ראשי חדשות הכרזות מוצרים הצצה ראשונה והשוואות – סוני 12-24mm f/2.8 GM מול התחרות

הצצה ראשונה והשוואות – סוני 12-24mm f/2.8 GM מול התחרות

0
0

סוני השיקה אמש את המוצר הראשון למחצית השנייה של 2020 ה-12-24mm f/2.8 GM – עדשת הזום האולטרה רחבה המהירה ביותר של החברה המשלבת שורה של טכנולוגיות חדשות. ברשת כבר התפרסמו מספר ביקורות, חלקן השוואתיות של העדשה ואנו מפרסמים אותן כאן בתוספת מידע טכני אודות המוצר החדש.

עד כה עדשת הזום הרחבה ביותר בליין של סוני למצלמות עם חיישני FF הייתה ה-12-24mm f/4 מסדרת ה-G עם צמצם f/4 שהושקה לפני קצת יותר משלוש שנים. בסוני החליטו כי יש צורך להרחיב את ליין עדשות הזום f/2.8 המקצועיות (סדרת ה-GM) והשיקו אמש (אחרי לא מעט הדלפות אגב) את ה-12-24mm f/2.8 GM, גרסה מהירה יותר הכוללת שורה של טכנולוגיות חדשות שפותחה במיוחד עבור העדשה החדשה.

לכאורה מעבר להבדל של סטופ בצמצם אפשר היה לחשוב אולי כי אין הבדל עצום בין שתי העדשות אבל בכדי לאפשר את הקפיצה הזאת היו צריכים בסוני לפתח אלמנט קדמי עצום ומבנה העדשה עצמה מכיל 17 אלמנטים ב-14 קבוצות כולל לא פחות משלושה אלמנטים מסוג XA (או Extreme Aspheric) ואלמנט אספרי רגיל נוסף כמו גם זוג אלמנטים מסוג Super ED ושלושה אלמנטים רגילים מסוג ED לצמצום אברציות כרומטיות.

לעדשה גם ציפויים חדשים שפותחו על ידי סוני כולל Nano AR Coating II להורדה משמעותית בהחזרים ו-fluorine שאמורה למנוע לכלוך וטביעות אצבע על האלמנט הקדמי – חשוב במיוחד משום שלעדשה כה רחבה אין אפשרות לפילטר קדמי (אם כי ישנו מקום לפילטרים מאחור).

ה-Sony 12-24mm F2.8 GM החדשה – אולטרה רחבה ומהירה

Sony 12 24mm F2.8 GM

לעדשה מרחק פוקוס מנימאלי של 28 ס”מ עם יחס הגדלת מאקרו של 1:7, 9 להבי צמצם ואטימות למים ואבק. היא כוללת כפתור AF/MF וכפתור בר תכנות. אחד החידושים המרכזיים בעדשה נוגע לפוקוס (לרוב פוקוס בעדשות אולטרה רחבות אינו נושא מרכזי אבל כאן אפשר וסוני בונה על קהל צלמי הוידאו המקצועיים). החברה שילבה בעדשה לא פחות מארבעה מנועי פוקוס XD לינאריים שמטרתם הזזה מהירה ומדוייקת של שתי קבוצות אלמנטים. חשוב לזכור כי מדובר בעדשה כבדה יחסית – קרוב ל-850 גרם משקלה והדבר דורש מנועים חזקים יחסית בכדי לשנות מיקוד באופן מהיר, מדוייק ושקט.

כל הטכנולוגיה הזאת איננה זולה והעדשה החדשה תימכר תמורת כ-3000 דולר החל מאמצע חודש אוגוסט 2020.

בסרטונים הבאים שצולמו על ידי בלוגרים וצלמים שונים ברשת ישנם מספר השוואות מעניינות של העדשה החדשה לדגם ה-f/4 הקיים של סוני, לדגם ה-16-35 מ”מ של החברה וגם לעדשת הסיגמא 14-24 מ”מ f/2.8 שזכתה ללא מעט שבחים.

הצלם Manny Ortiz עם השוואה קצרה מול הסיגמא – כמה רוחב אתם באמת צריכים

Tony Northrop יוצא “לטיול” ולוקח איתו שלוש עדשות סוני אולטרה רחבות למבחן

ידידנו ג’וני מהאתר Cinema 5D בסרטון שחייבים לראות שצולם כולו במנזר יפני עם העדשה החדשה (ג’וני מה עם הסגר?!)

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *