ראשי חדשות Kickstarter Steadicam Volt – מייצב סמרטפון מזן חדש

Steadicam Volt – מייצב סמרטפון מזן חדש

0
0

בשנה וחצי האחרונות הוצף השוק במייצבים למצלמות ולפלפונים מכל המינים והסוגים. היכולת לקבל וידאו חלק גם בצילום תנועה הוא יכולת שהייתה שמורה רק לצילום מקצועי (עם אמצעים יקרים ומורכבים) עד לפני שנים ספורות. חברת Steadicam (כיום מבית Tiffen) המוכרת מהמייצבים המכאניים שלה השיקה לא מזמן קמפיין קיקסטרטר המקדם מייצב היברידי – מכאני ואלקטרוני המיועד באופן ספציפי למכשירים סלולאריים בשם Steadicam Volt.

Steadicam היא מותג מוכר בתעשיית הוידאו והקולנוע – למעשה כמו מותגים וותיקים אחרים השם שלה הפך מזוהה עם המוצר עצמו (ראו למשל “מצלמת גופרו” כשם כולל למצלמות אקסטרים או בתחום הרכב – ג’יפ כשם כולל לרכבי שטח מסוימים). אף שהשימוש ב-Steadicam למיניהם עדיין קיים – בשנים האחרונות גימבלים חשמליים מיוצבים הולכים ותופסים את מקומם – הם קטנים יותר והדגמים החדשים לרוב קלים יותר להפעלה ולכיוון (Steadicam דורשים לרוב מיומנות מסויימת בכיוון הראשוני בכדי לייצב את עצמם ושינוי עדשות למשל דורש כיוון מחדש שעשוי לקחת זמן רב יותר מאשר באמצעות גימבל).

מייצב היברידי חדש של Steadicam

Volt-2

הרעיון של Steadicam היה ליצור מוצר המשלב את הטוב שבשני העולמות – מצד אחד מוצר ייצוב מכאני פשוט לתפעול שאינו דורש סוללות ומצד שני תוספת אלקטרונית שמשפרת את הייצוב (עם סוללות). השילוב יחד נותן לדברי המפתחים יכולת עקיבה אחרי מטרות בתנועה (למשל לצילום ספורט, אקסטרים, רכבים וכו’) שהיא משופרת בהרבה ביחס לגימבלים אלקטרוניים (ניתן לראות הדגמה קצרה ב-GIF למטה ובסרטון השני בהמשך – שימו לב למהירות הסיבוב של ה-Volt).

ה-Volt מימין לעומת גימבל חשמלי משמאל – שימו לב למהירות הסיבוב המיוצב

Volt

 

כמה תכונות של ה-Volt על פי Steadicam:

  • היחידה קלה מאד ומתקפלת לגודל קומפקטי מאד לנשיאה.
  • היא מתאימה לכל מכשיר סלולארי (כולל לדגמים הגדולים יותר הקיימים בשוק) – גודל עד 80 מ”מ רוחב ו-200 גרם משקל.
  • היא מלווה באפליקציה למכשירי אפל ואנדרואיד (כוללת BT מובנה).
  • השליטה במכשיר כוללת סימולציה של אינרציה (מעט קשה להסביר – קל יותר להרגיש כשמחזיקים ביד כנראה).
  • שני מצבי שימוש – למתחילם/מתקדמים.
  • הגימבל פועל גם ללא סוללות במצב “ידני”.

ה-Volt מוצע בקיקסטרטר למתעניינים תמורת כ-140 דולרים.

מתקפל לנשיאה נוחה – SteadicamVolt

Volt-1

אף שמכשירים סלולאריים משמשים כבר זמן רב לא מעט יוצרים – אנו מקווים כי Steadicam ישכילו לפתח גם גרסה המיועדת למצלמות המשלבת את הטכנולוגיה ההיברידית שלהם – אנחנו בכל מקרה נמשיך לעקוב.

סרטון הקיקסטרטר הרשמי של ה-Volt

סרטון דמו מתערוכת CES 2017

עוד פרויקטי גיוס המונים מגניבים מתחום הצילום ניתן למצוא בערוץ המיוחד ל-kickstarter ב-MegaPixel.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב Kickstarter

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *