ראשי חדשות הכרזות מוצרים Power Pipes – הכבלים שיביאו את ה-USB-C PD למוצרי הצילום שלכם

Power Pipes – הכבלים שיביאו את ה-USB-C PD למוצרי הצילום שלכם

0
0

לצלמים בימינו יש יותר ציוד מאי פעם וגם יותר סוללות ומוצרים הדורשים הטענה. ריבוי הסוללות, המטענים וההתעסקות הדרושה להטענה ותפעול שלהם (שלא לדבר על המחיר) היא בעיה גוברת בעולם הצילו םבשנים האחרונות וחברת Blind Spot Gear זיהתה את הבעיה והשיקה אמש פתרון בדמות סדרה חדשה של מוצרים קומפקטיים, זולים ושפוטים המכונים power pipes ומאפשרים הפעלה של מגוון רחב מאד של מוצרים באמצעות USB-C PD.

USB-C Power Delivery (או בקיצור USB-C PD) הוא פרוטוקול העוסק בהעברת חשמל על גבי כבלי USB-C. בעוד USB-C רגיל מוגבל בדרך כלל להעברה של עד 15W, תקן ה-USB-C PD מאפשר להעביר עד 100W (מספיק בכדי להפעיל לפטופ למשל). בעולם בו מטענים מהירים הם אביזר כמעט הכרחי ל-USB-C PD תפקיד הולך וגובר והם מאפשרים לעיתים גם צמצום משמעותי במספר הכבלים שהמשתמש נדרש לסחוב עימו (במקום מטען נפרד וכבל חשמל נוסף ללפטופ ולנייד אפשר לשאת מטען חזק אחד ושני כבלי USB-C).

נחזור לעולם הצילום. למצלמות, מוניטורים ושאר אביזרים אחרים יש סוללות שונות. בעוד שרוב המצלמות אינן יכולות לפעול (בטח לא לאורך זמן) באמצעות חיבור USB בלבד, מעט מאד מוניטורים אם בכלל מסוגלים לעבוד עם USB ויש לא מעט מוצרים הזקוקים לחשמל 12V בכדי לעבוד ואינם מופעלים כלל על ידי סוללה (ראו למשל מתאמי סטרימינג דוגמת סדרת ה-Atem Mini הפופולארית של בלאק מאג’יק). ב-Blind Spot Gear החליטו לפתור את הבעיה באמצעות כבלים מיוחדים המאפשרים לכם להשתמש ב-USB-C PD בכדי לספק את החשמל הדרוש לכל אותם התקנים.

הינה הכבלים הזמינים בשלב זה בסדרה:

Power-Pipe – 8.4V USB-C PD (מחיר $35) – כבל זה נועד לאפשר חיבור של dummy battery למצלמות (את אלו תצטרכו לרכוש בנפרד בהתאם לדגגם המצלמה שלכם והם מתחברים לחיבור הנקבה שבקצה הכבל). את הצד השני (USB-C) תחברו לסוללת USB-C התומכת ב-PD או מתאם קיר עם תמיכה ב-PD.

Power-Pipe – 12V – USB-C PD (מחיר $40) כבל זה מאפשר הפעלה של התקנים הדורשים 12V חשמל דוגמת מוניטורים שונים (שימו לב שלא לכל דגמי המוניטורים ראש תואם אבל ניתן לרכוש מגוון ראשים ברשת ולהתאים). גם התקנים אחרים הזקוקים ל-12V DC צפויים לעבוד עם הכבל הזה.

Power-Pipe – BMPCC Blackmagic Pocket Cinema Camera USB-C PD (מחיר $45) – כבל ייעודי עבור מצלמות BMPCC של חברת בלאק מאג’יק (גם דגם ה-4K וגם ה-6K).

סדרת ה-power pipes של Blind Spot Gear כפי שצילמנו אותה השבוע 

Blind spot power pipe line

כמה הערות חשובות. ראשית אנו קיבלנו לידינו כמה דוגמיות של הכבלים לפני מספר שבועות ואנו עובדים כרגע על ביקורת. אנו כן יכולים לומר כבר בשלב זה כי לא כל סוללה התומכת ב-USB-C PD מצליחה להפעיל את המוצרים בהצלחה. הדבר קשור לדעתנו יותר לאופן בו יצרניות שונות של סוללות מיישמות את תקן ה-PD ופחות לבעיה במוצר של Blind Spot Gear (אנו ננסה לספק יותר פרטים בעניין בביקורת). מתאמים איכותיים לשקע בתקן PD פעלו מנסיוננו טוב יותר. ניתן להשתמש בכבלים מאריכים (או USB-C זכר לנקבה) או מאריכי DC בכדי להאריך את המרחק מהמוצר למקור הכוח.

אנו מאמינים כי מדובר בסדרת מוצרים חשובה מאד עבור לא מעט צלמים שתאפשר ניידות, נוחות וחיסכון משמעותיים בהפעלת מגוון ציודים הנוגעים לצילום ממספר מצומצם וזול משמעותית של מקורות כוח.

סרטון רשמי של חברת Blind Spot Gear אודות ה–power pipes
https://www.youtube.com/watch?v=1MM0wF4hH9M&feature=emb_title
עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *