ראשי חדשות אדובי משיקה גרסת באטא של פרמייר למחשבי Apple M1

אדובי משיקה גרסת באטא של פרמייר למחשבי Apple M1

0
0

סדרת מחשבי אפל החדשים עם מעבדי ה-M1 מכה גלים ברשת עם ביקורות מהללות וביצועים שמרסקים את התחרות וכל זאת עוד לפני שמרבית התוכנות עברו אפילו התאמה ראשונית למעבדים החדשים. כעת מודיעה אדובי על גרסת באטא ראשונה שנועדה במיוחד למחשבים של אפל עם מעבדי ה-M1 והתוצאות, במבחנים לפחות על פי אדובי, מראות קפיצה גדולה אף יותר בביצועים.

אפל החליטה לעזוב את הספינה הטובעת של אינטל (החברה נמצאת בשנים האחרונות תחת מתקפה רב כיוונית מצד AMD ושורה של יצרניות נוספות וכעת גם אפל עצמה הצטרפה לחגיגה) ולהשיק סדרת מחשבים ראשונה עם מעבדים מייצור עצמי בשם M1. הסדרה הזאת מבוססת על ארכיטקטורה שונה לגמרי מזו של אינטל ולמרות שהיא מסוגלת לבצע אימולציה (“הדמיית תוכנה”) ולהריץ יישומי X86 שנכתבו עבור מעבדי אינטל ברור שהתהליך לא מנצל את מלוא יכולות העיבוד של מעבדי ה-M1. למרות זאת אפילו עם תוכנות קיימות נראה שה-M1 מפגין ביצועים מרשימים כולל ביישומי פרודוקטיביות דוגמת תוכנות אדובי השונות.

אך עד כמה יהיו הביצועים טובים אף יותר אם התוכנה תיכתב מראש עבור מעבדי ה-M1? תשובה ראשונית אפשר לראות במבחני הביצועים של גרסת הבאטא ששוחררה על ידי אדובי לפרמייר פרו (ולפרמייר RUSH) ממש בימים האחרונים (ראו עוד פרטים בבלוג של אדובי).

הגרפים הבאים מראים (בכחול) את גרסת הפוטושופ באטא המותאמת למעבדי M1 לעומת הגרסאות הקיימות (לבן בתצורה זהה או אפור בתצורה גבוה יותר)

Now in Beta Premiere Pro Premiere Rush and Audition for Apple M1 Systems 2 Now in Beta Premiere Pro Premiere Rush and Audition for Apple M1 Systems1

מה שחשוב להבין הוא שמדובר בגרסת באטא ראשונית של אדובי ובגרסת המעבד הראשונה של אפל. ככל שיעבור הזמן ויעודכנו הגרסאות אנו צפויים לראות שיפורים גדולים אף יותר בביצועים מה שעשוי להביא למהפכה של ממש – בעיקר בעידן בו מצלמות 8K הופכות למוצר נגיש יותר ויותר אבל עד כה החומרה נותרה מעט מאחור.

בנימה אישית נאמר שכמשתמשי PC אנו בהחלט יכולים רק לקנא במה שאפל מציעה כאן ולפחות לפי המידע הקיים כיום על תוכניותיה של אינטל לא ניכר כי בחודשים הקרובים אנו צפויים לראות שום תחרות רצינית לפיתוחים של אפל בתחום. בכל הנוגע ל-AMD העתיד אולי קצת יותר חיובי ועדיין נראה שאפל בהחלט נותנת פייט רציני. מיקרוסופט הודיעה לאחרונה כי גם היא מתכננת לנטוש את אינטל לפחות בתחום השרתים והמעבדים למחשבי ה-surface – האם מיקרוסופט תציע את המעבדים גם ליצרניות חומרה אחרות המשתמשות במערכת ההפעלה של החברה – קשה לדעת בשלב זה.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *