ראשי חדשות תמונות מלאות של הניקון Z6/Z7 דלפו לרשת

תמונות מלאות של הניקון Z6/Z7 דלפו לרשת

0
0

ניקון צפויה להכריז על ליין המצלמות חסרות המראה שלה מחר. בנתיים, כפי שקורה כמעט בכל השקה של החברה בשנים האחרונות דלפו לרשת תמונות רשמיות של שתי המצלמות ושל עדשת ה-24-70 מ”מ החדשה. מן התמונות ניתן ללמוד כמה פרטים שלא היו ברורים לגמרי עד כה.

נתחיל אולי בתמונות (כולן באדיבות האתר nikonrumors ומקורן באתר nokishita-camera):

ה-Z7 החדשה של ניקון

nikon 3 nikon 4 nikon 1 nikon 2

השוואה בין ה-Z7 וה-Z6 (זהות לגמרי; מקור nikonrumors /  digicame-info)

z6 z7 side by side

העדשות והמתאם החדש

Nikon Z Nikkor 24 70mm f4 kit lens Nikon Z Nikkor 35mm f1.8 Nikon Z Nikkor 50mm f1.8 Nikon Z to F lens adapter

השוואות גודל ל-D850 ול-D5500 כמו גם ל-A7R

Nikon mirrorless vs DSLR camera comparison Nikon Z vs Nikon D5500 comparison Nikon Z vs Sony A7RIII2

כפי שניתן לראות – הינה כמה דברים שעולים מן התמונות:

  1. ה-Z6 וה-Z7 הן מצלמות זהות לחלוטין מבחינה חיצונית (ההבדלים צפויים להיות אך ורק ברכיבים הפנימיים כמו מערכת הפוקוס, חיישן וכו’).
  2. המצלמות עצמן קטנות מאד. למעשה אם משווים אותן לסדרת ה-D5XXX של ניקון מדובר בגודל כמעט זהה (אם כי הצורה מעט שונה וכמובן העובי דק משמעותית מה שיוצר גריפ עמוק יותר). ביחס ל-D850 עם עדשה מקבילה ואפילו למצלמות קטנות יותר כמו ה-D500 מדובר בהפרש עצום. אם משווים לסדרת ה-A7 של סוני – הניקון מעט גדולה יותר אבל לא בהפרש משמעותי.
  3. הארגונומיה, סידור הכפתורים והצורה הכללית היא בהחלט “ניקונית” קלאסית – למעשה המצלמה מזכירה מאד D500 (כמו גם כמה מצלמות ניקון מודרניות אחרות) מבחינת סידור הכפתורים, כולל גו’יסטיק שליטה.
  4. למצלמה יש מסך עליון (אתם מוזמנים להוסיף כמה סימני קריאה), אבל הוא שונה מהמסכים הקיימים במצלמות הרפלקס של ניקון – על פניו מזכיר יותר מסכי OLED עם מבנה מעט יותר ריבועי – משיקולי מקום אפשר להניח.
  5. אולי האכזבה הגדולה ביותר היא המסך – מדובר במסך בר הטיה ולא במסך מפרקי מלא כפי שרבים קיוו – נראה שניקון ממשיכה לא להקשיב לקהל בנקודה הזאת.
  6. למצלמה אין פלאש מובנה אבל יש שני כפתורי Fn קדמיים, בנוסף היא כוללת את כל החיבורים המתבקשים (כולל אוזניות, מיקרופון, HDMI/USB, שלט חוטי) וחיבורים אלחוטיים – WIFI/BT כמקובל כיום.
  7. עדשת ה-24-70 F4 החדשה מתארכת (די נפוץ אבל לא בדיוק משמח). על שלושת העדשות ניתן למצוא כפתור AF/MF.
  8. על העדשות החדשות (כולל ה-35 F/1.8 וה-50 F/1.8 שיושקו יחד עם המצלמה) מצויין הכיתוב Nikon S.
  9. ניתן לראות את המתאם החכם בין ניקון F לניקון Z אשר נושא את הכיתוב FTZ – למתאם יש פינים להעברת מידע דיגיטלי וחשמל (אנו עדיין סקרנים לראות את ביצועיו בפועל).
  10. על העדשות אין כפתור כיבוי/הדלקה למייצב (לא ברור האם שלושתן פשוט אינן כוללות ייצוב בעדשה – הגיוני יחסית – או שניקון תעבור בליין החדש לייצוב במצלמה בלבד – פחות סביר).
  11. מן התמונות לא ניתן ללמוד בשלב זה על מיקום או סוג כרטיסי הזיכרון והסוללה.

למרות שנראה כאילו כל המידע בנושא הליין החדש של ניקון כבר זמין – בפועל חסרים עדיין הרבה מאד פרטים טכניים קטנים יותר ואנו מניחים שיהיו גם מספר הפתעות בהשקה מחר. אבל כפי שאנו כותבים כאן שוב ושוב – השאלה האמיתית היא התפקוד של המצלמות בפועל ואיך הן יעמדו מול המתחרות מסוני (ובהמשך גם מקנון). אנו נהיה פה כמובן גם מחר עם ההשקה הרשמית.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *