ראשי חדשות הכרזות מוצרים מהפכה רחבה: קנון מציגה את עדשת ה-RF 14-35mm F4 L IS USM

מהפכה רחבה: קנון מציגה את עדשת ה-RF 14-35mm F4 L IS USM

0
0

עד היום היו עדשות ה-16-35 מ”מ סוסי העבודה של רבים מן הצלמים המחפשים גמישות עבודה בזוויות רחבות ואולטרה רחבות. אמש השיקה קנון עדשה שעשויה לשנות את כללי המשחק לצלמי נוף רבים (ולא רק להם) המרחיבה את זווית העבודה כל הדרך אל 14 מ”מ מבלי להקריב את קצה הטווח וכל זה בגוף קומפקטי למדי עם כמה הפתעות מעניינות.

ככל שמדובר בזום רחב היו עד כה שתי קבוצות של עדשות – אלו שהגיעו עד 35 מ”מ (לרוב עדשות 16-35 מ”מ של יצרניות שונות ואם הייתם מוכנים לוותר על 5 מ”מ אז גם הטמרון 15-30 מ”מ הייחודית) ומצד שני עדשות שהגיעו עד 24 מ”מ (14-24 מ”מ ואפילו 11-24 מ”מ). אבל מי שחיפש זווית רחבה מאד מבלי לוותר על ה-35 מ”מ שלו בעדשה אחת, לא ממש מצא פתרון – עד אתמול לפחות.

עדשת ה-RF14-35mm F4 L IS USM

Canon RF14 35mm F4 L IS USM side

ה-14-35 מ”מ היא בהחלט מוצר ייחודי וראשון מסוגו בתעשיה (אם כי לא נתפלא אם יצרניות אחרות ינסו להדביק את הפער שקנון פתחה עם העדשה הנוכחית). היא לא רק רחבה מאד ובעלת טווח מרשים יחסית היא גם קומפקטית מאד. כמה קומפקטית – משקלה בסך הכל 540 גרם – קלה יותר מעדשת ה-16-35 מ”מ f/4 הנוכחית של קנון לתושבת EF (אין ספק שיש יתרונות לתכנון עדשות רחבות למצלמות חסרות מראה).

היתרון הייחודי השני הוא תמיכה בפילטרים עגולים. כל מי שעבד עם עדשות 14 מ”מ בעבר יודע שרובן (ואולי אף כולן) מחייבות פילטרים חיצוניים ולא פילטרים עגולים מוברגים סטנדרטיים. בקנון החליטו שהם רוצים לעשות למשתמשי העדשה חיים הרבה יותר קלים והצליחו ליצור אלמנט קדמי שאין בולט במיוחד והעדשה מקבלת פילטרים בקוטר 77 מ”מ.

עדשת ה-RF14-35mm F4 L IS USM עם מייצב מובנה

Canon RF14 35mm F4 L IS USM side 2

הפרט הלישי המעניין בעדשה החדשה הוא המייצב המובנה. מפתיע למדי שקנון הצליחה לשלב בעדשה כה קומפקטית מייצב אבל זה אמור לספק עד 5.5 סטופים ולמי שמצלם ללא חצובה במקום עם תאורה לא אופטימאלית (בכל זאת מדובר בעדשה בעלת צמצם f/4) מדובר ביתרון משמעותי ובשילוב עם המייצב חלק ממצלמות ה-R החדשות של קנון ניתן לקבל עד 7 סטופים של ייצוב.

עוד כמה פרטים על העדשה החדשה:

  • עדשת 14-35 מ”מ בעלת צמצם f/4 וכיסוי FF.
  • מבנה אופטי הכולל 16 אלמנטים ב-12 קבוצות כולל 3 אלמנטים מסוג UD שלושה אלמנטים אספריים ואלמנט UD אספרי אחד.
  • ציפוי Fluorine וציפויים נוספים מסוג SSC, SWC ו-ASC.
  • 9 להבי צמצם.
  • מתג AF/MF.
  • מבנה עמיד למים ואבק.
  • מנוע Nano USM שקט ומהיר.
  • מייצב 5.5 סטופים (או עד 7 עם ה-R5/R6).
  • מרחק פוקוס מינימאלי (בכל טווחי הזום) – 20 ס”מ ויחס הגדלה מרשים של 1:2.63 (ב-35 מ”מ).
  • תושבת RF.

מחיר וזמינות

העדשה צפויה להיות זמינה במהלך חודש אוגוסט 2021 ותימכר תמורת $1700 בארה”ב.

סרטונים מהרשת

ייקח עוד כנראה זמן בטרם נתחיל לראות ביקורות מקיפות על העדשה החדשה אבל מספר אתרים כבר פרסמו סרטונים המציגים את התכונות המרכזיות שלה ואנו מביאים כמה מהם בפניכם היום.

B&H בסרטון על העדשה מניו יורק

Pictureline יצאו לטבע לצלם עם העדשה החדשה (הכי קרוב לביקורת עד כה)

כמה נקודות מעניינות של צלם הטבע/נוף Todd Dominey

סרטון רשמי של קנון המציג את ה-RF14-35mm F4 L IS USM

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *