ראשי חדשות הכרזות מוצרים ניקון משיקה זוג עדשות מאקרו למצלמות Z וחושפת פיתוח של שתי עדשות פריים מהירות

ניקון משיקה זוג עדשות מאקרו למצלמות Z וחושפת פיתוח של שתי עדשות פריים מהירות

0
0

השבוע שעבר היה עמוס בהשקות ואנו פותחים את השבוע הנוכחי בכמה השלמות והראשונה שבהן מגיעה מחברת ניקון שנותנת דחיפה חזקה לליין עדשות ה-Z חסרות המראה שלה עם שתי עדשות מאקרו חדשות – ה-Nikkor Z MC 105mm F2.8 VR S ועדשת ה-Nikkor Z MC 50mm F2.8 וכן עם הכרזה על פיתוח של שתי עדשות פריים נוספות שיגיעו בהמשך השנה – הראשונה תהיה עדשת 28mm F2.8 והשנייה 40mm F2.

עדשות פריים הם מרכיב חשוב בכל ליין עדשות חדש ובניקון משקיעים מאמץ גדול לסמן V ולכסות כמה שיותר נישות מרכזיות בכדי להדביק את הפער בליין מול סוני (גם בקנון אגב נמצאים במירוץ דומה ואפשר להניח שבשנתיים הקרובות שתיהן יסיימו השקה של מרבית העדשות המרכזיות – לשתיהן אגב אחרי ההשקה האחרונה יש 20 עדשות בליין ה-Z/RF בהתאמה מול כ-44 עדשות FF של סוני).

עדשת ה-NIKKOR Z MC 105mm f/2.8 VR S

נחזור להשקה הנוכחית. נפתח עם עדשת ה-NIKKOR Z MC 105mm f/2.8 VR S השייכת לליין ה-S המקצועי של ניקון. העדשה היא הגרסה חסרת המראה לעדשת ה-105 מ”מ מאקרו הקלאסית של ניקון (מ-2006) והיא מביאה איתה שורה של שיפורים לתושבת ה-Z. העדשה כוללת מנוע STM כפול לפוקוס שקט, מהיר ומדויק, מייצב תמונה עד 4.5 סטופים, הגנה מאבק וטפטוף ומגביל פוקוס בעל שלושה מצבים (כמו גם כפתור AF/MF).

לעדשה מסך נתונים (מסוגל להציג מרחק פוקוס, צמצם ויחס הגדלה), וזוג כפתורים ברי תכנות בנוסף לשתי טבעות – פוקוס, וטבעת ברת תכנות (מאפשרת שליטה בצמצם, רגישות או פיצוי חשיפה).

לעדשה מבנה אופטי הכולל 16 אלמנטים ב-11 קבוצות כולל 3 אלמנטים מסוג ED ואלמנט אספרי יחיד עם ציפוי Fluorine ו-ARNEO  למניעת החזרים ועוד. העדשה כוללת 9 להבי צמצם, מרחק פוקוס של 29 ס”מ (מינימאלי) ויחס הגדלה של 1:1. קוטר הפילטר עומד על 62 ס”מ והמשקל 630 גרם.

עדשת ה-NIKKOR Z MC 105mm f/2.8 VR S – שימו לב למסך הנתונים העליון

עדשת ה-NIKKOR Z MC 105mm f/2.8 VR S - שימו לב למסך הנתונים העליון

עדשת ה-NIKKOR Z MC 50mm f/2.8

העדשה השנייה שהושקה על ידי ניקון היא ה-NIKKOR Z MC 50mm f/2.8. אנו מוצאים עניין בכך שבחברה בחרו שלא להמשיך בליין הקלאסי של אורכי המוקד לעדשות מאקרו של ניקון אשר כלל במשך שנים עדשת 105 מ”מ ועדשת 60 מ”מ וללכת על עדשה באורך מוקד נורמאלי של 50 מ”מ במקום (בדומה לסוני אגב).

לעדשה החדשה מבנה מתארך (בניגוד ל-105 מ”מ החדשה שכוללת פוקוס פנימי), והיא כוללת מגביל פוקוס בעל 2 מצבים, כוללת הגנה נגד מים ואבק, 9 להבי צמצם,מנוע STM וציפויים דומים לאחותה הגדולה.

העדשה קלה מאד – 260 גרם בלבד, בעלת מבנה אופטי בן 10 אלמנטים ב-7 קבוצות עם אלמנט ED יחיד ואלמנט אספרי יחיד. מרחק הפוקוס המינימאלי עומד על 16 ס”מ בלבד ויחס הגדלת המאקרו הוא 1:1, קוטר הפילטר – 46 מ”מ.

עדשת ה-NIKKOR Z MC 50mm f/2.8

עדשת ה-NIKKOR Z MC 50mm f/2.8

העדשה תואמת אגב ל-ES-2 film digitizing adapter של ניקון אם יש לכם סרטי 35 מ”מ על שקופיות בארון שאתם רוצים להעביר דיגיטציה.

עדשת ה-50 מ”מ עם ה-ES-2 film digitizing adapter

Nikon 50mm with ES 2 film digitizing adapter

עדשת נוספות הצפויות בהמשך השנה

ניקון מרשה לעצמה לחשוף גם שתי עדשות אחרות הנמצאות כרגע בפיתוח עבור ליין ה-Z – עדשת ה-Nikkor Z 28mm F2.8 וה-Nikkor Z 40mm F2. אין לנו הרבה פרטים על העדשות הללו בשלב זה אבל שתיהן נראות מהתמונות שניקון שיתפה כעדשות קומפקטיות מאד (פילטר 52 מ”מ) וטבעת יחידה (פוקוס), הן יושקו רשמית מאוחר יותר השנה על פי ניקון.

מחיר וזמינות

שתי עדשות המאקרו אמורות להיות זמינות בארה”ב כבר במהלך חודש יוני הקרוב. מחירה של עדשה ה-105 מ”מ יעמוד על כ-1000 דולר ומחירה של עדשת ה-50 מ”מ יעמוד על 650 דולרים.

Hands on  מרחבי הרשת

שתי עדשות המאקרו כבר זכו לסיקור ראשוני ברשת, הן בסרטונים שניקון עצמה פרסמה והן על ידי מספר אתרים אחרים (ביקורות מלאות יגיעו כנראה בהמשך וגם אנחנו מקווים לבחון את העדשות האלו אם הדבר יתאפשר בהמשך השנה).

סרטון מהערוץ Ricci Talks עם גרסת pre-production של ה-105 מ”מ החדשה

אדורמה מציגים את שתי העדשות החדשות

B&H מציגים את שתי העדשות

סרטון רשמי של ניקון בו שתי צלמות (בריטית וצרפתיה) עובדות עם עדות המאקרו החדשות בצילום מזון

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *