ראשי חדשות הכרזות מוצרים קנון R5: וידאו ב-8K והכרזות נוספות

קנון R5: וידאו ב-8K והכרזות נוספות

1
2

בשבוע שעבר הודיעה קנון על שורה של מוצרים חדשים – חלקם עודם בשלבי פיתוח ואחרים צפויים להגיע לשוק בשבועות הקרובים (אם לא יעוכבו כתוצאה מהתפרצות הקורונה). אנו ננסה לעשות לכם סדר בכל הפרטים ומה שידוע (ולא ידוע) בקשר להכרזה של החברה ולמה שצפוי.

ה-R5 נחשפה בשבוע שעבר והיא נמצאת בימים אלו בשלבי פיתוח על פי קנון (אין מחיר או תאריך השקה ומעט מאד נתונים, מרבית ההשערות שראינו מדברות על השקה מלאה במחצית השנייה של 2020). מה אנו כן יודעים על ה-R5 חסרת המראה המתקדמת של קנון?

ה-R5 – חסרת המראה הראשונה של קנון עם יכולות 8K

Canon EOS R5

הינה הרשימה של נתונים הידועים לנו אודות ה-R5 באופן רשמי (או מעיון בצילומים הרשמיים) של קנון:

  • למצלמה צפוי חיישן FF חדש (אף שאין פרטים על הרזולוציה ככל הנראה מדובר בחיישן של לפחות 40-45 מגה פיקסל).
  • מייצב תמונה (IBIS) על החיישן ואפשרות שילוב עם ייצוב בעדשה (אחת התכונות החסרות ביותר במצלמות ה-R/RP הקיימות).
  • צילום רציף (תריס) עד 12 פריימים לשנייה, או עד 20 פריימים לשנייה (תריס אלקטרוני).
  • וידאו עד 8K (לא צויין אם 24p או 30p – אבל סביר שלא 60p ואין מידע על רזולוציות אחרות, אבל אם ה-1D-X III היא אינדיקציה למגוון האפשרויות אז הכיוון חיובי).
  • זוג כרטיסי זיכון (לא ידוע איזה פורמט – אנחנו מרשים לעצמנו להמר שמדובר על Cfast 2.0 בדומה ל-C500 MKII).
  • מסך מפרקי מלא.
  • ג’ויסטיק שליטה.
  • מסך נתונים עליון.

סרטון של B&H אודות ה-R5 ומה שידוע עליה בשלב זה

ל-Matt Granger יש כמה השגות בנוגע להמצלמה

האם ה-R5 תהיה המצלמה שתשנה את כללי המשחק בשוק הצילום (לפחות ככל שמדובר במצלמות חסרות מראה מתקדמות) לטובת קנון על חשבון סוני? קשה לדעת בשלב זה מבלי לראות את המפרט המלא והמחיר ובמיוחד מבלי לראות מה תציע סוני עצמה בתגובה בהמשך השנה. אנו כמובן נמשיך לעקוב.

מה עוד הוכרז בשבוע שעבר מלבד ה-R5? ראשית, קנון הודיעה במקביל על פיתוח לא פחות מ-9 עדשות RF שיושקו במהלך 2020. אחת מהן היא ה-RF 100-500mm F4.5-7.1 L IS USM ועימה גם זוג מכפילים (1.4X ו-2X). לאלו מחפשים מוצרים זולים יותר או כאלו שיושקו בזמן הקרוב יותר גם כאן לקנון כמה שפנים בכובע בהכרזה הנוכחית – ראשית השיקה החברה את ה-EOS 850D – מצלמת רפלקס קומפקטית מתקדמת עם חיישן 24 מגה פיקסל עם מעבד Digic 8, עד 7 פריימים לשנייה, וידאו 4K עד 24/30 פריימים לשנייה ומערכת פוקוס חדשה עם 45 נקודות מוצלבות. המחיר בארה”ב 750 דולרים.

ה-EOS 850D – מצלמת DSLR כניסה מתקדמת עם 4K מקנון

Canon EOS Rebel T8i

גם בגזרת העדשות יש לקנון חידושים בטווח הקרוב – אחת העדשות הצפויות בקרוב מאד היא ה-Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM – עדשת זום all-around קטנה, קלה וזולה – עם משקל של 400 גרם ומחיר של 400 דולר העדשה הקומפקטית והמיוצבת הזאת תהיה כנראה פופולארית מאד בקרב רוכשים של מצלמת ה-EOS RP.

ה-Canon RF 24-105mm F4-7.1 IS STM

Canon RF 24 105mm F4 7.1 IS STM

לא רק מצלמות ועדשות יש לקנון להציע אלא גם מדפסת מדבקות ריבועיות חביבה בשם Selphy Square QX10. הצעצועון החביב הזה מייצר תמונות מדבקה בגודל 7 ס”מ על 7 ס”מ הוא נמכר תמורת 150 דולר (וכל חבילת תמונות מדבקה בת 20 תמונות תעלה כ-15 דולר) והדפסת תמונה צפויה לקחת פחות מדקה. המדפסת מגיעה במגוון צבעים, היא מסוגלת להדפיס מאפליקציה בסמרטפון ונראית כמוצר שעשוי להיות מעבר לגימיק במקרים מסויימים.

ה-Selphy Square QX10 – גימיק?

פלטפורמת ענן חדש – image.canon – לא רק חומרה יש לקנון להציע ב-2020 – למרות ניסיון לא חיובי במיוחד בעבר עם שירותי ענן, נראה שבקנון רוצים לנסות שוב עם פלטפורמה מעניינת שתושק באפריל השנה ותאפשר להעלות תמונות ללא הגבלת נפח לענן ישירות מהמצלמה (לא ברור בדיוק אילו מצלמות יתמכו בכך בשלב הראשון). התמונות יהיו זמינות בענן למשך 30 יום ואחרי זה יימחקו (יישאר רק Thumbnail) אבל ניתן יהיה לרכוש חבילה לטווח ארוך בנפח של עד 10GB (כן לא התבלבלנו 10GB – לא בדיוק מספיק אפילו לסרטון 8K של כמה שניות – אולי דברים ישתנו בהמשך). קשה כרגע להעריך עד כמה אטרקטיבי השירות משום שלא כל הפרטים ידועים ולא ברור עד כמה מהיר ונוח לשימוש יהיה השירות (עניין קריטי כשמדובר בשירות ענן שכזה) אבל יש לו בהחלט פוטנציאל לעשות מה ששום חברת צילום לא עשתה עדיין והוא לחבר בצורה טובה את הצילום במצלמה – ישירות לאינטרנט באופן מלא.

צ’לסי נורתרופ על ה-image.canon

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

תגובה אחת

  1. Avatar

    דניאל שביט

    19/07/2020 ב 1:26 AM

    לגבי ה- 8k כרגע זה גימיק לא שימושי כי אחרי 20 דקות צילום המצלמה מפסיקה לצלם ואז צריכה להתקרר לפחות 15 דקות בשביל לצלם עוד 5 דקות בקיצור זה שיט אחד גדול אז מי רוצה לסמוך על מצלמה כזאת?
    קנון לא מביאה כאן שום חידוש שסוני לא כבר עשו לפני שנים היא פשוט מדביקה את הפיגור אחרי סוני

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *