ראשי חדשות הכרזות מוצרים פוטוקינה 2018 – סיכום היום השלישי

פוטוקינה 2018 – סיכום היום השלישי

0
0

אנו רוצים לסכם את היום השלישי והלפני אחרון של תערוכת הצילום הגדולה בעולם המתקיימת בימים אלו בקלן שבגרמניה. נקודת השיא של היום הייתה ראיון מקיף במיוחד שקיימנו עם נציג חברת ניקון בכל הנוגע לליין מצלמות ה-Z החדש כולל כמה פרטים מעניינים שלא דווחו עד כה בהרחבה ברשת. בחנו את מצלמת ה-GR III הזעירה של חברת ריקו, הספקנו לפגוש גם מכרים וותיקים – חברת מיגו הישראלית שצפויה להשיק מוצר חדש בקרוב מאד, זכינו להתחכך גם מעט “באבק כוכבים” עם הצלם הנודע פיליפ בלום שנצפה בוחן בעניין את המצלמות החדשות של פנסוניק ועוד ועוד.

הראיון המרכזי של היום היה כאמור עם חברת ניקון. החברה השיקה לפני קצת יותר מחודש את ה-Z6 וה-Z7 שמתחילה להגיע בימים אלו ללקוחות (ה-Z6 תמתין עוד כמה שבועות ככל הנראה). אחת הנקודות המעניינות ביותר שעלו מן הראיון הייתה שה-Z7 (וגם ה-Z6 כפועל יוצא) לא פותחו מתוך מחשבה על השוק המקצועי (ממש בדומה למה ששמענו מנציג חברת קנון אמש) אבל תוך כדי תהליך הפיתוח נוספו עוד ועוד פיצ’רים ויכולות והתוצאה הסופית הייתה מצלמה מתקדמת למדי שחורגת כנראה מן האפיון הראשוני. ניקון בכל מקרה לא יצרה את ה-Z7 כמחליפה של ה-D850 או מקבילה חסרת מראה שלה אלא כמוצר נפרד המיועד במידה רבה לקהל שונה. היו בראיון עוד מספר תובנות מעניינות (כולל אחת שלמדנו ממש במקרה משיחה קצרה אחרי הראיון ואשר עשויה להפתיע רבים אבל נשאיר זאת לאחר שובנו כשנפרסם את הראיון במלואו).

לעדשות החדשות של ניקון תכונות מפתיעות שלא פורסמו

P1588163

בביתן של חברת ריקו (ופנטקס) פגשנו מצלמה זעירה במיוחד (הגודל היה בהחלט הפתעה) – ה-GR III – מצלמה קומפקטית בעלת חיישן APS-C ועדשת 18 מ”מ שתהיה מוכנה כנראה רק בעוד מספר חודשים והיא עדכון של מצלמה קומפקטית דומה קודמת של החברה. בהחלט חבל שאין יותר מוצרים בקטגוריה הזאת עם חיישני APS-C (לנו זכורה לטובה מצלמת ה-CoolPix A של ניקון שהייתה מתחרה של גרסת הריקו הקודמת וניקון טרם השכילה להשיק לה עדכון).

ה-GR III העתידית – חיישן גדול מצלמה זעירה

P1588117

את חברת מיגו פגשנו בתערוכה ונראה שהביתן שלה משך לא מעט התעניינות. החברה צפויה להשיק מוצר חדש בשבוע הבא ואנו נשאיר את הדיווחים בעניין להכרזה שתבוא בקרוב.

את חברת Zhiyun-Tech הסינית שהציגה גימבלים חדשים ראינו כבר אתמול אבל היום הספקנו לצלם הדגמה זריזה של המוצרים החדשים וגם לנסות אותם. התרשמנו במיוחד מהדגם הקל יותר (הדגם הגדול יותר מרשים מאד גם כן אבל רלוונטי לטעמנו לקהל מעט מצומצם יותר – תלוי כמובן במשקל הציוד שאתם נוהגים להשתמש בו). כשפרסמנו את הידיעה המקורית שלנו בנושא לא היה ברור לנו לגמרי עד כמה נוח העיצוב החדש הכולל ידית (למעשה רגלית\ידית) שניתן להעביר אותה בין החלק התחתון לחיבור אחורי – חיבור זה מאפשר שימוש בגימבל לצילומים נמוכים. אחרי שהתנסנו בעניין אנו יכולים לדווח כי מדובר ברעיון מעולה וביצוע (לפחות מהתנסות קצרה) לא פחות טוב ואנו מקווים לנסות את הגימבל בעתיד הקרוב במסגרת ביקורת.

מסתכל בערגה? פיליפ בלום והפנסוניק S1 העתידית

P1588068

מחר יומה האחרון של התערוכה – אנו נעסוק בעיקר בהשלמות שונות (כמו גם בראיון עם חברת לייקה) ואחרי זה נפרוש למנוחה קלה עד שובנו ארצה אחרי החג ובתקווה נחל לפרסם את הסרטונים והראיונות הרבים שצילמנו בתערוכה. עד אז – חג שמח!

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *