ראשי חדשות הכרזות מוצרים פנסוניק מודיעה על פיתוח ה-S1H, עדכון קושחה ל-S1, עדשות, מכפילים ועוד

פנסוניק מודיעה על פיתוח ה-S1H, עדכון קושחה ל-S1, עדשות, מכפילים ועוד

0
0

במהלך סוף השבוע ערכה חברת פנסוניק שורה של הכרזות משמעותיות כולל פיתוח של מצלמת Full Frame חדשה מסדרת ה-S, עדכון קושחה משמעותי למצלמת ה-S1, פרטים על ליין העדשות הצפוי, כמו גם השקה של זוג מכפילים ועדשה חדשה בשיתוף לייקה למצלמות מיקרו 4/3.

הרבה הכרזות היו אמש אבל אנחנו נפתח במצלמה החדשה שפנסוניק הציגה בתערוכת CineGear – שמה יהיה S1H ורבים כבר משווים אותה ל-GH5S (בהנחה שה-S1 הנוכחית מזכירה את ה-GH5 אבל בגרסת FF). גם אם אנו מקבלים את האנלוגיה ל-GH5S לדעתנו ההשוואה החשובה יותר נוגעת לסוני. בפנסוניק רוצים ליין מקביל (ואולי אף אטרקטיבי יותר) מזה של סוני – עם ה-S1R מקבילה לסדרת ה-A7R (סטילס ברזולוציה גבוהה), ה-S1 מקבילה לסדרת ה-A7 (מצלמה היברידית לסטילס ווידאו), וה-S1H מקבילה לסדרת ה-A7S (עם דגש על וידאו ואולי גם רגישות גבוהה).

ה-S1H – הוצגה אבל תגיע לשוק רק בסתיו

Panasonic LUMIX S1H

כפי שנראה מייד ה-S1H היא מצלמה מרשימה טכנולוגית אך כוללת כמה החלטות מעט מוזרות של פנסוניק שעשויות להפוך אותה לדגם נישתי יחסית. אז מה חדש במצלמה ביחס לדגם ה-S1 (קחו בחשבון שמדובר בשלב זה בהודעה על פיתוח ולא בהשקה של מוצר סופי שיגיע לשוק רק בהמשך השנה ולכן פנסוניק לא חשפה עדיין את כל המידע אודות המצלמה):

  • חיישן FF עם יכולת צילום ברזולוציה של 6K ב-24 פריימים לשנייה (אך ביחס של 3:2). אם תרצו יחס של 16:9 תאלצו לרדת ל-5.9K (אבל רק ב-30p).
  • ל-S1H יכולת להקליט לכרטיס הזיכרון וידאו ב-4K 60p ב-10 ביט (ה-S1 יכולה לעשות ב-30p בלבד).
  • יכולת צילום 4K DCI ב-60p ב-10 ביט עם קרופ 1.5X.
  • מצב צילום: Open gate 4:3 anamorphic.
  • V-Log/V-Gamut ו-10bit 4:2:2 codecs (ללא צורך בשדרוג בתשלום כמו ב-S1).
  • פננסוניק מבטיחה איכות צבעים וטווח דינאמי (14+ סטופים) מקבילה לזו של סדרת ה-VariCam המקצועית.
  • מסך מפרקי בדומה ל-GH5 (לפחות לפי הצילומים מהתערוכה).
  • הקלטת וידאו ללא הגבלת זמן (מלבד חיי הסוללה/כרטיס הזיכרון כמובן).
  • מחיר – סביב 4000 דולר (צפי: סתיו 2019).

20 דקות של סיקור מתוך מסיבת העיתונאים של פנסוניק

כאמור יש כאן הרבה מידע חסר וכמה החלטות מעט מוזרות (מדוע ברזולוציות הגבוהות לא קיים מצב 16:9 ב-24 פריימים לשנייה כמקובל בתעשיה), האם למצלמה יהיה מייצב (כרגע לא ברור אך אפשר שכמו ב-GH5S גם ב-S1H לא יהיה מייצב מסיבות דומות). מעבר לכך המחיר היקר יצטרך להצדיק את עצמו ולא ברור כמה משתמשים באמת יעדיפו אותה במחיר זה על פני ה-S1 במיוחד לאור עדכון הקושחה הצפוי לאחרונה (ראו פרטים בהמשך הידיעה).

אם אתם מוטרדים בנושא העדשות לליין החדש של פנסוניק שהגיע לאחרונה גם לשוק בארץ – החברה רוצה להבטיח לכם שעד סוף השנה הבאה תשיק לא פחות מ-10 עדשות משלה לליין (כולל עדשות 24-70 ו-70-200 מ”מ f/2.8 וכן עדשת 16-35 מ”מ f/4) וזה כמובן בנוסף לעדשות סיגמא הצפויות ואם יש לכם כיסים עמוקים באמת גם עדשות לייקה.

אם מדברים על עדשות אז פנסוניק השיקה זוג מכפילים 1/4X  ו-2X לליין ה-S (תושבת SL) שיגיעו לשוק ביולי הקרוב במחיר של 500 ו-600 דולר בהתאמה (יהיה מעניין לראות באיזה שלב מכפילים אלו יהפכו לרלוונטיים יותר כשהחברה תשיק עדשות טלפוטו ארוכות שכרגע לא ידוע מתי יושקו). בנוסף השיקה פנסוניק באופן רשמי את עדשת ה-LEICA DG VARIO-SUMMILUX 10-25mm F/1.7 ASPH (עם מיתוג לייקה כפי שעשתה גם בעבר). עדשת זום מסיבית למדי זאת מיועדת למצלמות מיקרו 4/3 (כן בפנסוניק לא זונחים גם את הליין הזה), היא כוללת 17 אלמנטים ב-12 קבוצות עפ לא פחות מ-3 אלמנטים אספריים וארבעה אלמנטים מסוג ED ותעלה 1700 דולר (ככה זה כשהשם “לייקה” מופיע על מוצר), החל מיולי הקרוב.

כריס מ-DPR מדבר על העדשה החדשה (עדיין בגרסה מוקדמת) וכמה מילים על עדכוני הקושחה וה-S1H

לסיום כפי שהזכרנו פנסוניק צפויה להשיק בקרוב עדכון קושחה משמעותי למצלמות ה-S1 אשר יכלול בין השאר את התכונות הבאות:

  • V-LOG עם עד 14 סטופים של טווח דינאמי.
  • 4K בעד 30p ב-10 ביט 4:2:2 פנימי ו-60p למקליט חיצוני.
  • LUTs מתקדמים.
  • תצוגת Waveform.
  • אפשרויות הקלטת סאונד משופרות כולל ליחידת ה-DMW-XLR1 XLR.

העלות של עידכון הקושחה שיהיה זמין בחודש יולי 2019 תעמוד בארה”ב על 200 דולר.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *