ראשי חדשות הכרזות מוצרים מה שאתם צריכים לדעת על הפוג’יפילם GFX 100S

מה שאתם צריכים לדעת על הפוג’יפילם GFX 100S

0
1

השבוע החולף היה שבוע דרמטי עבור עולם הצילום עם ההשקה של ה-Alpha 1 של סוני ובמחצית השנייה של השבוע ה-GFX 100S של פוג’יפילם. היום נביא לכם סקירה מקיפה של המצלמה החדשה כולל מספר סרטונים הכוללים התנסות וסקירות ראשונות של יכולותיה המתקדמות.

שני קווים מוצרים ומינימום תחרות ישירה

בפוג’יפילם החליטו כבר מזמן כי הם לא מתכוונים להתחרות ראש בראש מול סוני, קנון וניקון בכל הקשור למצלמות Full Frame מקצועיות. לפוג’י כנראה אין באמת את המשאבים לעשות זאת וזאת אסטרטגיה רבת סיכונים במיוחד במצבו הנוכחי של שוק הצילום (דבר שנמשך כבר לא מעט שנים). במקום זאת החברה החליטה ללכת על גישה שונה בה מצד אחד היא תציג ליין מוצרים ענף עם חיישני APS-C (ליין ה-X) והיא אכן החברה עם ליין מצלמות ה-APS-C הרחב ביותר (וליין העדשות הייעודיות הגדול ביותר) ומצד שני להציג ליין מצלמות פורמט בינוני (GFX) עם יכולות מתקדמות שמתאים לא רק לנישה צרה מאד של צלמי עילית ועם מחירים נגישים יחסית.

מיזערו את הגוף השאירו את החיישן – GFX 100S

GFX 100S sensor

GFX 100S – להקטין בלי פשרות

עד כה היו לפוג’י שתי סדרות מוצרים נפרדות בתוך ליין ה-GFX – הראשונה כוללת מצלמות עם חיישני 50 מגה פיקסל (ה-GFX 50S וה-GFX 50R) והסדרה השנייה הכילה את מצלמת הדגל של החברה עם חיישן 100 מגה פיקסל – ה-GFX 100. מבחינת משתמשים רבים ליין ה-50 מגה פיקסל לא הביא עימו יתרון מספיק גדול ביחס למצלמות בעלות רזולוציה מקבילה (או גבוה יותר דוגמת ה-A7R IV של סוני) ואילו ליין ה-100 מגה פיקסל היה גדול, כבד ובעיקר יקר מאד (סביב 10 אלפים דולר למצלמה בלבד; זול ביחס למצלמות פורמט בינוני אחרות אבל הרבה יותר יקר מכל מצלמת רפלקס או חסרת מראה “רגילה” בשוק).

כעת השיקה פוג’י את הדגם השני בליין ה-100 מגה פיקסל והוא נועד להתגבר בדיוק על שתי מגבלות אלו וזאת תוך שהוא לא מקריב למעשה כמעט אף אחת מן היכולות המתקדמות של הדגם הגבוה – מרשים מאד.

החיישן ב-GFX 100S נשאר אותו החיישן 102 מגה פיקסל עם הארה אחורית (מבית סוני) כמו בדגם הגבוה, בעל גודל של 43 על 32 מ”מ (לעומת 36 על 24 מ”מ במצלמות FF – אבל רחוק ממצלמות פורמט בינוני כמו ה-XF IQ3 של פייז וואן עם גודל חיישן של 53 מ”מ על 40 מ”מ).

בפוג’י הצליחה להקטין מאד את מערכת הייצוב האוטומטי המאד מרשימה שלהם (עד 6 סטופים לפי הבדיקות של CIPA) ולדחוס אותה לגוף קטן הרבה יותר, למעשה ה-GFX 100S לא גדולה משמעותית ממצלמות FF מקצועיות רבות בשוק (למשל קנון R5 לצורך העניין) ומשקלה רק מעט יותר גבוה ממצלמות אלו (סביב 900 גרם).

העיצוב של המצלמה נראה על פניו מאד נוח, מודרני ואינטואיטיבי עם מסך נתונים עליון גדול, חוגה שמאלית עם לא פחות מ-6 מצבים שונים שהמשתמש יכולים להגדיר (C1-C6), ג’ויסטיק אחורי, בורר מצבי פוקוס, ועיצוב כללי המזכיר מאד מצלמות רפלקס/חסרות מראה של היצרניות הבולטות האחרות יותר מאשר מה שהתרגלנו אליו מפוג’י (בעיקר בליין ה-XT שנוטה יותר לעיצוב רטרו מרובה חוגות ידניות).

פוג’י המשיכה להוסיף עוד גרסאות של film simulation והפעם אנו מגיעים למספר 19 ברשימה בשם nostalgic neg – אם אתם אוהבים תמונות JPEG עם פרופיל צבע (או אולי דווקא וידאו?) יכול להיות שתמצאו עניין באופציה זו.

עיצוב מודרני ופשוט – GFX 100S

GFX 100S BACK

GFX 100S – מפרט

  • חיישן: חיישן עם הארה אחורית בן 102 מגה פיקסל (גודל: 43.8 על 32.9 מ”מ).
  • מעבד: X-Processor 4.
  • מערכת פוקוס: 425 נקודות מבוססות פאזה.
  • רגישות: 100-12,800 ISO.
  • וידאו: צילום עד 4K ב-30 פריימים לשנייה ב-4:2:2 ו-10 ביט בפורמט H.265/H.264 עד 400 מגה ביט לשנייה. באמצעות מקליט חיצוני של ATOMOS ניתן גם להוציא החוצה 4:2:2 F-Log או 12bit-Apple ProRes RAW.
  • מסך: מסך מגע 3.2 אינצ’ בן 2.3 מליון נקודות בר הטיה.
  • עינית: בת 3.7 מליון נקודות עם הגדלה של 0.61X.
  • צילום רצף: עד 5 פריימים לשנייה (לא מעט למצלמת פורמט בינוני ברזולוציה כזו).
  • סוללה: NP-W235 עד 460 תמונות בין הטענות (CIPA).
  • מייצב: מייצב עד 6 סטופים (נתוני CIPA).
  • Multishot – צילום על ידי חיבור תמונות עד 400 מגה פיקסל.
  • כרטיסי זיכרון: זוג SD UHS II.
  • חיבורים: USB-C (גרסת (עד 5 ג’יגה ביט לשנייה), מיקרו HDMI.
  • משקל: כ-900 גרם (לעומת 1.4 ק”ג של הדגם הקיים).

מסך נתונים עליון גדול – GFX 100S

GFX 100S top

GFX 100S – מחיר וזמינות

ה-GFX 100S צפויה להיות זמינה במהלך חודש מרץ בעולם (בארץ כנראה זמן קצר מאוחר יותר מבירור שערכנו עם היבואן הרשמי) ומחירה יעמוד על כ-6000 דולר (לא פחות מ-4000 דולר נמוך ממחירה של ה-GFX 100) מה שהופך אותה לאחת ממצלמות הפורמט הבינוני הנגישות ביותר בשוק. למען ההגינות נזכיר רק כי עדשות הפורמט הבינוני של פוג’י עולות יותר ממרבית עדשות ה-FF המקצועיות כך שהקיט כולו עדיין צפוי להיות יקר משמעותית מקיט FF מקצועי מקביל אך אל מול כמעט כל מצלמת פורמט בינוני אחרת ובעיקר ביחס ליכולות – מדובר בהתפתחות מרשימה.

GFX 100S – סרטונים והתנסות

סרטון של B&H עם ה-GFX 100S

אדורמה עם ה-GFX 100S

סרטון של ידידנו מ-DPR אודות ה-GFX 100S

עוד 3 דברים שאולי פספתם לגבי המצלמה החדשה

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *