הכרזות מוצרים חדשות קנון EOS-R חסרת מראה ושלל עדשות – ההכרזה הגדולה של קנון ע״י עידו גנוט פורסם ב 05/09/2018 0 2 הבטחנו לכם שלל הכרזות לקראת תערוכת פוטוקינה 2018 וזה בדיוק מה שקורה. מוקדם יותר היום השיקה חברת קנון ליין חדש של מוצרים הכולל מצלמה חסרת מראה (Full Frame) תחת השם EOS R הכוללת תושבת חדשה לגמרי וליין עדשות חדש (כרגע כולל 4 עדשות) כמו גם 3 מתאמים חדשים עבור המצלמה החדשה (EF-R), מבזק, שתי עדשות סופר טלפוטו מקצועיות (EF) ועדשה חדשה נוספת לליין ה-EF-M חסר המראה הקיים – ללא ספק יום עמוס עבור החברה היפנית. שבועיים לערך אחרי ההכרזה של ניקון (על מצלמות ה-Z6/Z7 וליין העדשות החדש) משיקה קנון את התשובה שלה – מצלמת ה-EOS-R חסרת המראה בעלת חיישן ה-FF וליין עדשות חדש (קנון בניגוד לניקון אגב לא הציגה למיטב ידיעתנו מפת דרכים לעדשות עתידיות לליין זה – חבל). לפני שנצלול לתוך המפרט חשוב להבין למי מיועדת ה-EOS-R הנוכחית. הייעוד המרכזי לדברי קנון (ניתן לשמוע זאת במילותיו של Rudy Winston מקנון ארה”ב בסרטון למטה) הוא לצלמים שזאת היא מצלמת ה-FF הראשונה שלהם ולחובבים מתקדמים. ה-EOS-R לא פותחה כמצלמה מקצועית ולכן חסרות לה שורה של תכונות חשובות שיחסרו לצלמים שזאת פרנסתם אבל עבור השאר מדובר בשדרוג מעניין ביחס למצלמות כגון ה-6D MKII למשל. ה-EOS-R עם עדשת 70-200 מ”מ קיימת אז מה כוללת ה-EOS-R? להלן המפרט: חיישן 30 מגה פיקסל FF (דומה לזה המצוי ב-5D IV). מעבד DIGIC 8 חדש. תושבת חדשה – RF – מרחק מהחיישן של 20 מ”מ (מאפשר עדשות קטנות יותר ויתרונות נוספים) טכנולוגיית DUAL PIXEL למעקב פוקוס רציף בוידאו משולבת על החיישן. 5655 נקודות פוקוס ומערכת פוקוס חדשה בעלת רגישות של מינוס 6EV (על הנייר קפיצת מדרגה ביחס לכל מה שמוכר כיום בשוק). עינית דיגיטלית מסוג OLED בת 3.69 מליון נקודות (כיסוי של 100% והגדלה של 0.76x). מסך מגע מפרקי בן 2.1 מליון פיקסלים בגודל 3.1 אינצ’. רגישות של 100-40,000 ISO “טבעית”. מהירות צילום ברצף 8 תמונות לשנייה (מצב AF-S בלבד) או 5 תמונות לשנייה (מצב AF-C) ו-3 תמונות לשנייה בלבד (מצב AF-C עם tracking priority). חוצץ נדיב יחסית (לא מפתיע אולי בהתחשב בקצב הצילום האיטי משהו) – 47 תמונות RAW או 78 תמונות RAW מוקטנות. eye-tracking AF (בדומה לסוני אבל עם טווח קצר יותר רק במצב AF-S לא ב-AF-C). כרטיס זיכרון יחיד – SD עם תמיכה ב-UHS-II. עיצוב הכולל Multi-Function Bar בר תכנות. צילום וידאו ב-4K (ו-30p ועד 1080p עם 60p – אם תרצו 120p תאלצו להוריד רזולוציה ל-720p וגם זה במגבלת זמן של כ-7 דקות לערך). הוידאו ב-4K איננו נקרא מהחיישן במלואו ואתם תאלצו להתמודד עם קרופ של 1.7X בדומה ל-5D IV (כפי הנראה גם ב-1080p ישנו קרופ משמעותי מה שיחייב בשני המקרים לעבוד עם עדשות רחבות מאד בכדי לקבל אורכי מוקד “נורמאליים”). תמיכה ב-4:2:2 10bit באמצעות HDMI החוצה (פנימית המצלמה מסוגלת רק ל-4:2:0 8bit). מבחינת ביטרייט – אנו רואים 420Mbps ו-120Mbps (עם ALL-I ו-IPB) ב-4K. תמיכה ב-Canon Log גם פנימית וגם החוצה (ב-4:2:0 8bit פנימית וב-4:2:2 10bit החוצה דרך HDMI). ALL-I and IPB compression, with top bit rates of 420Mbps and 120Mbps, respectively. Dropping down to Full HD allows for 60 fps recording at 180 Mbps using ALL-I compression Dual Pixel RAW ותמיכה ב-CR3 (קובצי RAW מוקטנים). סוללת LP-E6N עם 350-370 תמונות בין הטענות (עינית/מסך). תמיכה בגריפ BG-E22 (עם 2 סוללות). אפשרות הטענה מ-USB. משקל (660 גרם) וגוף עשוי מגנזיום עמיד למים/אבק. חיבוריות USB-C/WIFI/BT. חיבורי מיקרופון/אוזניות מובנים. מסך נתונים עליון מבוסס OLED. תריס יורד עם כיבוי המצלמה והסרת העדשה (למניעת אבק על החיישן בעת החלפת עדשות – המצלמה הראשונה בעולם לעשות זאת). מחיר: 2300 דולר (גוף בלבד) או 3400 דולר (עם עדשת ה-24-105mm F4L) – זמינות בארה”ב – אוקטובר 2018. נראה כי קנון החליטה לצאת לדרך עם מצלמה ראשונה שהיא מוצר כניסה לא מקצועי דווקא (מקבילה כאמור ל-6D MKII ואולי מבחינת מחיר ל-A7III ולניקון Z6 למרות שחסרה יכולות מסוימות שיש לשתי מצלמות אלו (לקנון אין מייצב מובנה במצלמה, עם קרופ גדול בוידאו, כרטיס זיכרון יחיד ומהירות צילום נמוכה משמעותית מהמתחרים). מה ההגיון במוצר כזה? אפשר שקנון פשוט רצתה להציג את המערכת החדשה (התושבת החדשה תשמש כנראה את קנון עוד שנים רבות) ולתת טבילת אש ראשונה עם מוצר בסיסי יחסית שלא יסכן את מכירת דגמי הרפלקס המקצועיים של החברה ורק אחרי שתקבל פידבק משמעותי מהקהל ואולי גם תנפה חלק מהבאגים תשיק דגמים מקצועיים יותר. מבט מקדימה על ה-EOS-R עם עדשת הקיט -24-105mm f/4 קהל יעד אחד שיכול להתעניין מאד במצלמה יהיו ככל הנראה וולוגרים מקצועיים (למצלמה מסך מגע מתהפך, וידאו 4K עם כי עם קרופ בעייתי משהו, מיקרופון/אוזניות, ארגונומיה נוחה ועוד). מבט מלמעלה על המצלמה – כולל מסך הנתונים בנוסף למצלמה הושקו גם שלושה מתאמים שמאפשרים עבודה עם עדשות EF קיימות. מדוע שלושה? הינה ההבדלים: EF-EOS R – מתאם בסיסי (מעביר מידע כולל פוקוס אוטומטי/מייצב וכו’). מחירו כ-100 דולרים (החל מאוקטובר 2018). Ring Mount Adapter EF-EOS R – גרסה בעלת טבעת שליטה נוספת (בדומה לזאת הקיימת בעדשות החדשות). מחיר – 200 (החל ממרץ 2019). Drop-in Filter Mount Adapter EF-EOS R – מתאם מיוחד המאפשר הכנסת פילטרים דוגמת ND משתנה – שמחירו (עם הפילטר) יעמוד על 300 דולרים (החל ממרץ 2019). מתאם העדשות המתקדם – Drop-in Filter Mount Adapter EF-EOS R (זמין רק בשנה הבאה) וכעת נעבור לעסוק בעדשות החדשות שהוכרזו היום על ידי קנון ונפתח בארבעת עדשות ה-RF (השם של סדרת העדשות החדשה למצלמות ה-EOS-R), לכולן אגב טבעת נוספת (מעבר לזום/פוקוס הרגילות אותה ניתן לתכנת): RF 28-70mm F2L USM – עדשה ראשונה מסוגה בשוק בעלת זום דומה וצמצם מהיר במיוחד (F/2) מסדרת L של קנון. מדובר בעדשה כבדה וגדולה יחסית (1.4 ק”ג) הכוללת מבנה אופטי מורכב בן 19 אלמנטים ב-13 קבוצות. לעדשה אלמנט קדמי גדול מאד עם פילטר ענק בן 95 מ”מ, מחירה יהיה גבוה מאד גם כן – כ-3000 דולר החל מחודש דצמבר 2018. ה-Canon RF 28-70mm F2L USM המפלצתית RF 24-105mm F4 – עדשת הקיט של המצלמה – קלה משמעותית (700 גרם), מחירה יעמוד על 1100 דולרים (החל מאוקטובר 2018). RF 50mm F1.2 – עוד עדשה מפלצתית למדי – משקלה 950 גרם והיא תימכר תמורת 2300 דולרים (החל מדצמבר 2018). RF 35mm F1.8 – עדשה קלה (305 גרם) וקטנה עם מייצב 5 סטופים, תימכר החל מדצמבר 2018 תמורת 500 דולר. בנוסף לעדשות השיקה קנון גם מבזק חיצוני בסיסי (ל-EOS-R אין מבזק מובנה) בשם Canon Speedlite EL-100 – מחירו יעמוד על 200 דולרים. ונעבור לעדשות שאינן שייכות לליין ה-RF שהוכרזו גם הן היום: EF 400mm F2.8L IS III USM – עדשת ה-400 מ”מ (f/2.8) הקלה בעולם על פי קנון – משקלה נמוך בק”ג שלם ביחס לדגם הקודם והיא מביאה עימה מייצב משופר (5 סטופים במקום 3.5 ועוד מספר שיפורים קטנים יותר דוגמת צמצם בן 9 להבים וציפויים משודרגים). מחירה יעמוד על 12 אלף דולר החל מדצמבר 2018. EF 600mm F4L IS III USM – עדשת ה-600 מ”מ הקלה בעולם (0.85 ק”ג פחות מהדגם הקודם). גם פה יש מייצב משודרג, ציפויים וכו’. מחירה יעמוד על 13 אלף דולר החל מדצמבר 2018. ה-Canon EF 600mm F4L IS III USM החדשה – “קלה” במיוחד EF-M 32mm F1.4 STM – עדשה לליין ה-EF-M (חסרות מראה APS-C של קנון). העדשה החדשה שוקלת 250 גרם בלבד ומשחירה יעמוד על 480 דולרים החל מסוף חודש ספטמבר. ה-EF-M 32mm F1.4 STM החדשה – קומפקטית ומהירה סרטון של חברת קנון המתייחס למצלמת ה-EOS-R ולליין העדשות החדש ProAV TV מאנגליה מציגים את ה-EOS-R והעדשות כריס ניקולס מ-DPR (וחברים) דנים ב-EOS-R החדשה (ומגיעים למסקנות דומות לשלנו בקשר למיקומה בליין של קנון) טוני וצ’לסי עם רשמים ראשוניים ונתונים על ה-EOS-R ג’רלד פולין וההתייחסות שלו ל-EOS R עידו גנוט עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות. אתם יכולים לתמוך באתר מגה פיקסל על ידי רכישה מהשותפים שלנו משווקים: Amazon, B&H, Adorama and E-bay. למה שתסמכו עלינו?
LensVid Talk (פרק 1): סוני A6700, תאורות GaN, פילטרים ננעלים ועוד היום אנו גאים להביא בפניכם את הפרק הראשון של LensVid Talk (מתוך אתר הבת …
מוצר ראשון מבית LensVid בשיתוף חברת SmallRig – ה-mini L-Shaped Mount Plate אנו גאים במיוחד לפרסם היום את המוצר הראשון פרי פיתוחנו – ה-mini L-Shaped Mount …
LensVid Talk (פרק 2): ZHIYUN Crane 4, DJI Air 3, Came-TV V-Mount Clamp ועוד אנו ממשיכים היום בסדרת של LensVid Talk (מתוך אתר הבת שלנו בשפה האנגלית), שיחה …