ראשי חדשות הכרזות מוצרים פנסוניק משיקה: עדשת Leica DG Vario-Summilux 25-50mm F1.7 ASPH

פנסוניק משיקה: עדשת Leica DG Vario-Summilux 25-50mm F1.7 ASPH

0
0

חברת פנסוניק (בשיתוף פעולה עם לייקה) השיקה מוקדם יותר עדשת זום מיקרו 4/3 מתקדמת עם צמצם קבוע (f/1.7) שתשמש כסוג של אחות לעדשת ה-10-25mm F1.7 הקיימת של החברה שהושקה ב-2019.

בתערוכת פוטוקינה האחרונה שהתקיימה בשנת 2018 הציגה פנסוניק (מאחורי זכוכית) אב-טיפוס מוקדם של עדשת זום מרשימה למצלמות מיקרו 4/3 ה-10-25mm F1.7. מאז הייתה פנסוניק שקטה יחסית ביחס לעדשות מיקרו 4/3 מתקדמות אבל הדגם החדש בהחלט ממחיש את מחויבותה לפורמט והוא למעשה דגם משלים כאשר הראשונה מכסה טווח של 20-50 מ”מ (בשווה ערך ב-35 מ”מ) ואילו העדשה הנוכחית תכסה טווח של 50-100 מ”מ (גם כאן בשווה ערך ב-35 מ”מ).

עדשת ה-Panasonic Leica DG Vario-Summilux 25-50mm f/1.7 ASPH על מצלמת ה-GH5 II החדשה

עדשת ה-Panasonic Leica DG Vario-Summilux 25-50mm f/1.7 ASPH על מצלמת ה-GH5 II החדשה

עדשת Leica DG Vario-Summilux 25-50mm F1.7 ASPH – מה אתם צריכים לדעת

ה-Leica DG Vario-Summilux 25-50mm F1.7 ASPH היא ללא ספק עדשה מיוחדת עם יכולת להחליף לא מעט עדשות פריים לצילום המגוון אורכי מוקד נפוצים כולל צילומי פורטרטים (עבור לא מעט צלמים הזווית שהיא מספקת עשויה להיות שימושית יותר מה-70-200 מ”מ הקלאסית). יש לה מבנה אופטי מורכב יחסית עם 16 אלמנטים ב-11 קבוצות, 9 להבי צמצם עם מנגנון קלאצ’ (משיכה אחורה למעבר למצב פוקוס ידני). העדשה לא מתארכת (מנגנון פוקוס וזום פנימיים) והיא עשויה ממגנזיום ועמידה לאבק ומים.

מבחינת יכולות וידאו החדשות הטובות הן שלעשה נשימה מאד מינימאלית (מעט מאד ישנוי בפריים בעת מיקוד) מצד שני החדשות הפחות טובות הן שלא מדובר בעדשה פרה-פוקאלית (כזאת שבעת שינוי זום הפוקוס נשמר), מצד שני יש מעט מאד עדשות כאלו בשוק והן לרוב מאד יקרות.

מבט מלמעלה על המצלמה והעדשה החדשה

מבט מלמעלה על המצלמה והעדשה החדשה

Leica 25-50mm F1.7 מפרט

  • עדשת 25-50 מ”מ בעלת צמצם f/1.7 וכיסוי מיקרו 4/3.
  • מבנה אופטי הכולל 16 אלמנטים ב-11 קבוצות כולל 3 אלמנטים מסוג ED אלמנט אספרי אחד ואלמנט UHR אחד.
  • 9 להבי צמצם.
  • מנגנון קלאצ’ (משיכה) למעבר למצב ידני (בעלת טבעת זום, פוקוס וצמצם).
  • מבנה עמיד למים ואבק.
  • מנוע פוקוס ליניארי.
  • מרחק פוקוס מינימאלי 28 ס”מ ויחס הגדלת מאקרו מקסימאלי של 1:4.7.
  • פילטר – 77 מ”מ.
  • משקל 654 גרם.

מחיר וזמינות

העדשה צפויה להגיע לשוק בחו”ל בסוף אוגוסט 2021 והיא תימכר עבור 1800 דולר.

סקירות ראשונות מהרשת

ברשת כבר פורסמו מספר סקירות ראשוניות של העדשה החדשה ואנו מביאים כמה מהן בפניכם כאן:

סרטון רשמי של פנסוניק על העדשה החדשה

ידידינו כריס וג’ורדן מ-DPR בהצצה ראשונה אל ה-25-50mm F1.7 החדשה בסטילס ובעיקר בוידאו

WEX הבריטים עם העדשה החדשה

המיקרו 4/3 לא הולך לשום מקום

אף שרבים מיהרו להספיד את פורמט המיקרו 4/3 אחרי שפנסוניק השיקה מצלמות Full Frame בפורמט ה-L השולב עם לייקה וסיגמא ובוודאי אחרי הרכישה של חטיבת הצילום של אולימפוס על ידי JIP היפנית בשנה שעברה, נראה שלמרות הירידה המתמשכת במכירות בשוק הצילום בשנים האחרונות והמצב הקשה של התעשיה בפנסוניק מאמינים בפורמט ואחרי ההשקה של ה-GH5 II וההודעה על פיתוח ה-GH6 המתקדמת יש לחברה בהחלט כוונה להרחיב גם את ליין העדשות.

השינויים בשוק הצילום והתפתחות הצילום הסלולארי מביאים רבות מהיצרניות להבנה שהדגש בשנים הקרובות יעבור (ולמעשה במידה רבה כבר עבר) לדגמים המתקדמים יותר, היקרים יותר עם יותר מיקוד על יכולות וידאו, תחום שפנסוניק תמיד הייתה חזקה בו, ובעיקר לנישה המקצועית אשר כוללת כיום לא רק את עולם הוידאו המסורתי אלא גם קבוצות חדשות שלא היו קיימות בעבר כמו וולוגרים, יוטיוברים ומשפיענים למיניהם הזקוקים ליכולות צילום מתקדמות לצורך קידום הפרויקטים שלהם, ומדובר ללא ספק בקבוצה גדולה מאד שקיבלה דחיפה משמעותית עוד יותר בעקבות הקורונה.

האם פורמט המיקרו 4/3 הוא הפורמט הנכון להתמודד עם השינויים הללו בעולם הצילום? ימים יגידו. אנו נשמור את דעתנו בנושא למועד אחר, אבל מבחינת הצרכנים יותר אופציות בשוק הם כמעט תמיד דבר חיובי.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *