ראשי חדשות הכרזות מוצרים Freefly Wave – מצלמות הילוך איטי “להמונים”

Freefly Wave – מצלמות הילוך איטי “להמונים”

0
0

לא מעט צלמי וידאו מקצועיים מכירים את חברת Freefly systems האמריקנית אשר עוסקת בפיתוח רחפני צילום קולנועי מתקדמים, בקרים למצלמות קולנוע אבל גם מגוון גימבלים מקצועיים דוגמת ה-Movi Pro. לאחרונה השיקה החברה מצלמה חדשה וייחודית למדי אשר נועדה לצילומי הילוך איטי עם יכולות מרשימות בגוף קטן וקומפקטי ובמחיר אשר מתחיל להיות נגיש יותר (לפחות ביחס למה שהיה מקובל עד כה בנישה הסופר יקרה הזאת).

ה-Wave היא מוצר נישה אבל כזה שמראה לנו באמת עד לאן התקדמה הטכנולוגיה בשנים האחרונות. מדובר במצלמה בעלת חיישן APS-C (עם Global shutter) המסוגלת לצלם וידאו ב-10 ביט עד לרזולוציה של 4K DCI (למעשה אפילו מעט יותר – 4096X2176 פיקסלים) ב-420 פריימים לשנייה. רק לשם השוואה – הדור החדש של המצלמות מבית סוני וקנון מסוגלות להגיע ב-4K (סטדנרטי) לקצב מקסימאלי של 120 פרמיים לשנייה “בלבד”. אם תהיו מוכנים לרדת לרזולוציה של כ-2K המצלמה החדשה תהיה מסוגלת לצלם עד לא פחות מ-1461 פריימים לשנייה (לעומת 240 פרמיים לשנייה “בלבד” ב-A7S III למשל). ארם תסתפקו בפס צד תוכלו להגיע אפילו עד 9259fps (וגם זה עשוי להיות שימושי במצבים מסויימים אם אתה רוצים להאט תנועה מהירה רק בחלק קטן מהפריים).

ה-Wave עושה שימוש בתושבת של סוני (E-mount) אך מדובר בתושבת פסיבית שאיננה מתקשרת עם העדשה ולכן כל נושא הפוקוס הוא ידני בלבד (גם במצלמות הילוך איטי אחרות המצב דומה ויש צורך לתכנן את מהלך הפוקוס אם ישנה תנועה של המצלמה או שמישור הפוקוס של האובייט המצולם משתנה במהלך הצילום).

ה-Freefly Wave על זרוע רובוטית

Wave slow motion camera

מי בעצם צריך קצבי צילום כה מהירים? ובכן, מלבד היישומים המדעיים והתעשיתיים של הטכנולוגיה (ויש לא מעט כאלו), בתחום הפרסום יש הרבה מאד ביקוש לצילום בהילוך איטי וקצבי צילום של 1000 פריימים לשנייה ויותר הם שימושיים ומקובלים מאד בתחום המזון והמוצר אך דרשו עד היום שימוש במצלמות פנטום שלרוב מושכרות בלבד בעלות יומית גבוהה מאד ודורשות ידע טכני לא מבוטל להפעלתן.

ה-Wave לעומת זאת היא מצלמה שאמורה להיות פשוטה מאד להפעלה ומזכירה (אם כי לא לגמרי) מצלמה חסרת מראה. למעשה גוף המצלמה הוא רק מעט גדול יותר מזה של מצלמות סדרת ה-A6XXX של סוני (מה שעשוי לאפשר למשל להשתמש בהן במקומות שעד כה לא היה ניתן לצלם עם מצלמות הילוך איטי), עשוי כולו אלומיניום וכולל מאורר זעיר לפיזור חום (אין מה לדאוג המצלמה לא מקליטה סאונד ולכן הרעש אם קיים לא באמת חשוב), היא כוללת חיבור HDMI (אין לה מסך אז תצטרכו מוניטור חיצוני), USB-C להעברה מהירה של מידע (עוד על אחסון מיד) וחיבור DC אם תרצו להפעילה לזמן ממושך.

סרטון רשמי של חברת Freefly systems המציג את ה-Wave

אחת הבעיות המרכזיות של צילום בהילוך איטי במיוחד הוא אחסון, כל דקה של צילום צורכת עשרות ג’יגה של מידע וגם הקצבים בהם מדובר גבוהים מאד ועולים על אלו של מרבית כרטיסי הזיכרון הקיימים. לכן שילבו ב-Wave כונן NVME פנימי (ניתן להחלפה) בנפח של 1TB או 2TB (בגרסה הגדולה יותר הוא אמור להספיק ל-35 דקות של הקלטה באיכות הגבוהה ביותר). הסוללה המובנית של המכשיר אבל אמורה להחזיק קצת יותר משעה. המצלמה מקליטה בפורמט RAW מכווץ ייחודי לה (יש תוכנה ל-PC המאפשרת לצפות ולהמיר את הקבצים לפורמטים הנתמכים על ידי תוכנות עריכה מקובלות, בעתיד אולי נראה גם תמיכה ישירות מתוכנות אלו).

וכעת אנו מגיעים לסוגיית המחיר. בכדי לשים דברים בפרופורציות הנכונות נזכיר את שתי הקצוות תחילה – מן הצד האחד מצלמות דוגמת ה-Phantom Flex4K המסוגלות לצלם עד 1000 פריימים לשנייה ב-4K DCI נמכרות בלמעלה מ-100 אלף דולרים כיום בארה”ב. ומן הצד השני מצלמות דוגמת ה-R5 של קנון או ה-A7S III המצלמות עד 120 פריימים לשנייה ב-4K (או 240 פריימים לשנייה ב-1080p במקרה של ה-A7S III) נמכרות סביב ה-3500 דולרים. איפה נופלת ה-Wave עם 320 פריימים לשנייה ב-4K DCI ו- 1400 פריימים לשנייה ב-1080p? ובכן המחיר המוצע למצלמה כרגע בגרסת ה-1TB עומד על 10,000 דולר (או 11 אלף בגרסת ה-2TB אבל אתם יכולים כמובן לבחור לשדרג זיכרון בעצמכם). ללא ספק לא זול או נגיש לכולם אבל למי שמדובר עבורו בכלי עבודה יום יומי זאת היא ללא ספק בשורה ואפשר לקוות שנראה את המצלמה בחברות השכרה גם כאן בארץ במחירים הרבה יותר נוחים ממצלמות הפנטום.

סרטון של הצלם  chris vanderschaaf המדגים מה ניתן לצלם עם ה-Wave במהירויות שונות

 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *