ראשי חדשות הכרזות מוצרים סיגמא משיקה עדשת 100-400 מ”מ למצלמות חסרות מראה

סיגמא משיקה עדשת 100-400 מ”מ למצלמות חסרות מראה

0
0

לאחר אין ספור שמועות והדלפות השיקה לפני זמן קצר חברת סיגמא באופן רשמי את עדשת ה-Sigma 100-400mm F5-6.3 DG DN OS ויחד עימה זוג מכפילים. העדשה מיועדת למצלמות סוני (E-Mount) ולמצלמות בעלות תושבת L (פנסוניק, סיגמא ולייקה).

זאת היא עדשת הזום טלפוטו הארוכה הראשונה של סיגמא שתוכננה מראש למצלמות חסרות מראה. לא מדובר על פי נשיא החברה בהוספה של מתאם לעדשה קיימת של סיגמא ל-DSLR אלא בתכנון חדש לגמרי שנועד מראש למצלמות חסרות מראה.

המבנה האופטי של העדשה כולל 22 אלמנטים ב-16 קבוצות (עם אלמנט FLD ואארבע אלמנטים מסוג SLD), העדשה עצמה קלה מאד באופן יחסי 1,135 ק”ג ובעלת אורך (סגור) של פחות מ-20 ס”מ – קלה משמעותית מהסוני המקבילה (שגם היא איננה נחשבת כבדה מאד אגב).

סיגמא שילבה בעדשה מנוע פוקוס שתוכנן מראש לעבודה עם מערכת פוקוס מבוססת פאזה וקונטרסט (stepping motor) התומך גם בזיהוי עין במצלמות התומכות בכך. לעדשה זום מתארך אותו ניתן לפתוח ידנית על ידי סיבוב או משיכה של החלק הקדמי של העדשה או ה-HOOD. ניתן לרכוש את העדשה עם רגלית חדשה אשר נמכרת בנפרד.

עדשת ה-Sigma 100-400mm F5-6.3 DG DN OS – כמו כפפה ליד

100 400mm 13

העדשה כוללת לא מעט כפתורי שליטה כולל פוקוס (AF/MF), מגביל פוקוס עם 3 מצבים (מלא, עד 6 מטר ומ-6 ועד אינסוף), נעילת זום, מייצב עם 3 מצבים וכפתור בר תכנות AFL.

סיגמא השיקה במקביל שני מכפילים: ה-TC-1411 וה-TC-2011 (עם מקדם הכפלה של 1.4X ו-2X בהתאמה) והם נועדו לשמור באופן אופטימאלי על ביצועי העדשה (סיגמא אף פרסמה נתוני MTF עם המכפילים בכדי להמחיש זאת – עניין די נדיר). החברה גם הודיעה כי היא מפתח Dock לתושבת ה-L (לחלק מהתושבות האחרות יש לחברה dock).

מחירה של העדשה שתהיה זמינה במהלך חודש יולי 2020 ותימכר בארה”ב תמורת 950 דולר. המכפילים יתחילו להימכר במקביל במחירים של 400 דולר ו-420 דולר (1.4X ו-2X בהתאמה). משיחה עם חברת שפע, יבואנית סיגמא נמסר לנו כי העדשה צפויה להגיע לכאן סביב אמצע החודש הבא ואנו מקווים שנוכל להביא לכם ביקורת בקרוב.

העדשה החדשה עם מצלמת ה-FP של סיגמא

Sigma 100 400mm black

לסיום, סיגמא הכריזה כי עדשות ה-16 מ”מ, 30 מ”מ ו-56 מ”מ (כולן f/1.4) יושקו בגרסא לתושבת L בהמשך השנה (נזכיר כי מדובר בעדשות APS-C).

מסיבת העיתונאים (הדי משעשת ושונה לגמרי מהרגיל) שקיימה סיגמא עם נשיא החברה ואחד המהנדסים הבכירים אודות ההשקה

עדכון: זוג ביקורות ראשונות ומאד חיוביות על העדשה החדשה של Christopher Frost

ושל Dustin Abbott

 

 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *