ראשי חדשות הכרזות מוצרים ניקון מודיעה על פיתוח Z9 – מצלמת על מקצועית חסרת מראה עם גוף מלא

ניקון מודיעה על פיתוח Z9 – מצלמת על מקצועית חסרת מראה עם גוף מלא

0
1

הנתונים הכלכליים של חברת ניקון בשנת 2020 אולי לא היו פשוטים אבל לחברה חשוב להציג בפני המשקיעים והלקוחות המקצועיים כי היא ממשיכה בפיתוח דור המצלמות המתקדמות הבא וחשפה אמש הצהרת פיתוח של מצלמת ה-Z9 – דגם חסר מראה שיהווה את העתיד של החברה מבחינת מצלמות ספורט/עיתונות ועוד ותגובת נגד ל-A1 של סוני ולמצלמה המקצועית הגבוה הצפויה של חברת קנון.

ההכרזה אמש הייתה מאד מצומצמת במידע. ניקון חשפה מעט מאד פרטים ומדובר (כפי שעשתה החברה בעבר) בהצהרת פיתוח מוצר בלבד ולא בהכרזה על מוצר הכוללת מחיר או זמינות מדויקת.

הינה הפרטים שניקון שיתפה בהודעה לעיתונות יחד עם תמונה קדמית אחת של המצלמה:

  • הניקון Z9 תעשה שימוש בחיישן stacked CMOS מהיר במיוחד (FX) שפותח עבור המצלמה.
  • למצלמה יהיה מעבד תמונה חדש.
  • המצלמה תצלם סרטונים ב-8K (ותתמוך במגוון פורמטים שלא פורטו בהודעה).
  • המצלמה תושק במהלך 2021.

תמונה רשמית של ה-Z9 ששוחררה על ידי ניקון – מצלמה חסרת מראה ראשונה של החברה עם “גוף מלא”

Nikon Z9 front

כאמור אין יותר מידי פרטים בהצרה הרשמית של ניקון אבל מהתמונה וממידע נוסף שיש לנו אפשר לשער בוודאות גבוה למדי מספר פרטים.

  1. החיישן ב-Z9 ככל הנראה הוא אותו חיישן (או לפחות גרסה עם שינויים) של החיישן של סוני מה-A1. הסיבה להשערה – פיתוח חיישן כזה הוא עניין יקר מאד, ישנן מספר מצומצם של חברות עם יכולות פיתוח כאלו וניקון עצמה כבר השתמשה בעבר בחיישני סוני מספר רב של פעמים ואין לה סיבה להשקיע בפיתוח יקר ומורכב שכזה במיוחד במצבה הכלכלי כשיש מוצר מדף איכותי שכנראה נגיש לה (עדיין אפשר וניקון תערוך בחיישן שינויים וגם אם לא – היא בהחלט תשתמש במעבד תמונה אחר שעשוי לספק תוצאות מעט שונות).
  2. השימוש הצפוי של ניקון בכרטיסי זיכרון מסוג CFexpress Type B לעומת כרטיסי CFexpress Type A של סוני, יכול (לפחות באופן תיאורטי) לאפשר לניקון לצלם בקצב מהיר יותר מה-A1. בפועל כמובן כרטיסי זיכרון הם רק חוליה אחת שעשויה להגביל את מהירות הצילום.
  3. חיי הסוללה של ה-Z9 צפויים להיות כנראה הארוכים ביותר מכל מצלמה חסרת מראה בשוק (כמובן שגם ל-A1 ולמצלמות חסרות מראה אחרות יש גריפים שמאפשרים הארכה משמעותית של משך הצילום אך כאן מדובר על הגוף עצמו הכולל למעשה גריפ “מובנה”).

מעבר לכל אלו נשאלת השאלה מדובר בחרה ניקון בגוף כזה הדומה (על פניו לפחות – אין נתוני גודל מדוייקים בהודעה לעיתונות רק תמונה) לגופי ה-D4/D5/D6 המקצועיים של החברה. מצד אחד ישנו קהל מקצועי וותיק של צלמי עיתונות/ספורט וכו’ האוהבים את הגופים הללו המאפשרים עבודה זהה כמעט במצב אנכי ואופקי ומתאימים מאד לבעלי ידיים גדולות, מצד שני מצלמות חסרות מראה בכל זאת מאפשרות צמצום מסוים בגודל הגוף ולעיתים גם בגודל העדשות. יהיה מעניין לראות השוואה של גודל בין ה-Z9 ל-D6 לכשהמצלמה תושק לבסוף.

באשר לתאריך ההשקה. אם לא יהיו שינויים נוספים אנו צפויים לאוליפיאדת הקיץ ביולי 2021 (האולימפיאדה בטוקיו שנדחתה בשל הקורונה מ-2020). זהו אירוע שבו חברות הצילום מאד אוהבות להציג לצלמים המקצועיים דגמי ספורט חדשים ואפשר להניח בסבירות גבוהה שה-A1, ה-Z9 וכנראה גם הדגם המקביל של קנון יופיעו אצל צלמי הספורט המסקרים את האירוע (אפילו אם המוצרים של קנון וניקון לא יהיו זמינים עדיין לקהל הרחב).

אנחנו כמובן נמשיך לעקוב ולדווח ברגע שיהיו בידינו פרטים נוספים.

סרטון של הצלם Matt Granger שמצלם מזה שנים רבות עם מצלמות ניקון המדבר על ההודעה של ניקון על ה-Z9

תוספת: טוני נורתרופ במידע וספקולציות אודות ה-Z9

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *