ראשי חדשות הכרזות מוצרים סוני מציגה סדרת מצלמות חדשה: A7C

סוני מציגה סדרת מצלמות חדשה: A7C

0
0

לאחר שמועות והדלפות לא מעטות בשבועות האחרונים משיקה סוני מצלמת Full Frame חדשה וקומפקטית במיוחד שתהיה הראשונה בליין חדש של סוני. אנו ערכנו לפני כשבוע שיחה מקיפה עם נציגי סוני באירופה ואנו מביאים לכם לא רק את הפרטים אודות המצלמה החדשה (ועוד שני מוצרים נוספים) אלא גם את נקודת המבט של סוני על קהל היעד אליו מיועד המוצר.

סדרת מצלמות חדשה בדגש על גודל קומפקטי

A7C monitor

ה-A7C תהיה הראשונה בסדרת מצלמות ה-Full Frame הקומפקטיות של סוני עם גודל ומשקל הקרובים יותר לאלו של ה-A6600 מאשר ל-A7 III אך עם מספר מצומצם יחסית של וויתורים מבחינת יכולות וגם עם כמה שיפורים מעניינים שמגיעים מדגמי ה-A7R IV/A9 II מצד אחד ומה-A7S III החדשה מן הצד שני (יחד עם החיישן המעולה של ה-A7 III). הינה המפרט:

  • חיישן 24 מגה פיקסל Full Frame (דומה לזה המצוי ב-A7 III).
  • מעבד תמונה BIONZ X (בדומה לזה המצוי בין השאר ב-A7R IV עם עד 15 סטופים של טווח דינאמי).
  • רגישות – 100-51,200 ISO.
  • מערכת פוקוס מתקדמת (דומה לזו שב-A7R IV עם כיסוי של 93 אחוז מהפריים, מעקב עין כולל בחיות וחוצץ של עד 115 תמונות RAW עם קצב צילום של כ-10 תמונות לשנייה).
  • יכולת מיקוד עד מינוס 4 EV.
  • מייצב מובנה בחיישן (5 צירים).
  • צילום וידאו 4K עד 30 פריימים לשנייה (לקוח מתוך פריים ש 6K או 120 פריימים לשנייה ב-1080p) ב-8 ביט עם תמיכה ב-HLG/S-LOG (ממש כמו ה-A7R IV).
  • אפשרות לצלם וידאו אנכי ולהחליף בין PAL/NTSC בלי לפרמט את הכרטיס.
  • מסך מגע מפרקי מתהפך (בדומה ל-A7S III) ועינית בצד בדומה ל-A6600 אך ברזולוציה משופרת (אך ללא התפריטים החדשים ואפשרויות המגע בהם מה-A7S III).
  • תריס חדש עד 200 אלף הקלקות (אבל רק עד 1/4000 מהירות תריס מקסימאלית).
  • סוללת Z (חיי סוללה ארוכים מאד: 740 תמונות עם מסך או 680 עם העינית בין הטענות ויותר משלוש שעות של צילום וידאו).
  • גוף בעיצוב חדש – שחור עם חלק עליון כסוף וכפתור וידאו אדום למעלה.
  • מחיר – 1800 דולר לגוף או 2100 דולר לגוף עם עדשת הקיט החדש (ראו למטה), החל מאוקטובר 2020.

ל-A7C יש בכל זאת מספר חסרונות או וויתורים. ראשית למצלמה יש מקום לכרטיס זיכרון אחד בלבד (SD), אין לה יכולות וידאו מתקדמות כפי שראינו ב-A7S III, אין לה חוגה קדמית או ג’ויסטיק והתפריטים החדשים שהופיעו ב-A7S III לא נתמכים על ידה (וגם לא יתמכו כפי הנראה – הדבר קשור מסיבה שאנו לא לגמרי מבינים למעבד).

כרטיס זיכרון יחיד וכל החיבורים מצד שמאל

A7C ports 1

במהלך השיחה שקיימנו עם נציגי סוני ניסינו להבין היכן מבחינת החברה אמורה המצלמה החדשה להיות ממוקמת בליין המצלמות הנוכחי. הדבר הראשון שחשוב להבין הוא שעבור סוני לא מדובר במצלמת כניסה (FF) בסיסית שממוקמת מתחת לסדרת ה-A7 אלא במוצר מסוג חדש בנישה קצת שונה שמדגיש גודל ומשקל אבל מבלי לוותר על חלק מהתכונות המתקדמות יותר כפי שראינו ובעיקר עם עיצוב קצת יותר חדשני ומושך.

גוף קטן במיוחד עם עינית בצד שמאל אך ללא חוגה קדמית או ג’ויסטיק

A7C BHack

ל-A7C תהיה תחרות לא פשוטה, זה נכון גם כשמשווים אותה למצלמות אחרות של סוני עצמה (ל-A7III או אפילו ל-A7R III) ובטח בהשוואה לדגמי הכניסה של קנון או ניקון. האם סט התכונות שהציגה סוני יספיק לה בשביל לעמוד בתחרות – ימים יגידו.

מבט מלמעלה – כפתור ייעודי לצילום וידאו, וחוגת פיצוי חשיפה (ללא נעילה)

A7C top

בנוסף למצלמה משיקה סוני גם עדשת קיט קטנה וקומפקטית באופן מיוחד – FE 28-60mm f/4-f/5.6. עדשה זו נועדה להיות קומפקטית וקלה במיוחד וללוות את ה-A7C, היא תשקול 167 גרם בלבד ואורכה 45 מ”מ – בהחלט מוצר קומפקטי מאד. לעדשה 7 להבי צמצם ומנוע פוקוס מהיר ושקט והיא (כמו המצלמה) עמידה למים ואבק ובעלת מרחק פוקוס מינימאלי של 30 ס”מ. לא פחות חשוב – סוני הכריזה כי מדובר בעדשה ראשונה לליין הקומפקטי החדש. העדשה תימכר בנפרד רק החל מינואר 2021.

עדשת ה-FE 28-60mm f/4-f/5.6 עם ה-A7C

A7C 20 60mm

סוני גם הכריזה על פלאש זעיר (HVL-F28RM) עם המצלמה החדשה (עוצמתו רק GN 28 אהוא מכסה 24 מ”מ אבל הוא קומפקטי במיוחד ופועל עם המשדרים הקיימים של סוני וכמובן תואם למצלמות אחרות של החברה). מחירו יעמוד על 250 דולר.

מספר סרטוני ביקורת ראשונים מהרשת על ה-A7C

Gerald Undone עם סקירה מעמיקה למדי והשוואה ל-A7 III

טוני וצ’לסי נורתרופ בהתנסות ראשונה עם ה-A7C

 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *