ראשי חדשות הכרזות מוצרים פוטוקינה 2018 – סיכום היום השני

פוטוקינה 2018 – סיכום היום השני

0
0

לפני זמן קצר חזרנו מיום שני של סיור בתערוכת פוטוקינה 2018. הפעם בתפריט ראיון עם חברת קנון שעסק רובו ככולו במצלמת ה-EOS-R ובעדשות החדשות עבורה, סיבוב קצר בביתנים של חברת Zhiyun-Tech הסינית שהציגה גימבלים חדשים ושל חברת Venus Optics שהציגה שלל עדשות ידניות חדשות, סאמינאנג שחשפה אף היא בשקט בשקט 4 עדשות, ראיון עם מנכ”ל סיגמא ולקינוח הכרזה מסקרנת במיוחד (מחוץ לתערוכה) של חברת צייס הגרמנית.

יום התערוכה השני היה עמוס לא פחות מהראשון ולמרות שההכרזות הגדולות נראו אולי כאילו הן מאחורינו – לתערוכה השנה יש אופי מפתיע למדי.

נתחיל אולי בשיחה שקיימנו עם נציג חברת קנון שחשף בפנינו מספר עובדות מעניינות על פיתוחה של ה-EOS-R, קהל היעד שקנון רואה לה ועל הכיוונים העתידיים של החברה בעיקר בכל מה שנוגע לפיתוח ליין העדשות עבור המצלמה (והליין העתידי שלה כולו). לא ניכנס כאן לכל הפרטים (נשאיר משהו לראיון אותו נפרסם אחרי שנחזור ארצה) אבל נאמר כי היו שם כמה פרטים מעניינים שלא ידענו או שמענו בראיונות אחרים של קנון.

בהמשך היום עברנו כאמור לבקר בכמה ביתנים קטנים יותר אצל מספר יצרניות סיניות כולל Zhiyun-Tech שהציגה זוג גימבלים חדשים עם אחיזה המאפשרת צילום מזווית נמוכה ועוד שלל תכונות מעניינות ובחברת Venus Optics שהציגה שורה של עדשות חדשות לסוני, פוג’י (פורמט בינוני), מיקרו 4/3 וגם מצלמות רפלקס כולל עדשת זום ראשונה – 10-18 מ”מ לסוני FE (עוד על כך בהמשך).

בביתן של חברת סאמיאנג הוצגו 4 עדשות חדשות למגוון מצלמות (סאמיאנג השיקה את העדשות הללו כמעט ללא הד תקשורתי) כולן מאחורי זכוכית וכפי הנראה עדיין לא מוכנות לרכישה – פרטים נוסיף יגיעו גם כן בקרוב.

שתיים מתוך ארבעת העדשות החדשות של סאמיאנג

P1577696

הראיון המרכזי שלנו ביום השני היה עם מנכ”ל חברת סיגמא – אולי אחד האנשים המרתקים (והגלויים) בתעשיית הצילום. שוחחנו איתו שעה ארוכה על העדשות החדשות שהשיקה סיגמא – כולל גרסה חדשה לעדשת ה-50-500 מ”מ הוותיקה (הפעם עם אורך מוקד מעט שונה – 60-600 מ”מ), עדשת 70-200 מ”מ f\2.8 מסדרת הספורט, עדשת 28 מ”מ f\1.4 עדשת 40 מ”מ f\1.4 ועדשת 56 מ”מ f\1.4 למצלמות סוני (APS-C). עוד שוחחנו עם מנכ”ל סיגמא על שיתוף הפעולה שהביא את סיגמא להצטרף לפנסוניק ולייקה ביצירת קבוצה חדשה שתפתח מצלמות FF בתשובת L של לייקה ועל התוכניות העתידיות של החברה לפתח מצלמה משלה עם חיישן Foveon X3 בגרסת FF למערכת החדשה.

לא חוסכת בעדשות – עם ה-60-600 מ”מ החדשה של סיגמא ביד ולצידה ייתר העדשות החדשות

P1577745

לקראת סופו של היום עלינו על אוטובוס מיוחד שהסיע אותנו לאזור מחוץ לתערוכה שם קיימה חברת צייס אירוע סגור למוזמנים בלבד. החברה לא הציגה השנה בתערוכה עצמה אבל החליטה לחשוף מוצרים חדשים לקהל נבחר בלבד. המוצר הראשון שהוצג באירוע היה עדשת Batis למצלמות סוני FE באורך מוקד של 40 מ”מ עם צמצם F2 שמאפשרת צילומי תקריב (קצת יותר מ-20 ס”מ מרחק פוקוס מינימאלי ויחס הגדלה של מעט יותר מ-1:3 – לא מאקרו ממש אבל שימושי).

ה-Batis החדשה של צייס

P1577787

המוצר השני והמסקרן מאד שהוצג באירוע אבל יגיע לשוק רק בראשית השנה הבאה היא מצלמת ה-ZX1 – מצלמה קומפקטית עם עדשה קבועה (35 מ”מ F2) וחיישן מפיתוח עצמי של צייס ברזולוציה של 37 מגה פיקסל (FF). המצלמה פותחה מתוך פילוסופיה חדשה של צייס הרואה את המצלמה כחלק מתהליך הוליסטי שכולל את הצילום עצמו, עיבוד התמונה והשיתוף ברשת. לכן החליטו בצייס לא רק לאפשר לצלם אלא גם לערוך תמונה במצלמה עצמה באמצעות תוכנת לייטרום CC בגרסה מיוחדת דמויית מובייל (למצלמה מסך מגע גדול – 4.3 אינצ’ ואיכותי עם ממשק מגע חדשני) והפיתוח כולו נעשה בשיתוף אדובי שנציג שלה עלה לבמה באירוע.

מצלמת ה-ZX1 – משהו קצת אחר – בנתיים רק אבטיפוס

P1577841 copy

החלק האחרון הוא השיתוף – בשלב זה עדיין מדובר במספר מצומצם יחסית של אפשרויות – בעיקר דרופבוקס פייסבוק ועוד מספר שירותים אבל אפשר להניח שהמספר יגדל עד ההשקה בראשית השנה הבאה. למצלמה אגב אין כרטיסי זיכרון כלל (זוכרים את הויכוח הער בנוגע לכרטיס הזכירון היחיד במצלמות ניקון Z וקנון EOS-R?) במקום זאת למצלמה אחסון מובנה פנימי בן כחצי טרבייט ואפשרות העברת תמונות (וטעינה) דרך USB-C (למצלמה בהחלט יש סוללה נשלפת אם תהיתם) והיא מצלמת גם וידאו עד 4K (לא ידעו לומר לנו בשלב זה פרטים מדוייקים יותר על המפרט).

יש עוד הרבה מאד פרטים וזאת היא רק טעימה ראשונה על קצה המזלג – אנו נרחיב כאמור כשנפרסם את הראיונות עצמם החל מהשבוע הבא.

נתראה ביום השלישי של התערוכה.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *