ראשי חדשות סוני משיקה עדכון קושחה למצלמות ה-A7III/A7RIII עם שיפורי AF וטיימלפס

סוני משיקה עדכון קושחה למצלמות ה-A7III/A7RIII עם שיפורי AF וטיימלפס

0
0

אמש השיקה חברת סוני במסגרת תערוכת NAB 2019 עדכוני קושחה משמעותיים לשתי מצלמות פופולאריות – ה-A7III וה-A7RIII. השינויים המרכזיים בגרסאות הקושחה החדשה נוגעות לפוקוס ומכאן גם החשיבות שלהם וברשת כבר הופצו סרטונים המדגימים את השיפור ואנו מביאים אותם בפניכם. בנוסף זכינו במצלמות אלו סוף סוף גם לאפשרות צילום טיימלפס מובנה שלא הייתה קיימת עד כה.

אם אתם מצלמים חיות (כלבים וחתולים בשלב זה – לא ברור מה לגבי ציפורים וחיות נוספות) מערכת המעקב AF החדשה במצלמות ה-A7III/A7RIII (וכמובן גם ה-A9 בעדכון האחרון שהושק כבר) יאפשרו לכם להתמקד בעין בדיוק כפי שהמצלמות ידעו לעשות עד כה גם עם עיניים אנושיות (תצטרכו לבחור בין שני המצבים חיות/בני אדם, בתפריט – מספר משתמשים טענו כי גם במצב צילום חיות המערכת פעלה על בני אדם – לא בדקנו).

אם אתם פחות בעניין של חיות אולי תשמחו לגלות שסוני הוסיפה intervalometer בסיסי שלא היה קיים עד כה (והיה קיים בדגמים אחרים באמצעות אפליקציה שלא עבדה בצורה מושלמת). יש אפשרות לבחור את זמן ההתחלה, זמן בין תמונות ואת מספר התמונות (עד 9999 תמונות). תוכל גם לראות חישוב כמה זמן הטיימלפס ייקח עד לסיום. ניתן לצלם עם תריס אלקטרוני אם לא תרצו לשחוק את התריס ועוד מספר אפשרויות אחרות. מדובר ביכולות בסיסיות יחסית אבל בהחלט שימושיות והוא עושה שימוש בהגדרות המצלמה הרגילות (RAW/JPEG וכמובן החשיפה). לא תוכלו לייצר חשיפות של יותר מ-30 שניות (אין מצב BULB באופן לא מפתיע) ויש עוד מגבלות מסוימות שקשורות לייצור וידאו.

לטעמנו הדבר החשוב ביותר שנוסף בקושחה החדשה הוא שיפור מהותי במערכת הפוקוס עצמה (לא דווקא זאת הנוגעת לחיות). אנו כבר ראינו עד כמה עוצמתית המערכת החדשה של סוני ב-A6400 החדשה ובעדכון הקושחה האחרון ל-A9 וכעת אותן יכולות מגיעות גם ל-A7III/A7RIII הפופולאריות. המערכת גם לא מחייבת יותר לחיצה על כפתור בכדי להתמקד על עין אנושית – אם תגדירו במצלמה התמקדות על עין – המצלמה כבר תבצע זאת באופן אוטומטי. כמובן שגם רמת הדיוק ההכללית של מערכת הפוקוס השתפרה בעדכון האחרון (הרבה עבודה על אלגוריתמים עשו בסוני בתקופה האחרונה והיא נושאת פרי).

הסברים וטיפים לגבי עדכוני הקושחה ומה שהם מביאים איתם

סרטון המסביר בפירוט כיצד להשתמש בתכונת הטיימלפס החדשה

ביצוע העדכון עצמו והדגמות

הקבצים להורדה – A7RIII:

A7III:

 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *