ראשי חדשות הכרזות מוצרים קנון בהשקה המרכזית של 2021: מצלמת R3 וזוג עדשות

קנון בהשקה המרכזית של 2021: מצלמת R3 וזוג עדשות

3
2

לכל מי שהמתין בקוצר רוח ההשקה הגדולה של קנון הגיעה ולא מדובר רק במצלמת ה-R3 חסרת המראה המתקדמת אלא גם בזוג עדשות חדשות – 100-400 מ”מ ו-16 מ”מ ואנו מביאים בפניכם את הפרטים המלאים, המחירים וסקירות ראשונות מרחבי הרשת.

למרות שה-R5 וה-R6 הפכו למצלמות פופולאריות למדי מאז הושקו לפני כשנה לערך, מבחינתה של קנון המעבר לעולם חסרות המראה לא באמת הושלם עד שהיא לא יכולה לספק לקבוצת הצלמים המקצועיים שלה מוצר Full Body הראוי להחליף את מצלמות ה-DSLR הגבוהות הקיימות דוגמת ה-1DX-III.  כל זה משתנה היום עם ההשקה של ה-R3 החדשה שאמנם נחשפה מוקדם יותר השנה אבל הושקה באופן מלא ורשמי מוקדם יותר היום.

חיישן חדש עם קצב צילום חסר תקדים למצלמות קנון

Canon R3 sensor

לפני שניגש לפרטים חשוב לשים לב לשם. קנון החליטה לסווג את המצלמה כדגם מסדרה שאיננה סדרת ה-1 אלא הקימה לתחיה את סדרת ה-3 המיתולוגית. למה? קנון לא ממש מספקים תשובה אבל ההשערה הסבירה ביותר היא שחברה משאירה לעצמה פתח להשיק בהמשך מצלמת R1 שתשב במקום גבוה אפילו יותר בליין עם תכונות משופרות (מתי, כמה ועל אילו תכונות מדובר? אין בשלב זה שום מידע אמין).

נחזור ל-R3. למצלמה רזולוציה של 24 מגה פיקסל (יותר מה-1D X III אבל הרבה פחות מה-R5 או ה-A1 של סוני) ולראשונה בקנון היא משלבת חיישן Stacked CMOS המיוצר על ידי החברה עצמה הכולל את טכנולוגיית ה-Dual Pixel AF.

אחד מגולות הכותרת של המצלמה החדשה היא העינית (5.76 מליון פיקסלים) המאפשרת לראשונה במצלמה דיגיטלית מעקב אחר העין של הצלם לטובת AF (במקור הדבר היה קיים רק ב-EOS-3 האנלוגית בסוף שנות ה-90. שימו לב – לא מדובר על מעקב אחר העין של המצולם – תכונה הקיימת כמובן במצלמה זו כמו במרבית המצלמות המודרניות, אלא במעקב אחר עיני הצלם תוך כדי צילום בכדי למקד מהר יותר על המטרה מבלי צורך לשנות נקודות פוקוס עם הג’וסטיק, המסך או כל שיטה אחרת). לעינית קצב רענון של עד 120 הרץ והיא אמורה לפעול ללא השחרה בין צילומים (בדומה למצלמות הA9/A1 של סוני, תכונה שמקורה בחיישן החדש).

מגוון רחב של חיבורים בצד המצלמה

Canon EOS R3 side

למצלמה גוף מלא עם גריפ מובנה ואפשרות לסובב לטובת מצב צילום אנכי כולל כפתורים מובנים בגריפ, אבל בשונה מה-1DX III היא קטנה משמעותית ובעיקר קלה בכ-300 גרם (קצת יותר מ-1 ק”ג עם סוללה). מן הצד השלילי חיי הסוללה (אותה LP-E19 של ה-1DX) נמוכים משמעותית מאלו של ה-1D X III (לפחות על הנייר) עם כ-760 תמונות (CIPA), ועדיין מדובר בהרבה מאד ביחס למצלמה חסרת מראה ובפועל הנתונים כנראה טובים עוד יותר.

למי שעשוי להשתמש במצלמה בתנאים קשים, קנון מבטיחה עמידות זהה לאבק ומים כמו סדרת ה-1D X כלומר ברמה הגבוהה ביותר הקיימת בשוק (וכנראה הרבה מעבר לזאת שסוני מציעה ב-A1). למצלמה עוד כמה תכונות חדשות מעניינות כמו ביצוע איזון ללבן בצורה קלה ופשוטה (בדומה להרבה מהמצלמות המתחרות בשוק) ואפשרות Anti flicker למצב התריס האלקטרוני. מעבר לכך התריס האלקטרוני מסוגל לסנכון פלאש עד 1/180 שנייה.

כרטיסי הזיכרון בצד המצלמה – SD UHS-II ו-CFExpress

Canon EOS R3 memory cards

המצלמה מסוגלת לצילום רצף מהיר של עד 30 תמונות לשנייה עם תריס דיגיטלי או 12 תמונות עם תריס מכאני (עד כ-150 תמונות RAW לחוצץ), היא בעלת רגישות של עד מינוס 7.5EV ו-1053 נקודות פוקוס המאפשרות לא רק מעקב אחר עיני בעלי חיים ובני אדם אלא גם מעקב אחר כלי רכב (הכוונה כנראה למכוניות מרוץ/אופנועים). בנוסף למצלמה מייצב המאפשר להגיע לעד 8 סטופים של ייצוב (בשילוב עם עדשות תואמות).

למצלמה מסך מגע מפרקי מלא ברזולוציה אולטרה גבוה – 4.1 מליון נקודות – יותר מכל מצלמה אחרת שהושקה בשנה האחרונה (והרבה מעבר לסוני A1).

מסך מגע מפרקי ברזולוציה חסרת תקדים

Canon EOS R3 swivel screen

אף שברור שמנקודת מבטה של קנון מדובר במצלמת ספורט משוכללת עם ייעוד מרכזי לצילום סטילס היא כוללת לא מעט יכולות וידאו מתקדמות. בין השאר החיישן מסוגל לצילום RAW של עד 6K ב-60 פריימים לשנייה או 4K עד 120 פריימים לשנייה (עם מגבלת זמן של 12 דקות וללא סאונד, עד 60 פריימים לשניה עם מגבלת זמן של כשעה עם סאונד). למצלמה גם Hot-shoe חדש (Multi-Function Shoe) עם טכנולוגיית העברת מידע (בדומה למצלמות סוני המתקדמות) אבל בשלב זה עדיין אין אביזרים רבים התומכים בטכנולוגיה (אלו נמצאים בפיתוח). המוצר היחיד שכן יהיה זמין בקרוב הוא ה-Canon DM-E1D – מיקרופון המתחבר למצלמה ללא כבל (בדומה למוצר מקביל של סוני) שמחירו כשיגיע לשוק יעמוד על כ-300 דולרים.

עדכון: מסתבר שקנון השיקה עוד מספר מוצרים המאפשרים חיבור ל-Multi-Function Shoe כולל מתאם למכשירים סלולאריים המאפשר העברת תמונות לפלפונים עם מערכת הפעלה אנדרואיד למשלוח תמונות מהיר מהמצלמה לרשת.

מסך הנתונים העליון

Canon EOS R3 top screen

זוג עדשות חדשות לסדרת ה-R

קנון גם מרחיבה היום את ליין עדשות ה-RF שלה עם שתי עדשות בשתי קצוות אורכי המוקד. הראשונה היא עדשת פריים אולטרה רחבה – 16 מ”מ f/2.8 והשנייה עדשת זום טלפוטו 100-400 מ”מ בעלת צמצם איטי משהו – f/5.6-f/8 – שתיהן בעלות כיסוי FF.

ה-RF 16mm F/2.8 STM שוקלת 165 גרם בלבד, היא כוללת מנוע פוקוס מסוג STM שקט ומותאם גם לוידאו, חיבור פילטר 43 מ”מ והיא בעלת מרחק פוקוס קצר של 13 ס”מ בלבד.

עדשת ה-16 מ”מ הקומפקטית החדשה של קנון

Canon 16mm f 2

ה-RF 100-400mm F/5.6-8 IS USM היא עדשה מפתיעה מאד עם צמצם איטי אבל משקל נמוך מאד – 635 גרם בלבד, קלה משמעותית אפילו מהסיגמה 100-400 מ”מ השוקלת קצת יותר מ-1 ק”ג (אנו נפרסם כאן סקירה אודות הסיגמה בקרוב מאד). לעדשה מייצב 5.5 סטופים ומרחק פוקוס מינימאלי של 88 ס”מ והיא מסוגלת לעבוד עם המכפילים של קנון לסדרת עדשות ה-RF (אם כי רצוי לקחת בחשבון את המשמעות מבחינת הצמצם). לעדשה התאמה לפילטר קדמי בקוטר 67 מ”מ.

עדשת ה-100-400 מ”מ הקלה מכולן – RF 100-400mm F/5.6-8 IS USM

Canon 100mm 400mm RF

מחירים וזמינות

ה-R3 תגיע לחנויות בחו”ל במהלך חודש נובמבר 2021 (אם לא יהיו עיכובים בשל המחסור העולמי בשבבים) ומחירה יעמוד על כ-6000 דולר.

עדשת ה-RF 16mm F/2.8 STM זמינה כעת ומחירה עמוד על כ-300 דולר. עדשת ה-RF 100-400mm F/5.6-8 IS USM גם היא זמינה ומחירה עומד על כ-650 דולרים.

סקירות וביקורות ראשוניות מרחבי הרשת

כמו תמיד התפרסמו לא מעט סרטונים, סקירות ואפילו ביקורות ראשונות של סוקרים, חנויות וכמובן של קנון עצמה אודות המצלמה והעדשות ואנו אספנו עבורכם כמה מן הבולטים.

סרטון רשמי של חברת קנון על המצלמה החדשה

פיטר מקינון (שגריר של חברת קנון) במסלול המירוצים עם ה-R3

ידידנו כריס וג’ורדן מ-DPR בסקירה ראשונה על ה-R3

החברה מ-CVP בוחנים את תכונות הוידאו המתקדמות של ה-R3

הסוקר הבריטי גורדון ליאנג בחלק ראשון מביקורת אודות ה-R3

Vistek בסיקרה ראשונה על ה-R3

הצלם דן ווטסון במחשבות ופרטים אודות ה-R3

גורדון ליאנג על ה-100-400 החדשה של קנון

גורדון ליאנג עם עדשת ה-16 מ”מ החדשה

CVP הבריטים ערכו סקירה מקיפה של יכולות הוידאו של ה-R3

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

3 תגובות

  1. Avatar

    יצחק

    14/09/2021 ב 10:06 PM

    למה לא צירפתם את הסרטון של JaredPolin

    https://www.youtube.com/watch?v=XTAz61I9Ynw&t=1699s&ab_channel=JaredPolin

    חוות דעת מפורטת ומרשימה עם כל הפרטים והמבחנים..!

    השב

    • Avatar

      עידו גנוט

      15/09/2021 ב 12:27 AM

      פשוט כי אין לנו שום חיבה לאיש ולסגנונו.

      השב

      • Avatar

        אנונימי

        12/01/2022 ב 5:21 PM

        מדויק, הוא פח אשפה.

        השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *