ראשי חדשות מנפרוטו רוכשת את לואפרו ו-Joby

מנפרוטו רוכשת את לואפרו ו-Joby

0
0

אמש התפרסמה ידיעה שמראה עד כמה עמוק השפל בשוק הצילום – קבוצת Vitec (חברת האם של חברת מנפרוטו האיטלקית ועוד למעלה מ-20 חברות אחרות מתחום הצילום והוידאו) רכשה שתיים מהחברות הוותיקות והמוכרות בתחום העזרים – Lowepro – חברת התיקים הידועה וחברת Joby המוכרת מחצובות הגורילפוד.

שוק הצילום קטן ואפילו חברות וותיקות קורסות ונאלצות למכור את עצמן לענקיות שמצליחות לשרוד. זה בדיוק מה שקרה עם Lowepro ו-Joby שנמכרו יחד (החברות התמזגו ב-2011) תמורת 32 מליוני דולרים (סכום מצחיק בהתחשב בכך שחברת Lowepro הייתה במשך שנים המובילה העולמית במכירת תיקי צילום ו-Joby עשתה חייל במשך שנים רבות עם חצובות הגורילהפוד שלה).

אבל כנראה שלא לעולם חוסן והירידה החדה במכירות יחד עם השוק המשתנה (אין ספור חיקויים סיניים לגורילהפוד וכמות עצומה של תיקי צילום של מספר רב של חברות וגם לא מעט תיקים סיניים ברמות איכות משתנות) הביאו את לואפרו לקריסה והחלטה למכור. ב-Vitec זיהו הזדמנות לקבל צוות מעצבים איכותיים, מערכי ייצור ושיווק ומותג מוכר (שלא לדבר על חיסול יריב וותיק) ורכשו את שתי החברות.

השאלה המרכזית כעת מבחינת הצרכנים היא מה יקרה לשתי החברות. בעבר כאשר Vitec רכשה את KATA עברו שנים ספורות בלבד לפני שהחברה העלימה את המותג (שנבלע למעשה בתוך מנפרוטו) וכל צוות הפיתוח הנהדר של החברה עזב. האם גם כאן אנו צפויים למהלך דומה? קשה לדעת אבל אפשר לקוות שב-Vitec למדו משהו מהרכישה הקודמת שספק אם הועילה בדיעבד לחברה (פרט לחיסול מתחרה ורכישת הידע האינטלקטואלי של החברה).

דבר אחד אנו בהחלט יכולים להבטיח לכם – זאת לא תהיה הרכישה הגדולה האחרונה בתחום הצילום.

נמכרו: Lowepro ו-Joby

Joby-lowepro

 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *