ראשי חדשות הכרזות מוצרים סיגמא משיקה שלוש עדשות ויוצרת את ליין ה-I החדש

סיגמא משיקה שלוש עדשות ויוצרת את ליין ה-I החדש

0
0

לאחר לא מעט הדלפות שהופיעו ברשת בימים האחרונים השיקה הבוקר חברת סיגמא שלוש עדשות שיהוו ליין חדש בשם I. הסדרה החדשה נועדה להיות קומפקטית יותר מקו העדשות הקיים של סיגמא ובנויה באופן ייחודי מאד ממתכת ברמה גבוה ומיועדת למצלמות חסרות מראה של סוני (E-mount) ופנסוניק/לייקה/סיגמא (תושבת L) ובעלות כיסוי FF.

על פניו מיתוג ה-I החדש מתווסף כסוג של תת ליין לחלוקה הרגילה של סיגמא בין עדשות ה-ART ה-Sport וה-Contemporary (לראיה כל שלושת העדשות החדשות בעלות מיתוג ה-C או Contemporary והציון I לא מופיע עליהן). העדשות האלו ממשיכות את עדשת ה-45mm F2.8 DG DN שבדקנו כאן בשנה שעברה במיוחד מבחינה עיצובית ומדובר לעניות דעתנו בהחלטה מעולה של סיגמא משום שהעיצוב ואיכות הבנייה של ה-45 מ”מ (ומכל הסקירות הראשוניות שפורסמו היום ברשת על הליין החדש גם הן) פשוט נפלא וייחודי מאד. למעשה אין למיטב ידיעתנו אף ליין של אף חברה מתחרה של עדשת AF עם מבנה מתכת מלא כה ייחודי ושימושי (שלא לדבר על הפן האסתטי). אגב, באתר החברה ה-45 מ”מ מופיעה כחלק מן הליין כך שבאופן רשמי למרות שהליין הוכרז רשמית רק היום, העדשה הראשונה בליין הושקה בשנה שעברה.

ליין ה-I החדש כולל ארבע עדשות קומפקטיות בעלות מבנה מתכת מלא

Sigma I line

הבא נצלול פנימה ונבחן את שלושת העדשות החדשות שהוכרזו היום – ה-24mm F3.5 DG DN, ה-35mm F2 DG DN וה-65mm F2 DG DN.

נתחיל מה-24mm F3.5 DG DN – עדשה זו בעלת יחס הגדלת מאקרו נדיב (1:2 ומרחק פוקוס מינימאלי של 10 ס”מ), שוקלת 440 גרם, כוללת הברגת פילטר של 55 מ”מ והיא בעלת מבנה אופטי הכולל 10 אלמנטים ב-8 קבוצות מתוכם אלמנט SLD אחד ושלושה אלמנטים אספריים. לעדשה מבנה מתכת כולל Hood מתכת ומנוע פוקוס מסוג Stepping motor יש לה 7 להבי צמצם וזוג טבעות (פוקוס חלקה ללא מעצורים וצמצם בעל קליקים). מחירה יעמוד על 550 דולרים.

עדשת ה-35mm F2 DG DN בעלת מבנה מתכת דומה, כוללת 10 אלמנטים ב-9 קבוצות גם היא עם אלמנט SLD יחיד ושלושה אלמנטים אספריים. לעדשה זאת מרחק פוקוס של 27 ס”מ (יחס הגדלת מאקרו של 1:5.7 בלבד), מתג מצב ידני/אוטומטי וקוטר פילטר של 58 מ”מ. משקלה 325 גרם ומחירה יעמוד על 640 דולרים.

העדשה האחרונה היא גם בעלת אורך המוקד הארוך ביותר – 65mm F2 DG DN. לעדשה זאת 12 אלמנטים ב-9 קבוצות, מרחק פוקוס של 55 ס”מ (יחס הגדלה של 1:6.8, כך שבניגוד לציפיות שלנו לא מדובר בעדשת מאקרו, בשונה לגמרי מעדשת ה-Voigtlander MACRO APO-LANTHAR 65mm f/2 המעולה למשל) גם היא כוללת אלמנט SLD ואלמנטים אספריים ולה תאימות לפילטר בקוטר 62 מ”מ. מחירה יעמוד על כ-700 דולר.

כל שלושת העדשות מגיעות עם חידוש – מכסה עדשה מגנטי. הרעיון מעניין מאד – הוא מאפשר לחבר לחלק הקדמי של העדשה מכסה רגיל (שגם הוא מגיע עם העדשה) או כיסוי מגנטי שניתן לחבר למחזיק מפתחות (צפוי להימכר בנפרד) בכדי שפקק העדשה לא יילך לאיבוד. מהמעט שראינו ברשת נראה שמדובר ברעיון יפה אבל מסיבה לא ברורה הלכו בסיגמא על כיסוי מגנטי חלק לגמרי ללא אפשרות להחזיק אותו מקדימה מה שאומר שקשה מאד להסיר אותו כשה-Hood מחובר – אנו מתכוונים להציע לסיגמא לשנות את העיצוב ולאפשר מגרעת שתקל על העניין (מי יודע אולי חברת צד שלישי כבר עובדת על כך). בכל מקרה חידושים קטנים אבל שימושיים כאלו הם בדיוק מה שהתעשייה צריכה.

מחברת שפע יבואנית סיגמא לישראל נמסרו לנו המחירים הבאים (העדשות צפויות להגיע במהלך דצמבר 2020 וינואר 2021) – 1910 ש”ח (24 מ”מ), 2415 ש”ח (35 מ”מ), 2185 ש”ח (45 מ”מ הקיימת) ו-2750 ש”ח (65 מ”מ).

שלושת עדשות ליין ה-I החדשות

Sigma I series lenses

ברשת כבר פורסמו סקירות של עדשות ה-35 וה-65 מ”מ (עדשת ה-24 מ”מ תגיע כנראה רק בהמשך) ולהלן כמה מהן (אנו מקווים להביא לכם ביקורת משלנו בראשית השנה הבאה):

כריס ניקולס וג’ורדן דרייק מ-DPR עם סקירה על ה-35mm F2 DG DN וה-65mm F2 DG DN

דסטין אבוט עם סקירה של עדשת ה-35mm F2 DG DN

כריסטופר פרוסט עם סקירה על ה-65mm F2 DG DN

 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *