ראשי חדשות בינה מלאכותית אדובי מספקת הצצה לכלי החלפת שמים בתמונות מבוסס בינה מלאכותית בתוכנת פוטושופ

אדובי מספקת הצצה לכלי החלפת שמים בתמונות מבוסס בינה מלאכותית בתוכנת פוטושופ

0
1

חברת אדובי אוהבת להביא לנו הצצות לעדכוני התוכנה הקרובים שלה והפעם כלי חדש (לפחות עבור אדובי) שיאפשר להשתמש ביכולות של טכנולוגיית ה-Sensei AI של החברה לצורך החלפה ריאליסטית של שמים בתמונות.

אז יצאתם לצלם קצת נוף, המיקום היה מושלם, התאורה מעולה והכל הסתדר, חוץ מהשמים המשעממים. מה עושים? אם אתם משתמשי אדובי בקרוב תוכלו להחליט אם להחליף אותם באחת מבין דוגמאות השמים האחרות שהחברה תספק לכם בתוך פוטושופ או להביא בעצמכם שמים מתמונה אחרת וכל זה באופן אוטומטי כמעט לחלוטין.

אז בוא נתחיל מלשים את כל הדברים על השולחן. אדובי היא לא הראשונה להביא את הכלי הזה לשוק. למעשה מזה כשנה לערך שתוכנת הלומינר 4 של חברת סקיילום מספקת בדיוק את היכולת הזאת. ולמרות זאת כשאדובי מוסיפה כלי חדש לחבילה של פוטושופ יש לזה משקל והדבר צפוי לחשוף את היכולת הזאת לקהל משתמשים הרבה יותר נרחב.

החלף את השמים בלחיצת כפתור

adobe sky replacment tool 1

איך הכלי של אדובי צפוי לעשות את “הקסם” שלו? אנו מן הסתם לא יודעים את הפרטים המלאים “מתחת למכסה המנוע” אבל ה-Sensei AI צפוי להיות מסוגל לזהות את שמים אל מול הרקע (בתקווה גם ברקעים מסובכים יותר כמו עצים עם עלווה עדינה למשל) לבחור אותם וליצור באופן אוטומטי מסיכה ואז לאפשר למשתמש לבחור רקע שמים חלופי (מתוך רשימה או מתיקיה במחשב). את הרקע הנבחר ניתן יהיה להתאים במספר דרכים באמצעות הגדרות שונות וה-Sensei AI ידע גם לבצע התאמה אוטומטית של הגוון של התמונה כולה כך שיתאים לתאורה של השמים החדשים (גוון אדמדם יותר לשקיעה או כחלחל במקרה של שמים בשעה הכחולה וכו’). אדובי מדגישה כי למרות שמדובר בכלי שרובו אוטומטי הפעולות שהוא מבצע יישמרו בשכבות נפרדות כך שניתן יהיה לבחון כל שינוי בנפרד ולעבוד או לשנות אותו כרצונכם.

אנו בהחלט סקרנים לנסות את הכלי החדש ולראות מה המגבלות שלו והאם הוא באמת חוסך זמן או סתם גימיק יחצני שנראה טוב כלפי חוץ. ישנם כמובן כאלו שלא יהיו מוכנים להשתמש בכלי מסיבות אתיות, עבורם האפשרות לצלם למשל תמונה נוספת באותו מיקום אבל בחשיפה מעט שונה או בזמן מעט אחר עם או בלי עננות ולעשות בה שימוש לשיפור השמים יכולה להיות אולי יותר קבילה (אם כי תמיד יהיו כאלו שיעדיפו מינימום מניפולציות)

בשלב זה אין מידע מתי הכלי החדש צפוי להגיע לפוטושופ. מנסיון העבר עם פרסומים דומים מדובר לרוב בעדכון הגדול הבא של התוכנה (אם להסתמך על השנים האחרונות סביב אוקטובר-נובמבר אבל בעידן הקורונה אנו בטח לא מוכנים להתחייב על כלום).

סרטון הוידאו הקצר המדגים את הכלי העתידי של אדובי

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב בינה מלאכותית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *