ראשי חדשות הכרזות מוצרים פוטוקינה 2018 – סיכום היום הראשון

פוטוקינה 2018 – סיכום היום הראשון

0
0

לפני מספר שעות הסתיים יומה הראשון של תערוכת הצילום פוטוקינה בקלן שבגרמניה. אנו שבנו מסיור בביתנים השונים והספקנו לבחון בעצמנו חלק מהמוצרים החדשים שהוכזו ואנו מביאים בפניכם את התרשמותנו (הראשונית מאד בסוף יום מפרך).

פוטוקינה השנה שונה למדי משנים שעברו. הירידה במכירות בשוק הצילום הביאה עימה גם דעיכה של תערוכת הצילום הגדולה בעולם אבל ב-2018 משהו השתנה. לקראת התערוכה (ולמעשה ממש עד פתיחתה) הושקו שורה של מצלמות חסרות מראה על ידי חלק גדול מן היצרניות המרכזיות ובכלל זה הניקון Z6\Z7 הקנון EOS-R ומוקדם יותר היום השיקה גם פנסוניק זוג מצלמות חסרות מראה עם חיישני Full Frame – ה-S1 (ברזולוציה של 24 מגה פיקסל) וה-S1R (ברזולוציה של 47 מגה פיקסל) שתיהן עם חיישנים של פנסוניק ותמיכה בתושבת חדשה בשם L (הזהה לזאת של לייקה והיא חלק משיתוף פעולה חדש ומעניין בין לייקה, פנסוניק ובאופן מפתיע גם סיגמא). שתי המצלמות יצלמו וידאו בן 4K ב-60p הן כוללות סוללה חזקה במיוחד (יותר מזו שב-GH5), מסך נתונים עליון, מסך בר הטיה (לא מפרקי אמנם אבל מעט יותר מתכוונן מאלו של חלק מהמתחרות) ושלל יכולות מתקדמות, פנסוניק גם ציינה 3 עדשות שיושקו עם המצלמות – 70-200 מ”מ (לא ידוע מה הצמצם), 24-105 (הצמצם לא פורסם) ועדשת 50 מ”מ f1/.4 (מפרט מלא או מחיר טרם פורסמו והמצלמות עצמן צפויות ברבעון הראשון של 2019).

עדיין רק מוקאפ – ה-S1R – ליין חדש של פנסוניק

P1577440 copy

אנו הספקנו להחזיק ביד גרסה (לא פועלת) של דגם ה-1SR ולהתבונן במוקאפים של העדשות וגם לערוך שיחה קצרה עם נציג החברה מארה”ב (שלא ידע לומר בעצמו רבות על המוצר מעבר למה שפורסם באופן רשמי – פנסוניק החזיקה הפעם את הקלפים קרוב לחזה עד ימים ספורים לפני ההכרזה וגם כעת לא משחררת אינפורמציה מלאה).

ה-S1R העתידית של פנסוניק

P1577407 copy

אגב לפנסוניק חשוב להדגיש שהיא לא זונחת את ליין המיקרו 4/3 והיא הציגה אבטיפוס של עדשה מעניינת במיוחד – LEICA DG 10-25mm עם צמצם f\1.7 – בהחלט מוצר ייחודי – אין כרגע זמינות או מחיר לצערנו.

אולי אחת ההפתעות של התערוכה הייתה פוג’י שחשפה מצלמת “ריינגפיינדר” בגרסת פורמט בינוני (GFX 50R ממשיכה ל-GFX 50S אבל בעלת אופי שונה משהו – קטנה ובעלת עיצוב אחר) עם חיישן 51 מגה פיקסל ומספר שינויים (ראו סרטון למטה), ולא מפחות מעניין – פיתוח עתידי של מצלמת פורמט בינוני בשם  GFX 100 בעלת חיישן 100 מגה פיקסל (גם הוא של סוני) עם מייצב ומערכת פוקוס על החיישן עם וידאו 4K (המחיר הצפוי אגב על פי החברה סביב 10K דולר – תחרותי ביותר בשוק ה-high end של הפורמט הבינוני אם כי המתחרות יציינו יש להניח כי החיישן עדיין “קטן” באופן יחסי).

שלושת דגמי הפורמט הבינוני של פוג’יפילם – הקיימים והעתידיים (דגם ה-GXR100 בחלק העליון)

P1577562

הפוג’י GFX 50R בידיים של ידידנו כריס ניקולס מ-DPR

היו עוד הרבה השקות והכרזות מעניינות (סיגמא השיקה לא פחות מ-6 עדשות – עוד נחזור לכך בימים הקרובים – אנו ניפגש מחר עם החברה), ריקו השיקה מצלמה קומפקטית עם חיישן גדול בגרסה משודרגת (GR III), ועוד ועוד.

סוני לא הציגה בתערוכה מוצרים חדשים פרט לעדשת ה-24 מ”מ f/1.4 והיא שומרת כנראה את ההכרזות שלה להמשך (אנו ערכנו היום ראיון מקיף מאד עם נציג החברה ונפרסם אותו בעתיד הלא רחוק). סוני כן הודיעה כי היא מתכננת להשיק לא פחות מ-12 עדשות חדשות בעתיד הלא רחוק (לא היה ציון תאריך אבל נשער כי מדובר בשנתיים לכל היותר וזה בהחלט מרשים). בנוסף החברה עובדת על שיפור יכולות הפוקוס בדגש על מעקב עין גם אצל בעלי חיים (עניין שהחברה הדגימה ונראה מעניין מאד – היא מייחסת את ההתקדמות לנושא הבינה המלאכותית אגב).

יש עוד הרבה מאד אבל כדאי להשאיר גם משהו לימים הבאים. אנו נמשיך בסיקור המקיף שלנו בימים הקרובים ונשתדל לעדכן כאן ובעמוד הפייסבוק (אנו מעריכים שאת עיקר החומרים – בעיקר תכני הוידאו הרבים שצילמנו – נפרסם בהדרגה אחרי סיום חג הסוכות לכשנשוב ארצה).

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *