ראשי חדשות הכרזות מוצרים נחשף כונן ה-SSD הגדול בעולם (מרץ 2018)

נחשף כונן ה-SSD הגדול בעולם (מרץ 2018)

0
0

כמו בטקס קבוע, שוב אנו מדווחים לכם על קפיצת מדרגה בנפח האחסון של כונני פלאש והפעם מדובר בכונן מחברה לא מוכרת המיוצר בארה”ב ומגיע לנפח חסר תקדים של 100TB (הרבה מעבר לכל כונן מכאני יחיד קיים).

לא מזמן חשפה סמסונג את כונן העל שלה בנפח 30TB אשר נשמע מרשים למדי (במיוחד אם נזכור שנפחי כונני ה-SSD הצרכניים כיום לא עולים על 4TB ודיסקים קשיחים רגילים מגיעים ל-12TB) והינה מגיע לו כונן מחברה אמריקנית בשם Nimbus Data (לא, גם אנחנו לא שמענו עליה, אבל היא פעילה משנת 2006) שמציגה כונן SSD בגודל 3.5 אינצ’ (גודל המותאם למערכי שרתים ולמחשבים שולחניים) בשם DC100 בנפח 100TB. הכונן אגב עושה שימוש בחיבוריות SATA (קצת מפתיע כשכוננים אחרים כמו זה של סמסונג מגיעים עם חיבוריות SAS המותאמת לעבודה בשרתים), קצה העברה שלו עומד על 500 מגה בייט לשנייה קריאה וכתיבה (נתון נאה בסך הכל אבל לא גבוה מזה שאנו רואים מהרבה כונני SSD צרכניים בתקן SATA אחרים כיום אבל הוא מתהדר ב-100,000 IOPS.

לטענת Nimbus הנפח הוא לא היתרון היחיד של ה-DC100. הכונן החדש הוא גם היעיל ביותר בעולם מבחינה אנרגטית והוא מגיע עם אחריות לכתיבה ללא מגבלות למשך 5 שנים (לכונני SSD יש לרוב מגבלת כתיבה הרלוונטיות בסביבות IT מנוהלות ופחות רלוונטיות למשתמשי קצה).

ה-DC100 של חברת Nimbus Data – ה-SSD בנפח הכי גדול (בנתיים)

כמו במקרה של סמסונג אתם וודאי שואלים את עצמכם – למה זה צריך לעניין אתכם (מעבר לעניין האנקדוטלי של עוד שיא שנשבר). התשובה, כמו בפעם הקודמת, היא שאנחנו רואים מגמה. אם עד עכשיו כונני SSD היו מהירים בהרבה מכונני HHD אבל השתרכו מאחור בכל מה שקשור לנפח האחסון, הדור החדש של הכוננים (גם אם מדובר בכוננים לשוק השרתים הגבוה) אינו מוגבל עוד משום בחינה ולמעשה מבחינה טכנולוגית אין עוד סיבה עקרונית לבחור בכונני HHD לשום מטרה (אמינות לאורך זמן היא אולי הנושא היחיד שעוד מחייב בדיקה עצמאית). הפער היחיד נותר המחיר. הגם שאין בשלב זה מחיר רשמי ל-DC100 (גם לכונן של סמסונג לא פורסם מחיר אגב), אנחנו מרשים לעצמנו להניח שהוא יהיה יקר מאד (עשרות אלפי דולרים). זה אולי משתלם לחוות שרתים מסויימות אבל בוודאי לא למשתמשי קצה ולכן אפשר להניח שנמשיך לראות כונני HHD איתנו עוד כמה שנים, עד שמחירי ה-SSD ירדו מספיק.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *