ראשי חדשות Kickstarter MagBox – ממציאים את ה-SoftBox מחדש

MagBox – ממציאים את ה-SoftBox מחדש

0
0
פרויקט קיקסטרטר שעלה לאויר לאחרונה מביא עימו מערכת משלימה החדשה עבור SoftBoxes ושואפת לשנות מהיסוד את האופן בו צלמים משתמשים בהם באמצעות… מגנטים. 

בשנת 2013 יצאה חברת MagMod עם פרויקט קיקסטרטר ראשון אשר ניסה (בהצלחה רבה) לגייס מימון בכדי ליצור את ההתקן ראשון המסוגל להחזיק עזרים שונים למבזק באמצעות מגנטים. ההתקן אותה פיתחה החברה בנוי מרצועת סיליקון גמישה וחזקה אליה מחוברים מגנטים רבי עוצמה משני צידי המבזק. לאחר הרכבת הרצועה על המבזק ניתן לחבר בקלות עזרים שונים גריד (grid/honeycomb) אשר נועד למקד את האור או התקן הכולל מחזיק לג’לים הכוללים צבעים שונים. החברה המשיכה בקו הזה בשנים הבאות והוסיפה עוד מספר אביזרים מגנטיים אחרים אשר הפכו פופולאריים למדי בקרב מי שעושה שימוש במבזקים ניידים.

סרטון הקמפיין של ה-MagBox בקיקסטרטר

כעת משיקה החברה פיתוח חדש המתבסס גם הוא על מגנטים (ובעצם במידה רבה גם על הפיתוח המקורי כפי שנראה מייד) בכדי לאפשר פיתרון מסוג אחר לגמרי לנושא ה-SoftBoxes. במרבית ה-SoftBoxes בשוק ישנו תהליך פתיחה מעט מציק ובעיקר כזה הדורש לרוב מספר דקות (כמה חברות השיקו בשנים האחרונות פתרונות שנועדו לקצר את הזמן הזה – אבל רובם היו מיועדים לתאורות ספציפיות). MagMod החליטה לפתח פיתרון אוניברסאלי שיאפשר בראש ובראשונה חיבור זוג מבזקים העושים שימוש במוצר הראשון שלה (הקרוי גם הוא MagMod) ומתחברים ל-MagBox (השם שניתן ל-SoftBox החדש) באמצעות מתאם מגנטי (MagRing).

באופן זה ניתן לחבר זוג מבזקים ל-MagBox בתוך שניות וה-MagBox עצמו מתחבר באמצעות מגנטים ל-MagRing ומאפשר ניתוק מהיר באמצעות הזזת ידית קטנה. לא פחות חשוב – ה-MagBox נפתח לגמרי בצורה פשוטה ומהירה וננעל באמצעות הזזה של בסיס ה-SoftBox אחורה בלחיצה קלה. עוד יתרון של ה-MagBox – ניתן לחבר אליו ג’לים בצורה פשוטה ביותר בבסיסו וזאת גם כשהוא מכוסה באמצעות דיפיוזר דרך פתח צד.

MagMod פיתחה סוג חדש של דיפיוזר אשר לטענתה ממקד את האור בדומה ל-Grid אך ללא איבוד אור וללא ההתקנה המסורבלת (גם כאן – ניחשתם נכון נעשה שימוש במגנטים).

אחד הדברים שאנו מצאנו מעניינים במיוחד בקשר לפרויקט הנוכחי הוא העובדה שניתן לא רק להשתמש ב-MagBox עבור מבזקים (speedlights) אלא גם עבור ראשי הבזקה לסטודיו ואפילו תאורות LED עם חיבור מתאים (ב-MagMod מציינים כי באמצעות מתאם שניתן יהיה לרכוש דרכם בנפרד אפשר יהיה לחבר תאורות של Profoto, Bowens, Elinchrom ועוד). המתאם הנ”ל יהפוך את ה-MagBox לשימושי עבור קהלים הרבה יותר רחבים.

בנוסף ל-MagBox ול-MagRing יצרה החברה מוצר שלישי המכונה MagShoe- שילוב של ידית אחיזה ומתאם/ראש לעמודי תאורה. הוא מתחבר בצידו האחד ל-MagRing וניתן לאחוז אותו ביד בנוחות אם יש לכם עוזר/ת או לחברו לעמוד תאורה ולשנות לו זווית בקלות (במקרה זה להבנתנו ה-MagShoe דווקא לא משתמש במגנטים אלא מתחבר באמצעות חיבור סטנדרטי לעמוד התאורה).

ה-MagShoe ואופן פעולתו

ניתן להזמין/לתמוך בפרויקט בקיקסטרטר (הוא כבר נתמך עד כה על ידי למעלה מ-1500 איש ביותר מחצי מליון דולר אגב) וערכה הכוללת את ה-MagBox (בגודל 24 אינצ’ או 60 ס”מ), MagRing ו-MagShoe נמכרת ב-250 דולרים.

עוד פרויקטים מגניבים מתחום הצילום ניתן למצוא בערוץ המיוחד ל-kickstarter ב-MegaPixel.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב Kickstarter

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *