ראשי חדשות הכרזות מוצרים ניקון משיקה את ה-Z6 II וה-Z7 II – חסרות מראה מעודכנות

ניקון משיקה את ה-Z6 II וה-Z7 II – חסרות מראה מעודכנות

0
0

חברת ניקון השיקה מוקדם יותר היום זוג מצלמות חסרות מראה משודרגות הכוללות מספר רב של שינויים ועדכונים ביחס לדור הקודם שהושק ב-2018. בין השאר כוללות שתי המצלמות החדשות מעבדים חדשים ומהירים יותר, זוג כרטיסי זיכרון, חוצץ גדול יותר וקצב צילום מהיר יותר כמו גם שיפורים עדינים יותר המאפשרים לצלם חשיפות ארוכות וטיימלפס בצורה טובה יותר ועוד.

אחרי שסוני וקנון הציגו את הדגמים החדשים שלהם ל-2020 הגיעה תורה של חברת ניקון אשר הציגה עדכונים לשני דגמי המצלמות חסרות המראה המתקדמות שלה (דגמים גבוהים יותר אם יגיעו יופיעו כנראה רק ב-2021).

ה-Z6 II מבט קדמי – אין שינויים משמעותיים במבנה וגם החיישן נותר זהה

Z6II front

לא היו שום הפתעות גדולות בהכרזה של ניקון מהבוקר. החברה הודיעה כבר לפני לא מעט זמן כי בכוונתה להשיק את הדגמים המשודרגים היום והספירה החלה עד להכרזה הרשמית הבוקר, אז בלי השתהויות מהיותרות הינה רשימת השדרוגים והשינויים בשני הדגמים החדשים (יש הבדלים קטנים מאד בין שתי המצלמות מבחינת שינויים פרט לחיישנים שלא השתנו מהדגמים הקודמים):

  • שני מעבדי Expeed 6 בכל מצלמה המאפשרים כוח עיבוד גדול משמעותי (ומאפשרים חלק מהתכונות החדשות שנפרט מייד).
  • חריצים לשני כרטיסי זיכרון SD UHS II ו-CFexpress/XQD.
  • מהירות צילום רצף משופרת – 10 פריימים לשנייה ב-Z7 ו-14 פריימים לשנייה ב-Z6 (שיפור ביחס ל-9 פריימים ו-12 פרמיים בהתאמה בדגמים הקודמים).
  • שיפור משמעותי בחוצץ בשתי המצלמות (ב-Z7 II למשל הוגדל החוצץ ל-77 תמונות ב-RAW 12bit).
  • שיפור משמעותי בוידאו המאפשר צילום 4K עד 60 פריימים לשנייה בתוך המצלמה (ללא צורך במקליט חיצוני – פונקציה זאת תתאפשר בעדכון קושחה בפברואר 2021 ובמצב קרופ APS-C בלבד ב-Z6 II לעומת FX בדגם ה-Z7 II). ה-Z6 II תאפשר הוצאה החוצה למקליט חיצוני של 10bit HLG HDR ו-12bit line-skipped 4K (בפורמט ProRes Raw או בהמשך ב-Blackmagic Raw במקליטים תומכים מפברואר 2021).
  • שיפורים בעינית (אותה רזולוציה – 3.7 מיליון נקודות אבל עם פחות זמני blackout).
  • שיפור במערכת הפוקוס הן מבחינת היכולת לזהות עיניים בתאורה נמוכה, תמיכה בזיהוי עיניים בוידאו ועדכונים נוספים במצבי הפוקוס.
  • שיפורים בצילום Timelapse וחשיפות ארוכות (עד 900 שניות חשיפה ו-Timalapse במצלמה כולל שמירה של התמונות המקוריות כולל RAW).
  • תמיכה בגריפ האנכי החדש (MB-N11 המאפשר שימוש ב-2 סוללות).
  • שתי המצלמות החדשות תומכות בהפעלה והטענה מ-USB-C.
  • מחירים – 2700 דולר ל-Z7 II ו-2000 דולר ל-Z6 II סביב נובמבר-דצמבר 2020.

דגם ה-Z7 II עם גריפ ה-MB-N11 החדש

Nikon Z7 II MB N11

לא מדובר בשינויים או שיפורים שמאפיינים דגמים חדשים לגמרי אלא בשיפורים אינקרימנטליים צפויים (אם כי בהחלט מבורכים). קשה לדעת כמה משתמשים קיימים של ניקון בעלי Z6/Z7 ישדרגו לדגמים החדשים אבל משתמשים וותיקים של מצלמות ניקון DSLR שנותרו על הגדר בשל העדר התמיכה בזוג כרטיסי זיכרון או גריפ למשל עשויים בהחלט להשתכנע ולרכוש כעת.

עדכון: לאחר שיחה קצרה עם חברת קאמרה (4H) נציגת ניקון בישראל נמסר לנו כי ה-Z6 II תגיע ארצה באופן רשמי ב-5.11.2020 ותימכר תמורת 8200 ש”ח (או 8800 עם מתאם FTZ) ואילו ה-Z7 תימכר תמורת 12,800 ש”ח (עם המתאם) חודש לאחר מכן.

סרטון רשמי של ניקון המציג את מרבית החידושים בשני הדגמים שהוצגו היום

הסקירה המקיפה מאד של אדורמה ביחס ל-Z6 II וה-Z7 II

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *