ראשי חדשות הכרזות מוצרים sphere) Pro) – עדשת 360 מעלות למצלמת הרפלקס שלכם

sphere) Pro) – עדשת 360 מעלות למצלמת הרפלקס שלכם

0
0

תחום הצילום ב-360 מעלות צובר תאוצה בשנים האחרונות ולמרות שעדיין מדובר בנישה די שולית בעולם הצילום היא ממשיכה להתפתח כל העת וכעת מציגה חברה בשם sphere עדשה ייחודית שמאפשרת לצלם ב-360 מעלות על מצלמת הרפלקס שלכם באופן ישיר.

בימים האחרונים ישנו שקט תעשייתי כפי שרבים בוודאי שמו לב ומיעוט חדשות (חגי סוף השנה בחו”ל), אך אל דאגה מיד עם ראשית השנה ממתינה לנו תערוכת CES 2017 בלאס וגאס ובחודש שאחריה תערוכת +CP ביפן כך שהצפויות הכרזות רבות ומעניינות (כולל ה-GH5 של פנסוניק).

אז על מה מדובר בעצם? מרבית מצלמות ה-360 מעלות הן למעשה חיבור של מספר מצלמות (2 או יותר) המצלמות כל אחת זווית מסויימת. בשנים האחרונות יש נסיונות שונים לפתח יחידה אחת המסוגלת לצלם ב-360 מעלות אבל לרוב מדובר על מוצרים בעלי חיישנים קטנים. המוצר הנוכחי נועד לאפשר צילום באמצעות מצלמות קיימות עם חיישנים גדולים (כיסוי FF) וללא צורך במצלמות או עזרים אחרים.

העדשה על מצלמת פנסוניק – 360 במוצר אחד

screen-shot-2016-12-18-at-5-37-04-pm

העדשה המדוברת גדולה למדי וכבדה (20 מ”מ לערך וכמעט 2 ק”ג). היא בעלת צמצם f/8 קבוע ופוקוס קבוע (מרחק הפוקוס האופטימאלי הוא סביב 1 מטר) אבל ניתן לצלם איתה גם ממרחק קרוב בהרבה.

חשוב להבין כי הרזולוציה של המוצר הסופי תלויה לחלוטין במצלמה שעימה תצלמו. בסופו של דבר תקבלו רזולוציה שהיא בערך 5/8 מזו של החיישן – כך ש-4K כבר איננה רזולוציה גבוהה מידי. מה שכן ניתן להתאים את העדשה גם למצלמות RED (התושבת היא ניקון F) ולצלם עד 8K ולקבל בפועל בערך 6K.

העדשות זמינות בשלב זה בעיקר להשכרה (עם כמות מצומצמת זמינה למחיר שלא פורסם – לפרטים).

sphere צפויה לשווק בקרוב גם דגמים קטנים על אותו העיקרון המתאימים למכשירים סלולאריים ולמצלמות גופרו – עוד פרטים על כל הדגמים אפשר למצוא באתר החברה.

הדגמה של צילום באמצעות ה-sphere) Pro)

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *