ראשי חדשות ליין העדשות החדש של סיגמא לסוני יתחיל את שיווקו בקיץ – פרטים חדשים

ליין העדשות החדש של סיגמא לסוני יתחיל את שיווקו בקיץ – פרטים חדשים

2
0

לפני כשבועיים לערך נחשף ליין העדשות החדש של סיגמא למצלמות סוני FE. הדבר עורר לא מעט דיון ברשת אבל היו גם כמה פרטי מידע חסרים שלא פורסמו עם ההכרזה הרשמית. בראיון שהתפרסם אמש עלו מספר נקודות מעניינות ביחס לליין החדש ואנו מביאים אותן היום בפניכם.

Johnnie Behiri – הכתב של האתר cinema5D – ביקר בתערוכת +CP ביפן במסגרתה הוכרזו העדשות וערך שיחה קצרה עם מר. Kazuto Yamaki מנכ”ל חברת סיגמא (אותו כזכור גם אנחנו ראיינו בפוטוקינה לפני כשנתיים), אשר חשף לראשונה כי ליין העדשות החדש של סיגמא עבור מצלמות סוני יתחיל להגיע למדפים בקיץ הנוכחי (זה עדיין איננו תאריך מוגדר אבל אפשר להניח שעד לאמצע השנה הנוכחית כבר ניתן יהיה לרכוש עדשות ראשונות). מתשובתו של מר. Yamaki ניתן להבין כי לא כל הליין יהיה זמין “במכה אחת” אלא נראה מספר עדשות תחילה והשאר בהמשך (הוא לא פירט אילו עדשות בדיוק יגיעו ראשונות).

עדשת ה-14 מ”מ  f/1.8 בגרסת ה-FE (שימו לב לבליטה בחלק האחורי המכילה גרסה של מתאם ה-MC-11)

header image

הנושא השני שמוזכר בראיון נוגע לפוקוס האוטומטי. מבין השורות ניתן להבין כי בסיגמא עבדו על שיפור נושא הפוקוס האוטומטי בליין החדש בדגש על פוקוס עוקב וכן על נושא הפוקוס בוידאו ולמרות שטרם ראינו שום מבחן שטח של העדשות החדשות, יהיה מסקרן מאד לראות האם בסיגמא באמת הצליחו להתקרב לרמת הדיוק והמהירות של עדשות סוני FE (נקודה לא לגמרי מובנת בראיון היא האם גם מתאם ה-MC-11 הנוכחי יזכה לאותם שיפורים עם עדשות סיגמא לקנון הקיימות – מה שאומר שמי שבבעלותו כבר עדשות כאלו ומתאם יוכל להנות משיפורים דומים בנושא הפוקוס).

אולי השאלה המרכזית שנותרה פתוחה היא הנתיב בו בחרו בסוני עבור ליין ה-FE שלהם. אנו כבר הערנו על כך בידיעה שפרסמנו עם הכרזת הליין, אבל נראה שבסיגמא החליטו ללכת על מזעור סיכונים והלהשתמש בליין ה-ART הקיים שלהם (עבור קנון) עם הוספת גרסה של מתאם ה-MC-11 מובנית בגוף העדשה על פני יצירה של ליין עדשות (מצומצם יותר אולי בתחילה) אבל קומפקטיות בהרבה ומותאמות לעבודה עם מצלמות חסרות מראה (להן מרחק קצר יותר בין העדשה לחיישן ולכן אפשרות לצמצום במשקל ובגודל העדשה). אנו בהחלט מתכננים לנסות ולברר את הנושא עם מר. Yamaki בפוטוקינה השנה ולראות האם מדובר רק במהלך ראשוני של סיגמא כשבהמשך נראה עדשות FE ייעודיות, או שגם בהמשך סיגמא תשיק עדשות רפלקס בגרסת FE מותאמת (גדולות וכבדות).

עדכון: מתברר כעת שלפחות חלק ממחירי העדשות החדשות פורסמו בארה”ב – הינה המחירים הרשמיים מ-B&H (אנו מניחים בסבירות גבוהה כי בארץ נראה מחירים דומים מאד בתוספת מע”מ):

  • Sigma 35mm f/1.4 DG HSM Art Lens for Sony E – כ-900 דולרים.
  • Sigma 135mm f/1.8 DG HSM Art Lens for Sony E – כ-1400 דולרים.
  • Sigma 14mm f/1.8 DG HSM Art Lens for Sony E – כ-1600 דולרים.
  • Sigma 85mm f/1.4 DG HSM Art Lens for Sony E – כ-1200 דולרים.
  • Sigma 20mm f/1.4 DG HSM Art Lens for Sony E – כ-900 דולרים.
  • Sigma 24mm f/1.4 DG HSM Art Lens for Sony E – כ-850 דולרים.
  • Sigma 50mm f/1.4 DG HSM Art Lens for Sony E – כ-950 דולרים
  • אין מידע לגבי מחירי עדשת ה-70 מ”מ מאקרו ועדשת ה-105 מ”מ f/1.4 החדשות בשלב זה.

שיחה קצרה עם מר. Yamaki אודות ליין העדשות החדש

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

2 תגובות

  1. Avatar

    אלקנה

    09/03/2018 ב 9:43 AM

    כשאתם מבררים את התשובה לשאלה הגדולה עם מר ימאקי, תבואו אחרי ריענון של חוקי הפיזיקה הרלוונטיים…

    כי כל עוד סוני ימשיכו לערבב את כולם, כדאי לזכור שיש מתאם בין גודל החיישן לבין גודל העדשות. לכן, גוף+עדשות של מצלמת FF לעולם יהיו גדולים כמו/יותר ממצלמת DSLR עם חיישן זהה.

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    11/03/2018 ב 6:50 PM

    אני חושב שאתה צריך לצאת וללמוד קצת אופטיקה לפני שאתה מעיר לאחרים.
    תקרא את המאמר של בריאן סמית’ ואחרי זה תחזור להתנצל על טעותך:
    https://briansmith.com/flange-focal-distance-guide/

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *