחיר תחרותי. המיקרופונים אגב מיוצרים בארה”ב במפעלי החברה.

שני המיקרופונים החדשים נמכרים תמורת 780-800 דולר (HC-15 ו-HC-22 בהתאמה, הראשון הוא דגם קצר יותר) והם זמינים לרכישה בארץ אצל היבואנית חברת A.B.S.

אנחנו ערכנו לאחרונה ראיון עם חברת Rycote ואנו מתכננים לפרסם אותו יחד עם ביקורת על שני המיקרופונים החדשים שכבר הגיעו לידינו בעתיד הקרוב.

תמונה שצילמנו השבוע עם שני המיקרופונים החדשים (המארז בהחלט מזכיר עט יוקרתי)

shotgun mic HC22

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *