ראשי חדשות הכרזות מוצרים הצצה ראשונה: פנסוניק BGH1 – הקוביה המודולארית

הצצה ראשונה: פנסוניק BGH1 – הקוביה המודולארית

0
0

חברת פנסוניק השיקה מוקדם יותר היום מצלמה מסוג קצת אחר. מדובר במצלמת קופסא (אם נתייחס לצורתה החיצונית) בשם BGH1 המגיעה ללא מסך ומתאימה במיוחד לשימושים דוגמת צילום בסטודיו, רחפנים גדולים ואף live-events כשהיא מחוברת ישירות למחשב שליטה מעמדה לבד או כחלק ממערך צילום של מספר מצלמות.

הקונספט אמנם לא חדש (לחברת בלק מג’יק יש מוצרים דומים למשל) אבל פנסוניק החליטה לפתח מוצר מודולרי יחסית אליו ניתן לחבר בקלות עזרים שונים (למעשה כל המצלמה מוקפת בהברגות 1/4 אינצ’ לאביזרים), כולל מיקרופונים, מוניטורים, משדרים שונים ועוד. למצלמה מספר כפתורי שליטה ברי תכנות, אפשרויות חיבור הכוללות חיבור רשת ו-USB C (וניתן אפילו לספק חשמל למצלמה באמצעות POE דרך הרשת או דרך USB-C PD). בנוסף יש חיבורי GENLOCK IN ו-TC IN/OUT וכן חיבור SDI 3G (עד 1080p בלבד). החברה גם מבטיחה אפשרות לסטרימינג ישירות מהמצלמה באמצעות עדכון קושחה עתידי דבר שעשוי בהחלט להפוך את המצלמה לפופולארית בעידן הזוום הנוכחי. נזכיר גם כי המצלמה יכולה להתחבר לחשמל (חיבור DC) או לפעול באמצעות סוללות ה-AG VBR של פנסוניק (סוללות הוידאו הגדולות של החברה) מה שצפוי לאפשר חיי סוללה ארוכים במיוחד.

ה-BGH1 של פנסוניק – מצלמת קופסה נשלטת מרחוק

Panasonic Lumix BGH1

למצלמה חיישן מיקרו 4/3 המקביל ל-GH5 S (אבל לא זהה ומסוגל לספק מעט יותר טווח דינאמי) ואיכות התמונה אמורה להיות מעט טובה יותר מה-GH5 S והיא מסוגלת להוציא 4K 30p ב-10 ביט 4:2:2 או עד 60 פריימים לשנייה ב-4:2:0. למצלמה קירור אקטיבי שקט (כמו ב-S1 H), חיבור HDMI וכרטיס SD ואפילו תמיכה בחיבורי XLR באמצעות המתאם המיוחד של פנסוניק שפועל דרך ה-hotshoe המצוי בחלק העליון של המצלמה.

תוכנת השליטה מהמחשב אמורה לאפשר שליטה במספר מצלמות במקביל (עד 12) בכל התכונות של המצלמה כולל פוקוס באמצעות מגע/עכבר ואפשר לשמור את הסרטונים במצלמה ובתקיה במחשב. פנסוניק מבטיחה SDK שיאפשר למפתחים שליטה משמעותית יותר ביכולותיה של המצלמה.

ממה שראינו עד כה מדובר במוצר נישה עם פוטנציאל לא מבוטל. הדבר היחיד שעשוי להגביל את השימוש בו הוא נושא ה-AF. פנסוניק ממשיכה להתעקש להשתמש בטכנולוגיית ה-DFD שלה (ללא פוקוס מבוסס פאזה כמו מרבית המתחרות) ובמצלמה הזאת ללא מסך הדבר ניכר במיוחד (ראו דוגמאות מהסרטון שצילמו ידידנו מ-DPR בהמשך). מעבר לכך ראינו גם דיליי מסוים בתצוגה על המחשב – הדבר יכול להיות מגביל בעת ניטוור ללא מוניטור המחובר פיזית למצלמה.

מחירה של המצלמה הצפויה להגיע לשוק בדצמבר 2020 יעמוד על 2000 דולר (כרגע בהזמנה מוקדמת).

סרטון הסבר של דאג מ-B&H על ה-Panasonic LUMIX BGH1

ג’ורדן דרייק מ-DPR בביקורת ראשונה על ה-BGH1 של פנסוניק (שימו לב לבעיות הפוקוס בסרטון שצולם ברובו עם המצלמה)

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *