ראשי חדשות אפשר לנשום לרווחה? סוני מפרסמת את תוכניותיה לשלוש השנים הקרובות

אפשר לנשום לרווחה? סוני מפרסמת את תוכניותיה לשלוש השנים הקרובות

0
0

אמש פרסמנו כאן ידיעה המבוססת על פרסום במגזין הכלכלי המוביל בלומברג ועל פיו מנכ”ל סוני צפוי להשיק השבוע את התוכנית התלת שנתית של החברה וזאת צפויה לכלול שינויים דרסטיים כולל אפשרות של יציאה מוחלטת משוק החומרה (ובכלל זה שוק הצילום). היום מגיע העדכון הרשמי מכיוונה של סוני ומצייר תמונה שונה למדי.

אמש כאמור פרסמנו ידיעה המובססת על כתבה במגזין בלומברג הנחשב. ובכן מסתבר כי בבלומברג צדקו בקשר למועד פרסום התוכנית התלת שנתית (סוני אכן פרסמה אותה היום) אבל נראה כי טעו למדי בהערכת האופן שבו סוני מתכוונת להתמודד עם מצב השוק שנוצר.

תזכורת למי שלא קרא את הידיעה מאמש. בבלומברג ציינו על פי נתונים שסוני עצמה פרסמה כי בשנים האחרונות חלה ירידה משמעותית בכמות מוצרי החומרה שהיא מכרה (טלויזיות, קונסולות אבל בעיקר מצלמות וסמרטפונים) והדבר הוביל לדברי בלומברג לבחינה מחדש של כל חטיבות החומרה בחברה וזאת לעומת הצלחה מסחרית גדולה של חטיבות התוכן והתוכנה של סוני שרווחיותן גדלה מאד בתקופה הנ”ל. בבלומברג הסיקו כי לאור התוצאות הנ”ל סוני עשויה לפרוש לחלוטין מתחום החומרה ולהתמקד בעולמות התוכן.

הירידה במכירת מוצרי חומרה בסוני – מצלמות דיגיטליות בכחול (מקור: סוני)

 

Sony sales hardware

ובכן הניתוח של בלומברג כנראה לא ממש תואם את האופן שבו רואים בסוני את הדברים כפי שאלו באים לידי ביטוי בהצהרה של החברה שהתפרסמה היום. מצד אחד סוני הודיעה כי היא בהחלט מתכננת להתרחב משמעותית בתחומי התוכן (למעשה היא הודיעה על רכישת ענק של 90% nחברת EMI Music Publishing בסכום של 2.3 מיליארד דולר) אבל במקביל היא כנראה לא מתכננת לעזוב את תחום החומרה (אם כי מבין השורות אפשר להבין כי יש מצב שהחברה תבחן באופן מעט יותר ביקורתי תחומים שלא מניבים הכנסות). למעשה מתכננת סוני השקעת ענק חסרת תקדים של לא פחות מ-9 מיליארד דולר (כן, אתם קוראים זאת נכון) בתחום החיישנים ב-3 השנים הקרובות (סוני כבר כעת היא המובילה העולמית בתחום והיא מעוניינת לבסס את שליטתה). אנו מניחים כי חלק גדול מן ההשקעה יילך להקמת מפעלים חדשים ולפיתוחים בתחום החיישנים הסלולאריים אבל אפשר להניח שלפחות חלק יגיע גם לתחום החיישנים למצלמות ואלו כמובן חדשות טובות למשתמשי סוני אבל גם לתעשייה כולה.

בכל הקשור לחטיבת הצילום – מנכ”ל סוני הבהיר כי החברה מתכננת להמשיך ולהשקיע בתחום כחלק מהחזון הכולל שלה (תחת הסיסמא “getting closer to people”) ולכן אפשר , כנראה – להירגע בזמן הקרוב – מצלמות סוני לא ייעלמו ודגמים חדשים ימשיכו להיות מושקים בקרוב. יחד עם זאת אם תמשיך הירידה שראינו בתחום הצילום בהחלט לא מן הנמנע שסוני תאלץ לחשב מסלול מחדש.

במאמר מוסגר נאמר כי האופן שבו רואות חברות יפניות את ההשקעות והפיתוח שלהן בתחומים שונים שונה לעיתים מאד מהצורה בה הדברים נתפסים בעולם המערבי. אנו פגשנו בהבדלים הללו בגישות כששוחחנו עם מנכ”ל סיגמא לפני כשנתיים ושאלנו אותו על הסיבה להמשך ההשקעה (הלא כלכלי בעליל) של החברה במצלמות. התשובה שלו הייתה מפתיעה – מדובר בהשקעה שהוא עושה כהמשך למסורת משפחתית שהחל אביו (מי שהקים את החברה ונפטר לפני מספר שנים). הסיפור הזה אולי נשמע קיצוני אבל הוא מייצג במידה רבה את האופן השונה בו חברות יפניות פועלות – לנושאים כמו כבוד, יוקרה, ומטען היסטורי, יש לעיתים חשיבות לא פחותה מלשורת הרווח. מן הסיבות הללו חטיבות לא רווחיות שהיו נסגרות מזמן כמעט בכל חברה מערבית עשויות להמשיך ולפעול בחברות יפניות.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *