ראשי חדשות הכרזות מוצרים Aputure LS 1200D PRO – ה-LED עולה כיתה

Aputure LS 1200D PRO – ה-LED עולה כיתה

0
0

ההתפתחות בתאורת ה-LED בשנים האחרונות כה מהירה עד כי קשה לעקוב אחר השינויים המתחוללים כמעט בכל מספר חודשים כשעוד ועוד חברות משיקות מוצרים חדשניים. אחת מאותן חברות חדשניות היא Aputure הסינית שאחראית על שורה של מוצרים פופולאריים ופורצי דרך. אמש הודיעה החברה רשמית על התאורה החזקה ביותר מתוצרתה עד כה בעלת עוצמה של 1200W וכזו המסוגלת לדברי החברה להחליף לא מעט מן התאורות הוותיקות המשמשות בהפקות קולנוע במשך שנים רבות.

בתעשיית הקולנוע בהוליווד וברחבי העולם השתמשו במשך שנים רבות בתאורות HMI גדולות, כבדות, רבות עוצמה (וצריכת חשמל) ומחממות מאד. למרות שבהפקות וידאו וברודקסט שונות כבר החלו לעבור מזמן להסתמכות על תאורות LED שהן פרקטיות יותר, קטנות, זולות, מחממות פחות וצורכות הרבה פחות חשמל, עולם הקולנוע המשיך להתבסס גם בשנים האחרונות, לפחות במידה מסויימת, על אותן תאורות וותיקות.

הסיבה הרשמית (מלבד העובדה שלחברות ההשכרה יש מלאי קיים של תאורות אלו ושהצלמים והטכנאים מכירים אותם היטב), היא שעד כה לא ממש הגיעו לשוק תאורות LED חזקות מספיק (והבודדות שקיימות כמו ה-Mole-Richardson 1600W Tener LED למשל נמכרות סביב 13K דולר), בהשקה הנוכחית רוצה Aputure לפנות לקהל ההפקות המקצועיות הגבוה שקנה (ובעיקר השכיר) את אותם ציודי קצה יקרים ומוגבלים ולהציע פתרון מתקדם מבוסס LED שמביא איתו את כל נוחות העבודה של תאורות החברה הקיימות אבל בעוצמה חסרת תקדים.

תמונה של ראש התאורה של ה-Aputure LS 1200D PRO

APUTURE ls 1200d light

Aputure 1200D – עוצמה, עוצמה ועוד קצת עוצמה

בכדי שיוכלו להחליף תאורות קיימות דוגמת ה-Joker2 1600 או ה-Arri M18 חברת Aputure הייתה צריכה לפתח תאורת LED COB עוצמתית, כמה עוצמתית אתם שואלים? התשובה על פי החברה היא לא פחות מ-83 אלף לוקס ממרחק של 3 מטרים (עם רפלקטור וקרן צרה של 15 מעלות).

אתם יכולים לראות בגרף שלמטה השוואה מהסרטון של החברה המדגימה עד כמה ה-LS 1200D PRO (משמאל) חזקה ביחס למתחרות ממרחק של 3 מטרים (אם השמות ברשימה לא בדיוק מצלצלים לכם, אל תרגישו רע – כנראה שלא עבדתם בתעשיית הקולנוע):

APUTURE ls 1200d table

מה מייחד את ה-LS 1200D PRO מעבר לעוצמה? ראשית, בניגוד לרוב התאורות בעוצמה העולה על 1000W הוא תומך בתושבת bowens הפופולארית מה שאומר שתוכלו להשתמש בו בכל המגוון העצום של מרככים ואביזרים התואמים לתושבת זו (של Aputure עצמה ושל הרבה חברות אחרות), הוא גם תומך ספציפית בשלושה רפלקטורים חדשים בזוויות של 15 מעלות, 30 מעלות ו-55 מעלות.

יחידות השליטה והכוח של התאורה עם רגליות חדשות

APUTURE ls 1200d base

ה-LS 1200D PRO עמיד למים ואבק, מכיל מערכת אשר נועדה למנוע ריצודים (באמצעות שינוי מתח העבודה), כולל מאוררים אותם ניתן לכוון ל-4 מצבים כולל מצב שקט לחלוטין המוגבל ל-100W, מאפשר שיטות שליטה אלחוטיות שונות כולל DMX מסוגים שונים ואפליקציה, תומך בזוג חיבורי 48V / 15A DC ו-3pin XLR (שעשוי להתאים לעבודה גם עם גנרטורים קטנים יותר שלא מותאמים לעבודה עם HMI) ומגיע עם מארז מיוחד עם גלגלים ומארז לרפלקטור (ויש עוד שלל עדכונים קטנים יותר המופיעים בסרטון למטה).

הסרטון הרשמי (live) מההשקה אתמול (שימו לב שהסרטון מתחיל סביב דקה 2:00)

מחיר וזמינות

התאורה תגיע לשוק ברבעון הראשון של 2022 ומחירה טרם פורסם (אנו מרשים לעצמנו להניח שהיא תהיה זולה משמעותית מ-13K דולר).

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *