ראשי חדשות הכרזות מוצרים סוני משיקה את המצלמה הסודית: ה-Alpha 1 מצלמת הדגל החדשה של החברה

סוני משיקה את המצלמה הסודית: ה-Alpha 1 מצלמת הדגל החדשה של החברה

0
3

בסודיות כמעט גמורה, ללא הדלפות משמעותיות השיקה הערב חברת סוני את מצלמת ה-Alpha 1 – מצלמת דגל חדשה שתשב מעל ליין ה-A7 וה-A9 ותשלב את היכולות והטכנולוגיות המתקדמות ביותר שיש לסוני להציע הן בתחום הסטילס והן בתחום הוידאו כולל צילום 8K מצד אחד וצילום רצף מהיר במיוחד ב-50 מגה פיקסל בסטילס.

סודיות גמורה

סוני הצליחה לשמור את ה-Alpha 1 בסודיות כמעט מוחלטת (היו הדלפות ושמועות אבל הן לא היו מלאות ולא ראינו יותר מידי תמונות לפני ההשקה). אפילו אנו כעיתונאים המוכרים על ידי סוני אשר זכינו בעבר להשתתף במסיבות עיתונאים שלפני השקת מוצרים (כך היה למשל במקרה של ה-A7S III וה-A7 C שהושקו בשנה שעברה) לא זכינו לשום שביב מידע לפני ההשקה ואפילו הנציגים איתם שוחחנו בסוני אירופה לא נחשפו למידע עד היום.

כל זה מראה שכשבסוני רוצים לשמור על סודיות הם בהחלט יודעים איך לעשות זאת (מבחינתנו כמובן זה עושה את החיים יותר קשים כי אנו נדרשים ללקט פרטים ברגע האחרון והדבר מעכב את פרסום הידיעה, אבל מבחינת סוני נשמר אלמנט ההפתעה עד לשנייה האחרונה).

ה-Alpha 1 – מצלמת דגל היברידית עם תג מחיר תואם

Alpha 1 front-lens

מה חדש ב-Alpha 1

במובנים רבים אפשר לחשוב על ה-Alpha 1 כשילוב של התכונות הטובות ביותר של ה-A7S III וה-A9 II בתוספת חיישן חדש ושורה של שיפורים אשר הופכים אותו (על הנייר) למצלמה ההיברידית המתקדמת ביותר בשוק כיום.

בליבה של ה-Alpha 1 עומד חיישן 50.1 מגה פיקסל חדש (עם הארה אחורית, ולא לא מדובר בחיישן מעוגל כפי שהיו שחזו – הטכנולוגיה הזאת תצטרך להמתין כנראה עוד קצת). יכולותיו של החיישן החדש מתקדמות מאד והוא מאפשר למצלמה יחד עם זוג מעבדי ה-BIONZ XR המשופרים תכונות שלא היו אפשריות היום באף מצלמה כולל צילום רצף מהיר וללא הפסקה של 30 פריימים לשנייה ב-50 מגה פיקסל עד 200 תמונות (יותר מכל מצלמת ספורט מעולם, שימו לב רק שמדובר ביכולת הזמינה להבנתנו במצב תריס אלקטרוני, אם כי סוני הדגישה כי התריס האלקטרוני במצלמה שופר מאד), צילום וידאו ב-8K 30p ו- 4.3K raw החוצה (למקליטי ATOMOS תומכים) וכמובן 4K עד 120p בדומה ל-A7S III.

מעבר לכך העינית של המצלמה החדשה מגיעה ברזולוציה של 9.44 מיליון נקודות ובקצב רענון מדהים של 240 פריימים לשנייה ללא האפלה כלל (כמו בדגמי ה-A9 אך ברזולוציה גבוה יותר) מה שהופך אותה לעינית הדיגיטלית הטובה ביותר בשוק לצלמי ספורט/עיתונות. המצלמה החדשה גם משפרת שורה של תכונות אחרות שיהיו רלוונטיות לקהל יעד זה כמו WIFI מהיר משמעותית ו-USB-C משודרג.

החלק העליון של ה-Alpha 1

Alpha 1 top

לצלמי ציפורים מקצועיים המצלמה החדשה מציעה מעקב פוקוס רציף אחר עיניים של ציפורים בתעופה (מה שקנון עשתה ב-R5 בהצלחה רבה, אין עדיין יכולת דומה אבל לחיות אחרות כמו ב-R5 אבל זה אולי יגיע בשדרוג קושחה עתידי).

עוד שיפור מעניין נוגע כאמור לתריס האלקטרוני עם מהירות של עד 1/32,000 ושיפורים משמעותיים ל-rolling shutter וב-Alpha 1 אנו רואים לראשונה (?) קצב סנכרון עם תריס מכאני של 1/400 בעת שימוש בפלאש (ו-1/200 עם תריס אלקטרוני) מה שללא ספקר ישמח לא מעט צלמים.

יש עוד שורה של חידושים מעניינים ב-Alpha 1 כולל שיפורי תוכנה (אפשרות ל-RAW מכווץ – לראשונה בסוני – סוף סוף), מצב מולטי שוט (בדומה ל-A7R IV עד כ-200 מגה פיקסל), וכמובן תפריטים חדשים (בדומה ל-A7S III) אך גם יכולות משופרות להעברת קבצים מהירה יותר דרך FTP לצלמי עיתונות/ספורט ועוד.

החיישן החדש – 50.1 מגה פיקסל

Alpha 1 front sensor

סוני A1 – מפרט מלא

  • חיישן: חיישן Full Frame חדש בעל הארה אחורית בטכנולוגיית stacked שמאפשרת מהירות גבוה יותר ברזולוציה של 50.1 מגה פיקסל.
  • רגישות: 100-32,000 ISO (עם הרחבה עד ל-50-102,400 ISO במצב סטילס).
  • מעבד: זוג מעבדי Bionz XR משופרים עם יכולת חישוב פוקוס עד 120 פעמים בשנייה (דבר שמאפשר רציפות פוקוס חסרת תקדים).
  • וידאו: צילום עד 8K 30p, ב-4:2:0 ב-10 ביט ו4K עד 120p ב-4:2:2 ב-10 ביט. אפשרות לצילום ב-APS-C (מצב שלא קיים ב-A7S III בשל מגבלות רזולוציית החיישן).
  • AF: מערכת פוקוס הכוללת 759 נקודות מבוססות פאזה עם כיסוי של 92% מהפריים (כולל פוקוס המסוגל ללכוד עיני ציפורים בתנועה).
  • גוף: מבנה עשוי מגנזיום עמיד למים/אבק עם מספר שינויים ביחס ל-A9 II (אבל כפתור צילום אחורי ולא עליון כמו ב-A7S III).
  • מסך: 3 אינצ’ בר הטיה (לא מפרקי כמו ב-A7S III).
  • עינית: עינית בגודל 0.64 עם הגדלה של 0.9X (בדומה ל-A7S III) ברזולוציה של 9.44 מיליון נקודות אבל עד 240 פריימים לשנייה ללא האפלה כלל בין תמונות.
  • קצב צילום רציף: עד 30 פריימים לשנייה (אבל עם תריס דיגיטלי ששופר מאד בדגם החדש).
  • כרטיסי זיכרון: SD UHS II/CFexpress Type A slots (בדומה ל-A7S III).
  • יכולות אלחוטיות: WIFI מהיר משמעותית (2×2 MIMO) עד פי 3.5 מהדגמים הקודמים.
  • משקל: 737 גרם.
  • תפריטים: מערכת תפריטים עם אפשרות מגע בדומה לזו הקיימת ב-A7S III.
  • Multi-shot – אפשרות לחיבור עד 16 תמונות לתמונה אחת – עד 199 מגה פיקסל (לעצמים דוממים בלבד).
  • RAW – שלושה מצבי RAW כולל אפשרות ל-RAW דחוס.
  • חיבורים – USB-C משופר (USB-C 3.2 עד 10 גיגהביט לשנייה), HDMI בגודל מלא, חיבור רשת, חיבור מיקרו USB.

החלק האחורי של המצלמה – ללא מסך מפרקי

Alpha 1 back

מחיר וזמינות

כפי שאתם בוודאי יכולים לתאר לעצמכם סוני הולכת על כל הקופה וגם דורשת קופה לא קטנה עבור המצלמה החדשה – לא פחות מ-6500 דולר בארה”ב (אין לנו בנתיים מחיר בישראל) והמצלמה צפויה להגיע לשוק במהלך חודש מרץ 2021 (אם לא יהיו כמובן עיכובים מכל מיני סיבות).

סרטון ההשקה הרשמי הארוך של סוני

סרטון של PROAV-TV באנגליה עם פליפ בלום על המצלמה החדשה

תוספת: טוני נורתרופ מסכם את היכולות המרכזיות של ה-A1 מול אלו של הקנון R5

במקביל למצלמה השיקו בסוני גם מכשיר סלולארי חדש שישמש גם במוניטור OLED איכותי במיוחד עם יכולות סטרימינג ועוד – Xperia PRO (עוד פרטים והזמנה מוקדמת).

סוני פרסמה סדרה של סרטונים המציגים את יכולות המצלמה

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *