ראשי חדשות הכרזות מוצרים סוני A7III – האיזון המושלם לצלמי אירועים?

סוני A7III – האיזון המושלם לצלמי אירועים?

4
0

עברו קצת יותר מ-24 שעות מאז הכריזה חברת סוני על מצלמת ה-A7III החדשה, והרשת מתמלאת בעוד ועוד דיווחים של צלמים ועיתונאים שהתנסו בה ומשבחים את יכולותיה, ואנו מביאים לכם כמה מהם וגם כמה התייחסויות למה שהיא מביאה עימה ואיך שאנו רואים את הדברים.

על הנייר ה-A7III היא שדרוג משמעותי ביחס לדגם ה-A7II של סוני (שתיהן נחשבות ל”מצלמות הכניסה” של החברה בקטגוריית ה-Full Frame), אבל כשלעצמה היא איננה מביאה חידושים שטרם ראינו בדגמים האחרים של החברה. יחד עם זאת נראה כי יש התלהבות רבה בקרב לא מעט צלמים ממה שה-A7III מביאה עימה ואפשר לתהות לכאורה ממה היא נובעת – הינה הנסיון שלנו לנתח את העניין.

ל-A7III יש רזולוציה דומה לדגם הקודם – 24 מגה פיקסל (פחות כמובן מלדגם ה-A7RIII שהוכרז בשלהי השנה שעברה, אבל יותר מלדגם ה-A7SII המיועד לצילום בתאורה נמוכה ולוידאו, דגם שצפוי אגב בעצמו להתעדכן כנראה בהמשך השנה). החיישן הוא גרסה מעודכנת וחדשה (לא מדובר באותו חיישן כמו בדור הקודם או בחיישן זהה לזה המצוי בדגם ה-A9 המתקדם) ומבדיקות ראשוניות שערכו מספר צלמים נראה שסוני הצליחה לשפר את הרגישות שלו והוא כיום אחד המובילים של החברה (ואפשר שסוני גם שדרגה במידת מה את הטווח הדינאמי אשר רשמית עומד על לא פחות מ-15 סטופים).

סוני A7III – אותה רזולוציה חיישן משופר

A7III front

אולי הנקודה המשמעותית ביותר בנוגע ל-A7III היא מערכת הפוקוס. סוני הלכה כמעט עד הסוף ושילבה חלק משמעותי ממערכת הפוקוס המאד מתקדמת הקיימת ב-A9 – בתוך ה-A7III. בפועל תקבלו 693 נקודות מבוססות פאזה עם כיסוי פריים של 93 אחוז (משהו שמצלמות רפלקס יכולות כנראה רק לחלום עליו) וזאת בנוסף ל-425 נקודות מבוססות קונטרסט וזיהוי עין (בנוסף לזיהוי פנים). הביצועים מהמבחנים שכבר פורסמו ברשת נראים לא רחוקים במיוחד מה-A9 שהיא כיום אחת מן המובילות בשוק.

מעבר לכך אנו רואים המשך עדכון של מאפיינים פיזיים חשובים בגוף המצלמה – כולל שימוש בסוללה החדשה והחזקה יותר (דגם Z) הקיימת גם ב-A9/A7RIII שמחזיקה ב-A7III לא פחות מ-710 פריימים בין הטענות (הכי הרבה מכל מצלמה חסרת מראה ומספר שמתחיל להתקרב לזה של מצלמות רפלקס מסוימות). בנוסף יש לנו כאן שני כרטיסי זיכרון (אבל רק אחד מהם תומך בתקן המהיר – UHS-II), עוד חיבור USB (אחד בתקן USB-C והשני מיקרו USB – שוב לא עניין חדש בליין של סוני), יש לנו גם שיפור מסוים בעינית עם הגדלה משופרת (אם כי הרזולוציה נותרה 2.36 מיליון פיקסלים), מסך מגע (שלא הופך כהה יותר מעת צילום 4K הודות לסוללה המשופרת – אגב אנו לא יודעים האם המסך נכבה בעת צילום עם מסך חיצוני כמו ה-A6500 למשל). התפריטים שופרו וגם קצב הצילום והחוצץ שופרו (עד 10 פריימים לשנייה עם AF ועם תריס מכאני ועד 89 תמונות ב-RAW בחוצץ).

מערכת פוקוס משודרגת (מאד) – A7III

A7III TOP

מעבר לכך יש BT/WIFI אבל אין יותר playmemories לאפליקציות (סוני כנראה ירדה מהעניין – קצת חבל, היה ניתן לפתח את הנושא לאקוסיסטם של ממש, אבל זה לא קרה). בתחום הוידאו אין ממש חידושים גדולים – המצלמה מצלמת 4K עד 30 פריימים לשנייה (את ה-60p ב-4K שומרים בסוני כנראה ל-A7SIII) ו-120 פריימים לשנייה ב-1080p עם תכונות ה-Log שראינו גם ב-A7RIII (קרי HLG & S-Log3 Gammas) וכמובן מייצב 5 צירים (עכשיו רשמית עד 5 סטופים).

מבחינת הגוף יש מספר שינויים קלים שמעמידים את ה-A7III בקו עיצובי אחד עם ה-A7RIII כולל ג’וייסטיק שליטה ב-AF, כפתור וידאו גדול ליד העינית (מאד מבורך לטעמנו) וכפתור AF-ON (ללא מתג ה-AF/MF הוותיק), אבל אין גלגלת נוספת בצד שמאל או נעילת חוגה כמו ב-A9 (תכלס, אפשר להסתדר גם בלי).

ג’וייסטיק שליטה וכפתור וידאו ליד העינית

ILCE 7M3 Rear OneColor 20180227 PIA0001016960

סוני ללא ספק ליטשה את ה-A7III מכל הכיוונים ואם אנו צריכים להמר ממה נובעת עיקר ההתלהבות סביב המצלמה, הסיבה היא כנראה המחיר. תמורת 2000 דולרים בלבד (מחיר הכניסה של מרבית מצלמות ה-FF החדשות בשנים האחרונות), סוני מספקת שורה של תכונות אשר קיימות במצלמות הדגל של החברה עם מעט מאד פשרות (ההבדל העיקרי על הנייר מה-A9 הוא בעיקר מהירות צילום איטית יותר, חוצץ קטן יותר, עינית ותריס מתקדמים פחות והבדלים מסויימים במערכת הפוקוס ואולי גם מבנה קצת פחות עמיד – כל אלו יעלו לכם אם תרצו את ה-A9 בכל זאת – עוד 2500 דולרים…).

מי שהתלהבו במיוחד מהמצלמה הם כנראה צלמי האירועים – ובצדק. למצלמה רזולוציה נוחה יותר לעבודה מל-A7RIII, היא ובעלת פוקוס עדיף וכנראה שגם רגישות מעט משופרת, ובעיקר, היא זולה באופן משמעותי.

הצלם Jason Lanier עבד עם ה-A7III (כמו גם עם רוב המצלמות הקודמות של סוני) במשך תקופה עוד לפני שהוכרזה המצלמה והוא ערך סרטון ארוך למדי (אבל בהחלט שווה צפיה אם המצלמה מעניינת אתכם) ונראה מתלהב מאד מה-A7III:

גם Max Yuryev אשר השתתף באירוע ההשקה של המצלמה (עוד בטרם הוכרזה) פרסם סרטון בעניין בו הוא מתייחס באופן השוואתי ל-A7III:

מוקדם יותר היום פרסם Yuryev גם סרטון המשך עם השוואה של רגישות ל-A7RIII, ל-A6500 ול-GH5 (אם כי לא ל-GH5S אבל גם זה בוודאי יגיע בהמשך), בהחלט מעניין לצפות:

אנו מרשים לעצמנו להמר שעוד נשמע על המצלמה החדשה לא מעט בשבועות ובחודשים הקרובים (לפחות עד הדגם הבא של סוני…).

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

4 תגובות

  1. Avatar

    אבי

    02/03/2018 ב 12:02 AM

    כמה היא צפויה לעלות בארצנו הקדושה??

    השב

  2. Avatar

    אבי

    02/03/2018 ב 8:12 AM

    משום מה אני לא מצליח לראות את הסרטון של גייסון ליינר וגם לא את הקישור אליו

    השב

  3. Avatar

    עידו גנוט

    04/03/2018 ב 6:22 AM

    לרוב המחיר של מצלמות בארץ (אחרי תקופת “ההיפ” הראשונה בה המחיר מרקיע שחקים) היא המחיר בחו”ל + מע”מ פחות או יותר אז תעשה תחישוב.
    הסרטון של ליינר עובד מצוין – תבדוק ממכשיר או מחשב אחר.

    השב

    • Avatar

      אבי

      04/03/2018 ב 8:59 AM

      תודה רבה. כתבה מצויינת, כרגע ברשותי הa7rii והיא בהחלט עם מדי מגה פיקסל עבור צילום אירועים, כך שזו ממש בשורה, כי נראה שבמחיר זול מאוד יחסית מקבלים המון שיפורים

      השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *