ראשי חדשות PhotoTrackr Plus – התקן GPS חדש למצלמות ניקון

PhotoTrackr Plus – התקן GPS חדש למצלמות ניקון

0
0

חברת GiSTEQ מקליפורניה הכריזה היום על התקן GPS המיועד למצלמות מקצועיות של חברת ניקון. למקלט החדש שני יתרונות בולטים על פני התקנים אחרים המצויים בשוק: מחירו והעובדה כי אינו תופס את מקום הפלאש ומאפשר בכך המשך פעולה מלאה עם המצלמה.

למרות שהתקני GPS למצלמות רפלקסיות קיימים בשוק כבר מספר שנים הפופולאריות שלהם נותרה מצומצמת ביותר הן בשל מחיריהם הגבוהים והן בשל צורת החיבור של מרביתם (התופסת את מקומו של הפלאש החיצוני). בעוד אנו ממתינים שמי מן היצרניות תזרוק את הכפפה ותשחרר מצלמה רפלקסית בעלת GPS מובנה (דבר המקובל כיום אגב כמעט בכל טלפון סלולארי) הכריזה חברת GiSTEQ על ה-PhotoTrackr Plus – התקן בלוטות (BT) המורכב ממשדר ומקלט המתחבר למצלמות ניקון ומסוגל לצרף מידע מיקומי (קורדינטות GPS) לקובץ ה-EXIF של התמונות המצולמות באופן אוטומטי.

ה-PhotoTrackr Plus מורכב כאמור משני חלקים. החלק הראשון הינו מקלט GPS זעיר בעל חיי סוללה של למעלה מ-30 שעות, רגישות גבוהה (160dBm-) לקליטה משופרת גם באזורים בעיתיים (אזורים עירוניים צפופים וכו’) ויכולת מעקב אחר עד 44 לווינים. החלק השני הוא משדר ומקלט בלוטות המתחבר למצלמות ניקון מדגמי D200/D300/D300S וכל הסדרות המקצועיות של החברה דוגמת ה-D700/D2X/D2XS/D2HS/D3/D3X/D3S וכן ל-Fujifilm S5 Pro (המבוססת על גוף של ניקון). הסיבה להתאמה לדגמים האלו בלבד נובעת מהחיבור בו משתמש ה-PhotoTrackr Plus – חיבור 10 פינים המשמש בדרך כלל שלטים חוטיים ואינו מצוי בדגמים אחרים של חברת ניקון.

PhotoTrackr Plus GPS 3
PhotoTrackr-Plus מחובר לשלוש מצלמות של ניקון

לטענת החברה השימוש ב-PhotoTrackr Plus פשוט למדי (plug-n-play עם התקנה ראשונית בסיסית), ובהשוואה אותה עורכת החברה באתר היא מציינת מספר יתרונות נוספים של ה- PhotoTrackr Plus על פני מקלט ה-GPS הוותיק של ניקון. בין השאר היעדר זמן המתנה בכל הדלקה של המצלמה (עניין מציק למדי בניקון), צריכת חשמל נמוכה יותר (הודות לסוללה נפרדת למקלט ה-GPS עצמו), שמירה על המיקום האחרון במקרה של היעדר אות GPS (מאפשר תיוג של תמונות גם בתוך מבנים ובאזורים בהם אין אות GPS), רגישות גבוהה יותר (כאמור 44 לווינים מול 18 בניקון) ומשקל וגודל נמוכים יותר. כאמור לכל אלו ניתן להוסיף את השימוש בחיבור ה-10 פינים במקום ה-Hot shoe של המצלמה (לטוב ולרע).

ה-PhotoTrackr Plus רחוק מלהיות פתרון ה-GPS היחיד בשוק. רק לאחרונה דיווחנו על ה- photoGPS של החברה הגרמנית JOBO AG. אלא שהאחרון בדיוק כמו המקלט של ניקון מחייב שימוש ב-Hot shoe (מצד שני הוא תואם למצלמות של יצרניות שונות ולא רק ניקון וזול מעט יותר).

מחירו של ה-PhotoTrackr Plus עומד על 180 דולרים ופרטים נוספים עליו ניתן למצוא באתר חברת GiSTEQ.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *