ראשי חדשות אדובי משיקה לייטרום בענן בגרסה חדשה לגמרי ופוטושופ מעודכן

אדובי משיקה לייטרום בענן בגרסה חדשה לגמרי ופוטושופ מעודכן

0
0

היום ערכה אדובי שורה של השקות מוצרים כשבראשם גרסה חדשה לחלוטין של תוכנת הלייטרום המכונה Lightroom CC וכן גרסה חדשה של תוכנת הפוטושופ – Photoshop CC October 2017.

תוכנת הלייטרום של אדובי היא אחת הפופולאריות ביותר בקרב צלמים כיום ולמרות שהיא חלק אינטגרלי מחבילת הצילום של אדובי בענן (Creative cloud) מזה לא מעט זמן בנוסף לגרסת הלייטרום 6 שעודנה נמכרת כמוצר מדף נפרד בתשלום חד פעמי, החליטו באדובי שהם רוצים מוצר נוסף – כזה שיתאים יותר לרעיון הכללי של עבודה עם הענן כפי שמבינים זאת באדובי. לשם כך יצאה החברה עם מוצר חדש (שימו לב – לא מדובר בשינוי שם של הגרסה הקיימת של לייטרום או בשדרוג קל עם יכולות ענן, אלא במוצר אחר לגמרי, כזה שפותח כנראה מהבסיס עם תכונות אחרות – למרות שיש כמובן קווי דמיון רבים למקור). חשוב להדגיש כי אדובי מצהירה בשלב זה כי כל שלושת מוצרי לייטרום – גרסה 6, הגרסה הנוכחית (המכונה מעתה – Lightroom Classic) והגרסה החדשה המכונה Lightroom CC יתקיימו במקביל ומשיכו להימכר ולהיות מפותחות (לפחות הגרסה הקלאסית וגרסת ה-Lightroom CC) במקביל.

לייטרום CC – תוכנה חדשה לגמרי

Lightroom-CC-main

אנחנו עוד מנסים ללמוד את שלל השינויים והיכולות של ה-Lightroom CC (כאמור זאת היא תוכנה חדשה) אבל המשתמשים של התוכנה (למי שמנוי לאחת מחבילות אדובי הרלוונטיות) יוכלו לערוך מכל מקום – מהסמרטפון, המחשב או הטאבלט (כולל אפשרות להתחיל עריכה על מכשיר אחד ולהמשיך על מכשיר שני), לזכות לניהול משופר של תמונות (כולל תכונות בינה מלאכותית שאמורות – על הנייר – לאפשר חיפוש תמונות בלי צורך לתייג אותן – צריך כמובן לראות עד כמה הכלי הזה יעבוד היטב), ולזכות ללא פחות מ-1TB של אחסון חינם בענן (בתוכנית צילום בעלות של 20 דולר לחודש, השאר יישארו עם 20GB בלבד), וליכולות שיתוף מתקדמות ועוד.

הצלם דן ווטסון פרסם סרטון בו הוא מדבר ומציג כמה מהתכונות של לייטרום CC

באדובי פרסמו שורה של סרטונים שיעזרו לכם להכיר את התוכנה החדשה קצת יותר טוב (כאמור יש הרבה מה ללמוד) – הינה כמה מהם:

סרטון כללי קצר על מה חדש בלייטרום CC

ג’וליין קוסט מדברת על ההבדלים בין הגרסה הקלאסית לבין גרסת ה-CC ובמה כדאי לכם לבחור (רמז – תלוי בצורת העבודה שלכם)

שימוש בפריסטים עם לייטרם CC

שיפור קומפוזיציה עם כלי הקרופ

צפיה מהירה בתמונות באמצעות ה-Embedded Preview Workflow

הממשק החדש של לייטרום CC

שימוש במסכות ועוד

שימוש בלייטרום בכדי לדלל תמונות פחות טובות

שימוש בכלי הניהול

שימוש בצבעים/תאורה

בנוסף לתוכנת הלייטרום החדשה השיקה כאמור אדובי גם עדכון לתוכנת הפוטושופ (בחלק מהמקומות הוא מכונה פוטושופ CC 2018 – אנו ממתינים להורדת הגרסה החדשה בכדי לראות מה הכינוי המדויק). לא מעט מהחידושים בעדכון הנוכחי נוגעים לגרפיקה (שדרוגים ושיפורים בתחום המכחולים והפונטים), אבל יש גם יכולות עיבוד תמונות 360 מעלות חדשים וגם שיפורים מעניינים ב-Camera Raw שבהחלט רלוונטיים לקהל הצלמים.

סקירה כללית של כמה מהשיפורים בפוטושופ בגרסה החדשה

5 הפיצ’רים של photoshopCAFE בפוטושופ CC החדשה

שיפורים ב-Camera Raw

פונטים משתנים בפוטושופ 

ניהול מברשות בפוטושופ

עוד על מברשות בפוטושופ

עריכת תמונות פנוראמיות בפוטושופ

ה-Curvature Pen Tool החדש בפוטושופ

 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *