ראשי חדשות סמסונג רצה קדימה ומשיקה התקן אחסון NVME תומך תקן PCIe Gen 4

סמסונג רצה קדימה ומשיקה התקן אחסון NVME תומך תקן PCIe Gen 4

0
0

היא לא הייתה הראשונה (או אפילו השנייה) לעשות זאת אבל כשחברה כמו סמסונג משיקה מוצר אחסון בקטגוריה חדשה אתם יכולים להיות בטוחים שקפיצת המדרגה כבר כאן. סמסונג חשפה (ללא יותר מידי רעש תקשורתי יש לציין) את הדור החדש של התקני ה-SSD מבוססי טכנולוגיית ה-NVME שלה מסדרת ה-980 פרו. סדרה זו אמורה להחליף בהדרגה את ה-970 פרו שהיה עד לא מזמן אחד ההתקנים המהירים בשוק ולהביא עימו קפיצה אדירה במהירויות ההעברה הודות לטכנולוגיית ה-PCIe Gen 4.

קצת רקע למי שלא מכיר את הפרטים בהם אנו עוסקים כאן. עד לפני קצת יותר מעשור התקני האחסון המרכזיים בשוק היו דיסקים קשיחים מכאניים (כלומר כאלו בעלי רכיבים מסתובבים וראש קריאה). אף שהתקנים אלו עדיין איתנו ולא הולכים כנראה להיעלם בקרוב (בעיקר הודות לנפחים העצומים שלהם – כיום עד כ-20TB), נכנסו אט אט אמצעי אחסון חדשים מבוססי זיכרון flash המכונים כונני SSD. כוננים אלו היו הרבה יותר עמידים פיזית (אין חלקים נעים שיכולים להתקלקל בקלות) ובעיקר מהירים הרבה יותר. הדורות הראשונים של כונני ה-SSD התבססו על חיבור SATA ואלו עדיין קיימים בשוק ומגיעים לרוב לקצבי העברה של עד כ-500 מגה בייט לשנייה לערך. בשנים האחרונות החלו להיכנס לשוק כונני SSD בעלי צורה ותקן שונה המכונה NVME. כוננים אלו מזכירים יותר זיכרונות RAM (ארוכים וצרים), הם מחוברים לרוב פיזית אל לוח האם של המחשב (ולא באמצעות כבלים – אם כי יש כיום התקנים חיצוניים כאלו עם חיבור TB3 או אפילו USB 3.1/3.2 אם כי אלו לא תמיד מאפשרים קצבי העברה מקסימאליים) והם אפשרו עד לא מזמן קצבי העברה של עד כ-3000 מגה בייט לשנייה לערך (ה-970 פרו של סמסונג שהיה אחד הדגמים המתקדמים ביותר עד לא מזמן כאמור סיפק קצב קריאה רשמי של עד 3500 מגה בייט לשנייה).

דור חדש של התקני אחסון מבית סמסונג

Samsung 980 PRO PCIe Gen 4 SSD 10

בשנה האחרונה לאחר ש-AMD החלה לתמוך בתקן ה-PCIe Gen 4 בחלק מלוחות האם המתקדמים שלה (בצד של אינטל המצב הרבה יותר מסובך) ומספר יצרניות השיקו התקני אחסון העושים שימוש במהירות העצומה שתקן זה מאפשר (על הנייר עד 64 ג’יגה בייט לשנייה – פי שניים מה-PCIe Gen 3, מדובר כמובן ב”רוחב פס” המתחלק בין מספר התקנים כולל הכרטיס הגרפי “שזולל” חלק ניכר ממנו כך שלא הכל מוקדש לטובת האחסון). בסמסונג ישבו על הגדר די הרבה זמן והמתינו להשוק יבשיל מספיק (אנו מניחים כי הבעיות של אינטל בתחום היו שיקול בבחירת מועד ההשקה של סמסונג) אך לבסוף החליטו שהגיע הזמן וכאמור השיקו את הדגם הראשון התומך בטכנולוגיה החדשה – ה-980 פרו SSD.

אז מה מביא עימו ה-980 פרו החדש? על הנייר מדובר בקצבי ההעברה מדהימים – עד 7000 מגה בייט לשנייה בקריאה ועד 5000 מגה בייט לשנייה בכתיבה לכונן (כאמור כמעט כפול מה-970 פרו). היכן הצורך בקצבי העברה כה גבוהים? מי שעורך סרטונים ממספר זוויות ב-4K או סרטוני 8K ומעלה (מישהו אמר Blackmagic URSA Mini Pro 12K) עשוי להעריך מאד את קצבי ההעברה הללו וגם אם עבור מרבית המשתמשים מדובר ללא ספק ב-voer-kill אפשר להניח שבתוך שנה או שנתיים כוננים בתקן PCIe Gen 4 יהפכו לסטנדרט החדש בתעשיה.

בשלב זה אין מחירים או זמינות צפויה ואלו כנראה צפויים בהמשך השנה (שימו לב שמדובר בסדרת הפרו ובסמסונג ישיקו כנראה רק בהמשך את סדרת ה-EVO הנגישה יותר מבחינת מחירים עם תמיכה ב-PCIe Gen 4). כך או כך חשוב לזכור – אם אתם מתכננים לרכוש את הכוננים מן הסדרה החדשה – הם מגיעים רק עד נפח של 1TB (סדרת ה-EVO מגיעה כיום עד 2TB) ותצטרכו לוח אם תואם (כיום בעיקר של AMD בדגש על ה-X570 או TRX40 – לאינטל יש את ה-Z490 אבל כאמור התמיכה בנושא מוגבלת בשלב זה).

סרטון של האתר wccftech על הסמסונג 980 פרו

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *